/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win 7 istedet for XP ??
Fra : PeterPeter
Vist : 466 gange
50 point
Dato : 25-08-10 12:06

Kære alle

Jeg har tre stationære computere der hjemme alle med Windows XP.

Men jeg har på det sidste hørt meget godt om Windows 7 (fremfor Vista) at jeg havde tænkt mig at installere Win 7 på alle maskinerne....

Men kan jeg det ?? - Jeg tænker på:

Hvordan er hardware kravene for Win 7 i forhold til Win XP ??

Tak

/Peter

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-08-10 12:48

På mirosoft hjemmeside findes et program , som man kan downloade. Det kan køre under xp, og undersøger maskinen , så man får at vide om win7 kan køre på den.
Det er jo bl.a et spørgsmål om win7 har alle de nødvendige drivere til motherboard og andet hardware.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 25-08-10 12:56

Hvor smart !!!

Kender du linket ???

Tak

/Peter

Kommentar
Fra : grow

Dato : 25-08-10 13:52

Se under opgradering fra XP nede på siden. Der er en testkørsel.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/upgrade?os=winvista
samtidig kan du se de forskellige Win 7 udgaver her:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare

Undskyld transor at jeg blandede mig.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-08-10 14:46

jeg har fundet dette link til den engelske udgave. Håber ikke det er et problem.

Husk at sætte alt udstyr til computeren , skanner, printere osv så det også bliver undersøgt.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15&displaylang=en

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 25-08-10 17:21

hvorfor udskifte noget der virker

med se7ven
du får ikke andet end problemer med drivere og andet.