/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SOCKET ERROR 10061
Fra : billif
Vist : 726 gange
100 point
Dato : 25-08-10 10:34

Efter jeg har fået ny router fra TDC homedou Segem.
Jeg her forwardet min port og når jeg prøver at komme ind ude fra får jeg Sokket error 10061. Bruger windows 7 . fejlen er kommet efter jeg har fået tdc Router.
får ikke fejlen på google chrome men kan ikke lave. de samme ting med den browser.

vh Billif

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-08-10 10:41

Er du sikker på det kun er et sted hvor du skal åbne porten ( dvs forwarde den til en maskine)
og et andet sted der tillader trafikken ( evt regelsæt eller lign)

Faktisk undrer det mig lidt at du manuelt selv kan editere i dine porte fra TDC - det kan man ihvertfald ikke med deres erhvervsroutere - der må man ringe til dem hvis der skal ændres noget - eller bytte routeren til noget andet

Kommentar
Fra : billif

Dato : 25-08-10 10:59

Ved ikke om du tænker på selve PC, jeg har prøvet min gl.pc med xp med samme resultat,. jeg har fw min video port nr. til 80, Router bruger også port 80, og kan ikke finde hvor jeg kan lave det om.
jeg kommer så langt at jeg får fat i videon og først når jeg logge ind, så kommer socket fejlen.
Det er kun TCP jeg har Fw men det er vel ok. nb. uden fw af videon får jeg login på Routeren
Når du siger et sted at åbne por,t hvor tænker du så mere der er en mulighed.
mv Billif

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-08-10 12:12

Jeg mener:
Normalt logger man ind på sin Router via en browser på routerens IP adresse.
Der mener jeg at du skal lave dine forwardninger ( Jeg kender ikke deres Router - da jeg skriver min egen firewall/router i IPtables)
men normalt ville man et sted kunne finde hvordan man forwarder porten. Men på nogle routere laver man forwardningen et sted - og tillader trafikken et andet!

Dog vil jeg sige hvis duit netværks maske er 192.168.1.0/24 vil din router IP normalt være 192.168.1.1 - og det er den IP du logger ind med.

Men som sagt - TDC kan blokere for at du m ændre i DERES router - og dermed skal du henvende dig til dem, men ellers kig inde på dere3s hjemmeside der har nogle fantastiske guider - men det kræver man ved modelnummeret på routeren!