/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Valg af bærbar til studie VS
Fra : rudik
Vist : 695 gange
40 point
Dato : 25-08-10 10:03

Hej folkens.
Jeg søger en bærbar computer til mit studie som produktions teknolog. Det vi skal bruge bærbaren til er primært Autodesk Inventor 2011 (3d program) og autocad. Jeg skal selvfølgelig også bruge den rent privat til surf, musik og film. Spil kører jeg hjemme på stationæren hvis det bliver aktuelt.

Jeg kunne godt tænke mig en computer til en pris på 7000 smertegrænsen er 8000. Det må meget gerne være en hp, da jeg er blevet bildt ind at de er gode i kvalitet. Jeg går efter en "stor" skærm, da den skal bruges til tegneprogrammer. Meget gerne en 17" tommer widescreenskærm. Der ud over skal den have over 2Ghz processor kraft, over 2gb ddr2 ram og ellers må der meget gerne være noget gejl i som bluthtooth kravet er at det selvfølgelig også skal være en 64 bit.

Jeg kunne godt tænke mig at der var en venlig sjæl der kunne sammenligne to computere for mig, og forklare hvad der er bedst af processor og af grafik kort. Fordi lige umiddelbart ser den billigste bedst ud. Men men men, en hest er ikke en hest bare fordi den hedder hest. Men kom meget gerne med eksempler hvorfor den ene processor er bedre end den anden og det samme med grafik kort. Jeg har søgt og søgt, men synes ikke at kunne se det for mig.

Computer 1: HP ProBook 4720s i3-350M 4GB 500GB (DK) (Den dyreste af de to)
http://www.fcomputer.dk/?show=products_show&product_id=47662

Computer 2: HP Pavilion dv7-4026eo Tur 17.3" (Den billigste af de to)
http://www.fcomputer.dk/Baerbar_PC/HP_Pavilion_dv7-4026eo_Tur_17-3

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-08-10 10:15
Kommentar
Fra : rudik

Dato : 25-08-10 10:38

Hvad kan jeg bruge det til Teil? - I fremtiden indlæg ti denne tråd. Kunne jeg meget godt bruge et uddybende svar. Jeg ved at der er mange der spørger om det. Men i og med at folk har forskellige behov, er der også forskellige svar. En god computer er kun god når det når ens behov. Og hvis man bare skal bruge den til internet og word så er en computer til 3000kroner med min. krav jo nok

Håber der er folk der har lidt mere tid til at skrive et ordenligt indlæg end Teil

Tak på forhånd

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 20 point
Dato : 25-08-10 11:30

Hvis du skal bruge bærbaren til grafik, skal du sikre dig to ting;
1: et godt grafikkort
2: Masser af ram

Jeg ville anbefale en bærbar med en core i5 cpu, 6gb ram (måske 8gb) og et godt grafikkort. Men de bærbars jeg har set på (Lenovo ThinkPad T410s) er oppe i 20.000 krs prisklassen... Det er måske i overkanten?

De to bærbars du linker til... Der vil jeg ikke mene at der er kraft nok i grafikkortet til 3d-grafik.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 25-08-10 11:31

fx. denne: http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=3334 - med tilvalgt 8gb opgradering.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-08-10 11:36

De ser begge fine ud. Men har du set at batteritiden ikke er oplyst på dv7'?

Derudover er de allerede blevet klassificeret af sælger :

hjemmebrug - mindre virksomhed/større virksomhed.

Grafikkortet kan du sammenligne her:
http://www.notebookcheck.net/Comparison-of-Grafic-Cards.130.0.html
og finde ud af hvad du syntes passer bedst.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-08-10 18:25

Jeg kom til at tænke på.. har du spurgt på dit studie.. de har jo nok oftest erfaring på hvilken pc type der passer bedst.

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 15-11-10 16:29

Tak for svaret ostemanden.