/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Forklaringen.
Fra : bb1
Vist : 827 gange
100 point
Dato : 25-08-10 05:44

http://www.bb-jagt.dk/images/Hundtraening/14-8-2010/index.html

Jeg har fået så mange henvendelser omkring det egentligt er vi træner hunden i ved, at anvende en tot halm og en antenne!!

Tombaneseren E.B.Berthelsen Dansk Land og strandjagts ekspert og nogle af de andre af hylere. Hoppede på historien om den varme luft og leverpostej, men selvfølgelig er det ikke forklaringen.

Den kommer så her: Det vi oplære unghundene i er, at blive hare rene d.v.s. at de ikke må forfølge en springende hare. Vi starter med at lade en voksen hare ren hund afsøge marken. Lige så snart den letter en hare afmærker vi hare sædet altså derfra hvor haren lettede. Derefter placere vi en batteridrevet legetøjs tank, sækket af halm, nøjagtig der hver haren lettede fra. Unghunden sættes nu på med en lang snor kan føren styre den imod stedet og samtidig også kunne holde den, hvis den skulle blive for ivrig og vil forfølge ”haren” når vi ved hjælp af fjernbetjeningen får legetøjs tanken til at bevæge sig..
Så enkelt var forklaringen på den historie også kan D.L.S eksperten og hans hylere eller sidde tilbage med endnu en lang næse…….
Jeg er ved at lave en lokke and med elmotor og fjernbetjening, men det er ikke rigtig lykkes i nu, men jeg bliver ved med at eksperimentere, så en dag lykkedes det måske også kan vi bruge den til at lære unghundene, at gå villigt i vandet…

Spørgsmålet lyder: Var de ikke dumme, at de hoppede på historien??????

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-08-10 05:58

For at det hele ikke skal gå op i stave og slå fejl, så er her lige et par rettelser.

Linje nr. 1 mangler der et hvad.
--------- 3 samt istedet for de
---------- 8 dækket i stedet for sækket.
---------- 9 føren kan så

Undskyld med det er jo lidt sent for mit vedkomne, men heldigvis kommer min afløser om 55 minutter...
Så kan jeg komme hjem og sove.

Accepteret svar
Fra : Flash77

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-10 12:11

Var det ikke bare meget nemmere at opfinde en fjernstyret hund???

Godkendelse af svar
Fra : bb1

Dato : 25-08-10 22:34

Tak for svaret Flash77.

Jo da - har du et opskrift!!!!