/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Engelsk ekspert søges til 1 linie
Fra : Megafonen
Vist : 629 gange
50 point
Dato : 24-08-10 21:42

Jeg har lavet en hjemmeside med nogle malerier.

Man skal klikke på billederne for at komme til det næste billede. Det skal jeg forklare så kort som muligt på en linie på korrekt engelsk.

Nu syntes jeg selv det er oplagt, men vedkommendef jeg har lavet siden til insisterer på at folk skal kunne vide det og ikke gætte.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-10 22:21

Google oversættelsen er

Click on the picture to get to the next image

(det er da ik' så ring' endda)

Kommentar
Fra : Megafonen

Dato : 24-08-10 22:30

Hmm. men hvorfor hedder det picture det ene sted og image det andet sted?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-08-10 22:51

Hvem snakker om "Image"?

Og hvis det er malerier der snakkes om - kunne det evt. hedde "Paintings"!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-08-10 01:46

Click to coninue to next painting

Så er vi ude over gentagelserne

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 25-08-10 07:35

Der er da 2 - to -

Citat
Click on the picture to get the next

hva' så med denne??

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 25-08-10 10:09

Hvad med bare at bruge:
Next picture/painting
og
Previous picture/painting

Om du skal bruge picture eller painting afhænger helt af, om det du fremviser, KUN er malerier, eller om det også er fotos. Hvis det kun er malerier, kan du være specifik og skrive painting, hvis det er blandet foto/maleri, bruger du picture.

Image bruger du som en meget overordnet betegnelse. et Image kan være et 2d eller 3d billede, en del af et større billede, en imaginær forestilling osv...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-10 11:47

ostemanden

dette skal jo også liiiige med

Citat
Man skal klikke på billederne

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 25-08-10 12:41

Så ville mit bud på en sætning være:

Click on the picture, to see the next

Man kan udelade ordet picture til sidst i sætningen, da dette er underforstået, i og med man skal klikke på et object, for at se det næste.

Jeg vil bruge ordet picture i sammenhængen, da det jo vil blive vist på en computerskærm. Hvis man står og betragter det i virkeligheden, ville det hedde "painting", men i og med det er en kopi af maleriet man ser på, må det blive ordet picture, der passer bedst.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 25-08-10 16:35

Desværre ostemanden, den går ikke på Engelsk, men du kan evt bruge Click on the painting to see the next one

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-08-10 17:19

Lav en knap med "Click here to see more".

Hanne

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 25-08-10 20:24

Sønder: Det troede sku da også jeg havde skrevet nå, den var smuttet. Ja, selvfølgelig skal one bagved

Godkendelse af svar
Fra : Megafonen

Dato : 26-08-10 18:35

Tak for hjælpen allesammen. Jeg endte med bare at lave next og prev til links