/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Min killing klikker med tænderne?
Fra : SpasserToad
Vist : 1172 gange
15 point
Dato : 24-08-10 19:25

Min 3 måneder gamle killing klikker med tænderne, ved at bevæge underkæben meget hurtigt og det lyder lidt som en kakkelak, hvad betyder det?

Hun gør det kun når jeg leger med hende.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-08-10 19:38

Det er sikkert en slags "kærligheds-nappen", hvis det er ubehageligt, så skrig højt og skingert
Det kan katten ikke lide, og så vænner du den forhåbentlig af med det.

Kommentar
Fra : SpasserToad

Dato : 24-08-10 19:46

Den bider ikke efter mig hvis det er det du mener. (: Men ellers er det da meget sødt. (:

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-08-10 19:52

jamen, så lader du den bare gøre det. Den er sikkert bare glad og kærlig, og så kan den sikkert lide, når du leger med den
Måske vokser den fra det - så nyd du bare killinge-tiden

Kommentar
Fra : SpasserToad

Dato : 24-08-10 20:02

Ja, måske. (: Det er bare underligt. Den er nemlig lige begyndt på det i dag. (:

Accepteret svar
Fra : sinius

Modtaget 25 point
Dato : 24-08-10 20:24

hej
det er en helt almindelig kattelyd de bruger når de er spændte eller jager.. og hun vokser ikke fra det jeg har tre voksne katte, en burmeser og 2 maine coon, og de bruger alle den lyd du beskriver, enten når de kigger på fugle igennem vinduet, sidder i gården og kigger på dem i tagrenden eller lige før de hopper ind i busken efter en sommerfugl. man kan ligefrem høre hvordan de bare higer efter at sætte tænderne i en lækker fugl.

Godkendelse af svar
Fra : SpasserToad

Dato : 24-08-10 20:30

Tak for svaret sinius.

Jeg blev lidt bange, jeg har nemlig aldrig oplevet det før. (:

Er meget glad for det er helt normalt. (:

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 24-08-10 21:09

Det er meget naturligt for nogle katte at gøre det du beskriver.

Jeg har fået at vide at det er frustration fra kattens side, når den ikke kan fange det den ser.

Jeg har haft flere katte der gjorde det samme, når de ikke kunne fange det de legede med, eller når katten sad i vinduet og så en fugl gennem vinduet. Katten vidste at den ikke kunne fange fuglen p.g.a vinduet, og så begyndte den at klikke og klapre med tænderne, der kom også små underlige lyde fra den. Hvis fuglen blev ved med at flyve så katten kunne se den, begyndte katten også at vrikke med numsen. Det var til stor morskab for alle der så det.

Så nyd at din kat gør sådan, det er så morsomt at se på.