/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Ingen adgang til netværksdisk.
Fra : olarsen
Vist : 521 gange
100 point
Dato : 24-08-10 18:48

Jeg har fået et underligt problem. Min nye WIN7 PC er lige pludselig begyndt at bede om password for at få adgang til mit netværksdrev, det værste er at jeg ikke ved hvad passwordet er!
Jeg kan få forbindelse via IE og ved at indtaste IP adressen, samt derefter indgive password, jeg kan også logge på windows med min kones ID og adgangskode og har derefter ingen problemer med at accesse NAS'en. Hvad er problemet???

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 24-08-10 20:57

Hvad er det for en?
Kan du via IE gå ind i adminstrationen og ændre password?

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 25-08-10 17:12

Jeg har ikke noget password til disken, kun når jeg går via IE, så er der et administrator PW.
Men mit problem er delvist løst.
Når jeg klikker på på netværksdisken for at åbne med stifinder, så kommer der et nyt vindue hvor jeg bliver bedt om at intaste PW eller logge på med en anden bruger ID, her indtaster jeg den brugerID som jeg logger på med, uden at indtaste PW, hvorefter jeg kan bruge NAS på normal vis, indtil jeg har lukket ned, næste gang jeg starter PC'en er det samme procedure, lidt irriterende, men brugbart . . . jeg undres stadig over hvad det kan være der er gået galt.

Annuller spørgsmålet
Fra : olarsen

Dato : 26-08-10 21:11

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Jeg annullere spørgsmålet, da jeg har løst problemet selv