/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Xl. contra offies
Fra : Nul7
Vist : 553 gange
100 point
Dato : 24-08-10 16:42

Der var engang, (det er rigtigt) en der anbefalede mig open offies.

Hvordan får man den til at fungere med Microsofts offiespak ( xl og word) ?

Jeg kan ikke lukke mine xl og word ark op i min offiespak og ligeså omvendt.

Kan de arbejde sammen, for mange sender mig ofte disse filer.

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 24-08-10 16:52

Open office kan gemme filerne som microsoft office filer, jeg kan ikke huske om man kan vælge microsoft filer fra open office, men tror man kan..

Finn

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-08-10 17:12

sørg for at din openoffice.org (ja programmet hedder faktisk sådan) er opdateret
det åbner både excel ark og word dokumenter helt uden problemer

microsoft office2007 med sp2 kan åbne odf filer, har du en tidligere udgave af microsoft office findes der et plugin der kan hjælpe
desværre har oracle overtaget sun der lavede det plugin og de forlanger nu penge for det

så alternativet er at vælge at gemme i microsoft format
gem som --> vælge filtype microsoft office 97/2000/xp

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 110 point
Dato : 24-08-10 17:13

ok, skulle måske lige have smidt et link
http://da.openoffice.org/

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 25-08-10 10:50

EXTERMINATOR...Hvad er ODF filer ?

Jeg har afprøvet dine forslag, - men det er træls at man altid skal huske at ændre filen når man skal gemme den, måske kan den indstilles til altid at gemme exel og word.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 25-08-10 11:30

Jeg har fikset det fandt en hjemmeside om openoffice.
Men jeg fandt ikke rigtigt ud af det med ODF filerne.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 26-08-10 15:10

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-08-10 17:42

ODF = Open Document Format det vil sige den slags filer bla. openoffice.org laver

jo du kan godt få den til at gemme på den måde altid

indstillinger --> indlæs/gem --> generelt --> gem altid som