/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Fladskærm
Fra : brandmand1
Vist : 432 gange
20 point
Dato : 07-05-03 09:07

Jeg vil gerne investere i en fladskærm, men er i tvivl om hvilken det skal være. Den skal være super til at spille på (FS2002 og andre grafikkrævende spil)
Er der nogen der har nogle forslag ?

Mvh
Torben Kristensen

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 30 point
Dato : 07-05-03 10:14

Hejsa
Der har lige været en stortest omkring fladskærme (TFT-skærme) i Alt om Data No. 4 annoncen kan købes via nettet på http://www.aod.dk/articles/article.aspx?id=4602
I testen vandt 17" Samsungs Sync Master 172B til 5.949 og på 2'den pladssen kom 17" Acers AL 732 Silverline til 5.000
Testen omfattede Phillips Brilliance 170 S2 (4.700), LiteOn LitePanel 170 (3.495), Hercules ProphetViewer 920DVI (5.800), fUJITSU-sIEMENS s7 sILVERLINE (4.999), BenQ FP776 (3.995), NEC MultiScan 1860NX (7.999), LG Flatron L1810B (6.999), Liyama AS 4612 UT (7.995) samt de førnævnte.
Fore seneste og billigste priser kan du prøve at kigge på http://www.edbpriser.dk

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : brandmand1

Dato : 07-05-03 10:52

Tusind tak for dit svar. Hvad hvis jeg vil have en 19" ?

Torben

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-05-03 11:09

U'uhhh! Så skal du ha' fat i den STORE tegnedreng (mange vingummibamser)
Jeg vil nu nok gå efter den samme fabrikant, laver de kvalitet... så gælder det sikkert også for en 19". Husk lige en 17" TFT faktisk er +/- 19"

Prøv selv at kryb op bag en skærm FØR du investere dine surt opsparede lommepenge. Kig på skærmen i 45 graders side vinkel, hvis den ikke stadigvæk står knivskarp... så er det noget bras.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : brandmand1

Dato : 07-05-03 11:21

Jeg har undersøgt det. Og Samsung har en SyncMaster 191T. Den kan fås (over internettet) til ca. 6.600
Den er god nok til at spille grafikkrævende spil på ?

En sort får den vel til at se større ud ?

Torben

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-05-03 11:33

Orgh ja, det kan den sagtens klare, men kan dit grafikkort det også? Du bør nok også kigge lidt på det. Til krævende spil med masser af grafik, så skal du nok vælge et med 128MB.
17" eller 19" er en smagssag, prøv dem før du bestemmer dig.

Søren

Kommentar
Fra : brandmand1

Dato : 07-05-03 11:37

Tak for dine svar. Mit grafikkort er på 128MB.

Torben

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-05-03 11:54

OK! Så skulle der ikke være de store problemer, men stadigvæk prøv begge typer 17 og 19 inden du bestemmer dig. Hvis du er tilfreds med de 17, så kan du da bruge de 1600 til et par saftige bøffer og et par gode flasker rødvin.
Go' fornøjelse med din kommende skærm
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-05-03 13:00

Hej Torben,
Lad dit spørgsmål stå åben et stykke tid, der er måske andre der har et godt bud - hvem ved? Du skal så bare huske at klikke på accepter (ude til højre for kommentar), for det svar som falder mest i din smag. Huske det endelig... ellers så ligger dit spørgsmål og flagre rundt som åben, hos dem som har været inde og hjælpe dig. Min liste er flere Km. lang og det er lidt irriterende.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 07-05-03 17:06

Hej

Forbrugerbladet har i det seneste nr en helt ny test, som du kan se her, så jeg ville nok se at få fat i det blad og kigge lidt i det.

I denne internationale test ser vi på 20 15-tommer fladskærme af TFT-typen, der prismæssigt spænder fra 1.999 til 3.745 kroner. Selv om skærmene stadig er dyrere end de traditionelle CRT-skærme, er de altså kommet ned i et prisleje, hvor de fleste kan være med.

De 20 skærme, vi har testet, klarer sig fint. Samtlige får karakterer over 'middel'. Fire får sågar bedømmelsen 'god til meget god'. Og så koster skærmen i toppen endda kun 2.295 kroner.

Der er praktisk taget ingen forskel i den samlede vurdering af skærmenes billedkvalitet. Alligevel er der forskelle at finde i underkategorierne. For eksempel varierer skarpheden fra 'middel' på nogle af modellerne til 'meget god' på andre. Nogle af skærmene viser renere farver end andre. Muligheden for at studere skærmbillederne fra en spids vinkel varierer. Og så er der forskel på, hvor godt - eller skidt, om man vil - skærmene håndterer forsinkelse ved brug af musen.

Alt i alt viser testen, at du for under 3.000 kroner kan få en 15-tommer fladskærm, der nok skulle kunne opfylde dine drømme om mere plads og bedre billede.

Man kan desværre ikke se testen på nettet, men man kan bestille enkeltnumre, men det kan vel også købes i kiosker, eller man kan se det på biblioteket

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 07-05-03 17:07

Hej

Forbrugerbladet har i det seneste nr en helt ny test, som du kan se her, så jeg ville nok se at få fat i det blad og kigge lidt i det.

I denne internationale test ser vi på 20 15-tommer fladskærme af TFT-typen, der prismæssigt spænder fra 1.999 til 3.745 kroner. Selv om skærmene stadig er dyrere end de traditionelle CRT-skærme, er de altså kommet ned i et prisleje, hvor de fleste kan være med.

De 20 skærme, vi har testet, klarer sig fint. Samtlige får karakterer over 'middel'. Fire får sågar bedømmelsen 'god til meget god'. Og så koster skærmen i toppen endda kun 2.295 kroner.

Der er praktisk taget ingen forskel i den samlede vurdering af skærmenes billedkvalitet. Alligevel er der forskelle at finde i underkategorierne. For eksempel varierer skarpheden fra 'middel' på nogle af modellerne til 'meget god' på andre. Nogle af skærmene viser renere farver end andre. Muligheden for at studere skærmbillederne fra en spids vinkel varierer. Og så er der forskel på, hvor godt - eller skidt, om man vil - skærmene håndterer forsinkelse ved brug af musen.

Alt i alt viser testen, at du for under 3.000 kroner kan få en 15-tommer fladskærm, der nok skulle kunne opfylde dine drømme om mere plads og bedre billede.

Man kan desværre ikke se testen på nettet, men man kan bestille enkeltnumre, men det kan vel også købes i kiosker, eller man kan se det på biblioteket
http://www.taenk.dk/tt/2003/tt34/

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : brandmand1

Dato : 08-05-03 09:36

Tak for svaret. Jeg er nu ude efter 19" men resultatet er vel det samme ?
Jeg har som sagt, set på Samsung SyncMaster 191T. den skulle jo være "ok" ?

Torben

Kommentar
Fra : thomash46

Dato : 19-05-03 19:56

efter mine erferinger er det ikke så meget i spil der er problemer med fladskærme, her synes jeg de følger godtnok med, jeg har selv en Neovo F-217, som er en 17" fladskærm til 3.999 kr. De steder hvor der er problemer med skærmen det er når man scroller på skærmen, her kan man godt se at skærmen ikke kan skifte hurtigt nok. dette kan så ses i spil som warcraft 3 og ligende. men i andre spil kører spilende næsten bedre end på en alm. CRT skærm.
det jeg mener er vigtigst når man køber fladskærm er responstime jo lavere jo bedre.

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 24-05-03 14:24

Ja det er jo ikke for at blande mig - men jeg har købt en Dell 20-tommer, kører med et G-force 3 ti200 128mb. Den æder 144 hertz og en opløsning på 1600 x 1200. Men det koster jo selvfølgelig også derefter...
Men det er squ fedt at spille CS på

Kommentar
Fra : brandmand1

Dato : 24-05-03 15:32

Hej DavidP

Må jeg ha' lov at spørge hvad du har givet for såda en svend ?
Dit grafikkort er magen til mit.

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 24-05-03 15:57

Hvis du køber i DK koster den ca kr. 11000 - 15000
Men hvis du køber fra UK ligger den omkring en kr. 8000 - 9000

Jeg var så heldig at min (lettere forstyrede ven) først købte den Dell 20 tommer og så 6 mdr. senere en sony 24 tommer svin af en skærm - så han lod mig købe den forholdvis billigt af ham.

Men den er en drøm hvis man kan betale den.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-05-03 15:33

Hejsa, sidder lige og rydder op i mit system, og kan se dit spørgsmål stadig står åben (Kommentar ikke accepteret endnu). Er dette p.g.a. en forglemmelse eller fordi vores / mit svar ikke er fyldestgørende nok??
Hygge... og fortsat god weekend
Søren

Godkendelse af svar
Fra : brandmand1

Dato : 25-05-03 15:50

Tak for svaret CLAN.