/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
slå firewall fra i windows 7
Fra : ara
Vist : 1801 gange
50 point
Dato : 23-08-10 17:28

Hej.

Jeg har et program der skal på nettet men har fået at vide at det er firewall'en
i windows 7 der blokerer for det. Hvordan slår jeg den fra?

Hvilken firewall kan jeg bruge istedet.

mvh

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-08-10 17:32

Har du ikke en anden firewall, må den i windows ikke slåes fra.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-08-10 17:33

Du har med garanti fået noget fake-alert eller lign., der afsætter alt sikkerhed i pcèn.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 23-08-10 17:34

Jeg vil bare lige se om det er firewall'en der blokere.

Jeg slår den til igen med det samme.

Hvilken firewall kan bruges istedet hvis det nu er den det er galt med,?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-08-10 17:41

Du må ikke slå den fra, så er du ikke beskyttet overhovedet.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-08-10 17:42

Tøm din brovser, gå i avanceret, og nulstil indstillingerne.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-08-10 17:43

Ligger i Funktioner/internetindstillinger/avanceret.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-08-10 19:23

prøv lige at h.klikke på programmet og vælg egenskaber
har du så ikke en knap der hedder "fjern blokering"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-08-10 19:43

Du må ikke slå firewallen fra, du skal derimod indstille Windows Firewall til at det program som du vil tillade får lov af Windows Firewall, jeg ved ikke hvilken program du har men her vises hvordan Itunes gives tilladelse
Citat
Windows 7

Sådan sørger du for, at din firewall ikke blokerer iTunes:

1. Vælg Kontrolpanel i menuen Start.
2. Klik på System og sikkerhed, og klik på Windows Firewall.
Bemærk! I ikonvisningen i Kontrolpanel skal du klikke på Windows Firewall.
3. Klik på "Tillad, at et program eller en funktion passerer gennem Windows Firewall".
4. Vælg Skift indstillinger i vinduet Tilladte programmer og funktioner.
5. Kontroller, at iTunes er markeret for det aktuelle netværk.
6. Hvis iTunes ikke er vist på listen, skal du klikke på "Tillad et andet program". Klik derefter på Gennemse, og gå til iTunes-programmet (sædvanligvis under C:\Programmer\iTunes\iTunes).
Bemærk! I 64-bit udgaver af Windows skal du gå til C:\Programmer (x86)\iTunes\iTunes.
7. Vælg iTunes, og klik på Åbn.
Bemærk! iTunes er muligvis angivet som "iTunes.exe".
8. Klik på Tilføj i vinduet Tilføj et program.
9. Klik på OK i vinduet Tilladte programmer.
10. Luk vinduet Windows Firewall.
citatet er herfra:
http://support.apple.com/kb/ht2553?viewlocale=da_DK&locale=da_DK

Kommentar
Fra : Megafonen

Dato : 23-08-10 21:37

Jeg anbefaler PC tools firewire plus. Gratis og tager minimum af kræfter fra din comp.
Har selv brugt den længe og har da også prøvet andre, men den her er glimrende:

http://www.pctools.com/firewall/

Så kan du roligt slå windåses egen fra.

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 50 point
Dato : 24-08-10 15:26

I feltet "start søgning" i start-menuen kan du skrive firewall.cpl - her kan du slå windows firewall til og fra...

Kommentar
Fra : ara

Dato : 24-08-10 18:11

Kan ikke slå den fra som "ostemanden"siger. Jeg kan ikke klikke på Windows firewall til og fra?

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 24-08-10 18:58

Har du admin rettigheder på din computer?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 24-08-10 19:14

Det er min vens pc, så ved ikke lige hvordan den er opsat. Han kommer her ved 20 tiden.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 24-08-10 20:00

Kan du evt tage et par screenshots af billedet af firewall konfigurationsvinduet?

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 24-08-10 21:59

Tak for svaret ostemanden.

Fik det til at virke på en eller anden måde