/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
NY BIL
Fra : engparken
Vist : 906 gange
200 point
Dato : 23-08-10 15:48

Hejsa
Ville høre om nogen ved hvor mange kilometer en ny bil må have kørt,jeg mener at den nemlig kun må have kørt ca 500 meter og derefter er det en brugt bil.
Skal have en ny bil og dem jeg har snakket med siger at den godt må have kørt en 100 km fordi de skal have alle nye biler testet.Mvh

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 210 point
Dato : 23-08-10 15:53
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-08-10 16:02

En bil er brugt med det samme det kommer nr. plader på den.

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 23-08-10 16:12

alimak
Ja det ved jeg godt,men stadig mener jeg ikke at den skal have kørt hverken 50 eller 80 km

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-08-10 16:22

Nye biler plejer kun og have kørt 3-6 kilometer. De kører fra fabrikken og ind på båden og af båden til havne lager.Så bliver den klargjort og da tester klargøringsmanden bilen måske et par kilometer.Er den kørt 50-80 km så er det en demonstrationsbil.Mener jeg.Men det er ikke sikkert bilforhandleren er enig.
alimak

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 23-08-10 16:23

Det kan altså ikke undgås, at der løber nogle km på, når bilen har været kørt rundt på diverse lagerpladser, ombord på fragtskibe, af igen, rundt på diverse opmagasineringspladser hos importører, op på biltransporter, af igen, ind til forhandleren, lidt rundt på forhandlerens plads, og måske en enkelt prøvetur for at tjekke at den nu også er i orden.

For år tilbage var der et ramaskrig i pressen, netop fordi forhandlerne ville gøre noget ved dette kværulanteri - og de så stillede speedometeret tilbage på 0.
Og pludselig var forhandlerne nogle svindlere.

Alternativet ville være, at bilen hele tiden skulle løftes eller hejses rundt, med deraf følgende enorm risiko for transportskader, som så også ville blive forsøgt skjult.

Jo en bil skal da være ny, når man køber den.
Men der er ingen grund til at være pedantisk.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 23-08-10 16:24

En ny bil, har kørt fra fabrikken og til og fra skib/ lastvogn
så 500 meter er et godt skud

alt andet er en en brugt bil

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 23-08-10 16:25

den var der flere om budet med

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-08-10 17:49

Der er stadig biler der bliver hentet fra havneområde og til forhandler, hvor de selv kører i dem. 500km. er da ikke noget at brokke sig over.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-08-10 17:55

Jeg syntes at Stouenbergs link er meget sigende. Har den Bilka`buler, eller tydelige spor, er det selvfølgelig en forhandling værd om prisen, men har den aldrig været indregistreret, - så er det ejheller en demovogn.

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 23-08-10 18:01

stilkene

500 KM er du gal mand,ja så skal jeg sku ikke have en ny bil,man må sku da gå ud fra at en bil som har kørt mere end 5 km er en brugt vogn selvom jeg også mener at de 5 km er en brugt vogn
Jeg troede at hvis man fik en ny bil så har den kun kørt omkring de 500 meter.Mvh
PS Det er vel det samme hvis en har en ny bil til salg i gul og gratis som har kørt 500 km og en anden har den samme bil til samme pris men har kun kørt 9 km så tager man vel den som har kørt de 9 km jeg kunne godt købe den som har kørt de 500 km men så må prisen vel lidt ned.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-08-10 18:07

Gå ind i bilforretningen og se på de andre nye biler der står i udstillingen.(ikke demonstrationsvogne)Så ser du om de har Ca. det samme km antal.
alimak

Kommentar
Fra : ara

Dato : 23-08-10 21:47

Står selv og er ved at købe ny bil.
Bilerne de havde stående i udstillingen, havde alle kørt mellem 4-6 km.
Dette er iflg. mig en ny bil.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-08-10 07:41

De fleste biler vil formentlig kun have kørt få km 2-5 km, MEN forhandlerne MÅ én gang stille den elektroniske tæller tilbage, så selv om uret viser fx 3 km, er det ikke ensbetydende med, at den ikke kan have kørt flere km. Forhandlerne må dog ikke stille "mange km tilbage" - hvad mange km så er i deres øjne!

Godkendelse af svar
Fra : engparken

Dato : 25-08-10 06:14

Tak for svaret Stouenberg.