/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Togfilm Oslo Bergen
Fra : lham
Vist : 1556 gange
50 point
Dato : 23-08-10 14:33

Norske jenbaner har optaget en video fra toførererens udsigt fra Oslo til Bergen.
Noget med 7 timer downloaded komprimeret til ca 22GB.
Så meget plads har jeg ikke.
Er der nogen der kan finde ud af om man kan se den online ( altså uden at overloade sine hukommelsesmuligheder )

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 23-08-10 14:58

giv mig linket, så skal jeg lave den
til en mindre fil til for dig

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-08-10 15:52

- den er delt op i 4:

Oslo > Hønefoss 2,77 GB
Hønefoss > Gol 2,66 GB
Gol > Myrdal 3,1 GB
Myrdal > Bergen 1,42

- i alt ca. 10 GB, såee "komprimeret til ca 22GB" ????

Accepteret svar
Fra : grow

Modtaget 50 point
Dato : 23-08-10 16:15
Kommentar
Fra : lham

Dato : 23-08-10 17:23

grow

be sirius
7 timer til 7 min , er du stresset ?

Stouenberg

Jeg har kun 14 GB tilbage på PCen og har ikke den externe HD med i ferieregnvejrslandet, så min PC vil vist få åndenød hvis den skal slæbe på sådan en baby.

Der er nogen der har fortalt mig man kan se film fra nettet ! Kræver det at hele filmen downloades først som åbenbart i det her tilfælde

Kommentar
Fra : lham

Dato : 23-08-10 17:26

UBS
spam-free glemte dig

her er linket
http://nrkbeta.no/2009/12/18/bergensbanen/

Kommentar
Fra : grow

Dato : 23-08-10 17:45

Nej Iham - ikke stresset, men det skærper opmærksomheden.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 23-08-10 18:16

Citat
grow

be sirius
7 timer til 7 min , er du stresset ?

du kan jo hente filmen der ligger på linket
hvis det er den samme_
og smide den gennem moviemaker, og gemme den med nedsat hastighed.

Citat
For å laste ned filmen, må du bruke bittorrent.

det udelukker så mig for at hente den
bruger ikke de programmer.

Citat
Der er nogen der har fortalt mig man kan se film fra nettet ! Kræver det at hele filmen downloades først som åbenbart i det her tilfælde

ikke hvis den ligger som STREAM, så lagres der kun små portioner

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 23-08-10 18:19

er lige ved at hente filmen på linket
http://www.youtube.com/watch?v=i6Zybcu1Jzg&feature=related
kommer tilbage med et resultat..

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 23-08-10 18:32

det var så ikke de penge værd
det bliver elendigt
http://rapidshare.com/files/414665626/Ikke-navngivet.wmv.html

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 23-08-10 18:33

kan du ikke hente filen
så fjern TAL mellem http:// og www

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-08-10 01:03

He he, de har også lagt HD version ud

citat:
"We have published a HUGE 246 GB file."

det kalder jeg sq en seriøst stor film

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-08-10 09:19

spam- free mfl

Det var det ord jeg ikke kendte : streame !
Jeg skal bare have et link til et sted hvor man kan streame Bergensbane filmen-så håber jeg et sådant findes. ( hvis jeg har forstået det rigtigt hentes der så løbende portioner ned og de slettes efterhånden som nye stumper hentes og intet er gemt på min PC ved ankomst til Bergen )

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 25-08-10 21:09

Citat
Det var det ord jeg ikke kendte : streame !

Øhhh:

du kender vel TUBE`en = det kaldes stream
ALTSÅ der lagres et meget lille antal DATA
(det kan rettes i din PLAYER fuktioner)
for at du kan se filmen, og intet mere
----
filen kan som REGEL hentes gennem
C: systemer og TEMP/ hvor den ligge som en MIDLERTIDIG fil
Citat
hentes der så løbende portioner ned og de slettes efterhånden som nye stumper hentes

(det kan som regelt ikke laves til noget brugbart)

MEN_har du ikke mere plads end du skriver...
så kan du få besær med at hente = temp filen
for slet ikke at skrive selv filmen= som stream

VISNING/ behandling af store filer= stream, før de KNÆKKER/ hakker
kræver megen PLADS, samt HURTIG rydning af dit CACHE lager

MEN:

hvis den er SÅ VIGTIG for dig???????????????????????????

skal jeg gerne hente den pr FILDELING
den er trods alt tilladt at hente

men det bliver ikke gjort TO_DAY
hvis du ved ???

og jeg skal også lægge den i et format der er til at forstå
uden for dårlig kvalitet / AVI/ eller flash = det fylder ikke meget

men kræver du har decoder til det hele// (FLASH)
=
http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=klite&aq=f&aqi=g6g-s1g3&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=d3b07c59c867b2e1

begynder her i-nat/ aften_ hvis ellers jeg kan finde ud af de DER
fil_delings programmer, så den første skulle være oppe / idag/ sent Torsdag

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 25-08-10 22:29

http://www.gratisimage.dk/image-8A28_4C757CBA.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-61FA_4C757CBA.jpg
http://www.gratisimage.dk/image-0CD4_4C757CBA.jpg
godt apg ikker er TIL STEDE_ på toget

NU ved JEG hvorfor JEG alrdrig bruger disse PISSSSSS/ programmer

VIRUS
I EEN UENDELIG KØ_____________________

NÅ MEN DEN HENTER, trods alt
ikke noget jeg GIDER 2 gange

resultatet_ får du som en smags = prøve
fatter ikke du ikke har plads til det SELV
filen jeg henter er MP4 som i sig selv er stærkt komprimeret
men ????????????

når ____ der kommer en kommentar = klip

Kommentar
Fra : lham

Dato : 26-08-10 17:27

spam-free
Jeg forstår meget lidt af det tekniske du skriver og vil helst ikke have specialprgogrammer installeret på min PC bare for at kunne se "bergensbane" Hvis jeg bare kunne fået et link til noget der minder om den 10 min. version på YouTube men så de 7 eller 9 timer uden download vil det være super-det kan fint være jeg totalt har misforstået hvordan sådan noget her funker.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 27-08-10 00:45
Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-08-10 08:30

spamm-free
Der er mange år siden jeg blev konfirmeret, men har nu prøvet en af bergensbane part. i en drilleperiode på en masse sekunder og så står der DOWNLOAD. Så er jeg jo til age ved ground zero fylder min HD op, eller ? forkert opfattelse.

Havde slet ikke troet der kunne være noget indviklet i mit oprindelige spørgsmål-er tæt på at opgive.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-09-10 06:49

stadig ikke fået et link hvor man kan streame turen, men ser DR2 søn 5-9 kl07 sender hele turen så nu må der gang i den gamle video påLP !!!! -fortsætter med spørgsmålet da jeg jo gene vil kunne se den når som helst streamet på hvilken som helst PC

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 11-09-10 07:25

Tak for svaret grow.
Der kom desværre ikke nogen links til at streame den, og dit indlæg var da absolut det skøreste

Kommentar
Fra : grow

Dato : 11-09-10 09:43

Tusind tak Iham. Bedre at komme med skøre forslag end kedelige