/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Rør til knapper
Fra : ElseR
Vist : 4223 gange
100 point
Dato : 23-08-10 09:32

Hvor kan man købe de plasticrør som butikker opbevarer knapper i. Lange klare plasticrør med skruelåg. dem kunne jeg godt bruge en del af - uden knapperne.
Mvh. Else

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-08-10 09:36

Panduro hobby ? bare et gæt.

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 23-08-10 09:57

Citat
Panduro hobby ? bare et gæt.

Dårlig gæt! Panduro er undersøgt for længe siden.

Jeg har ikke brug for gæt - men svar fra nogen der ved noget!

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 23-08-10 10:09

Gennemsigtige plastrør fåes/købes i metermål

Længde, gevind osv. laves efter HVAD de skal bruges til - så det finder du IKKE færdiglavet med mindre du kan bruge noget som andre bruger - det skal fremstilles til opgaven...

Rør kan du købe her http://www.linatex.dk/

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 23-08-10 10:25

Jeg har også haft brug for sådanne rør som du omtaler.

Jeg gik ind i samtlige butikker i vores by, hvor de solgte knapper og spurgte hvad de brugte deres "knaprør" til når de var tomme. Alle sagde at de blev kasseret, og jeg spurgte om jeg kunne købe deres brugte "knaprør" til en billig penge.

De sagde alle at jeg måtte få rørene gratis. Vi aftalte så at jeg kom ind i forretningerne ca en gang om ugen, for de forskellige forretninger ville ikke ligge inde med noget er skulle kasseres, i alt for lang tid.

Jeg fik alle de rør jeg skulle bruge - og mange flere til.

Hilsen Malmin

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-08-10 10:35

Citat
Jeg har ikke brug for gæt - men svar fra nogen der ved noget

Javel

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-08-10 10:36

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 9
- Annullerede 7
- Slettede 0
Ialt 17

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-08-10 00:27

Citat
Jeg gik ind i samtlige butikker i vores by, hvor de solgte knapper og spurgte hvad de brugte deres "knaprør" til når de var tomme. Alle sagde at de blev kasseret, og jeg spurgte om jeg kunne købe deres brugte "knaprør" til en billig penge.

De sagde alle at jeg måtte få rørene gratis. Vi aftalte så at jeg kom ind i forretningerne ca en gang om ugen, for de forskellige forretninger ville ikke ligge inde med noget er skulle kasseres, i alt for lang tid

godt tip Malmin. Det var da en god ide´ .

Det må jeg lige undersøge i min by.

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 24-08-10 07:05

Citat
Længde, gevind osv. laves efter HVAD de skal bruges til - så det finder du IKKE færdiglavet med mindre du kan bruge noget som andre bruger - det skal fremstilles til opgaven...

Det bliver nok den løsning jeg vælger, hvis der ikke kommer andre forslag.

Citat
Jeg gik ind i samtlige butikker i vores by, hvor de solgte knapper og spurgte hvad de brugte deres "knaprør" til når de var tomme. Alle sagde at de blev kasseret, og jeg spurgte om jeg kunne købe deres brugte "knaprør" til en billig penge.

De sagde alle at jeg måtte få rørene gratis. Vi aftalte så at jeg kom ind i forretningerne ca en gang om ugen, for de forskellige forretninger ville ikke ligge inde med noget er skulle kasseres, i alt for lang tid.

En rigtig god ide. Men jeg bor på landet hvor der ikke er så mange "knapbutikker". Har ca. 35 km til nærmeste by, med et nogenlunde udvalg af butikker der sælger knapper, og der kan let gå flere uger mellem jeg komme der. Og jeg kender mig godt nok til at indse at det får jeg ikke gjort.

.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-08-10 14:16

Citat
Og jeg kender mig godt nok til at indse at det får jeg ikke gjort.

Måske du så kan give forretningen nogle penge, så de kan sende rørende til dig, når de har fået samlet tilstrækkeligt - og håbe på at det er ærlige mennesker, der ikke kommer pengene i egen lomme

Godkendelse af svar
Fra : ElseR

Dato : 26-08-10 13:28

Tak for svaret refi.