/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Beredskabschef
Fra : Dipsey
Vist : 731 gange
70 point
Dato : 22-08-10 20:54

Tager beredskabschefen sin vagtmobil med hjem, hvis han har fri en weekend, eller bliver den overdraget til en anden? Og er det tilladt at skrive til den, hvis ikke det omhandler fx brand relateret indhold, dvs noget personligt til vedkommende?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-08-10 21:00

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 24
- Annullerede 27
- Slettede 0
Ialt 52

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 22-08-10 21:02

Hvad får du ud af at linke til det? Det kunne jo være der var et par stykker der svarede for at være søde og ikke for at få point. Og giver kun hvis det er brugbart det jeg får forklaret. Og mange af mine spørgsmål er ikke besvarede, derfor en annullering.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-10 21:11

Citat
Tager beredskabschefen sin vagtmobil med hjem, hvis han har fri en weekend

Spørg ham dog

Citat
dvs noget personligt til vedkommende

Han har vel en privattelefon

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-08-10 21:28

Torsk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-10 21:33

Hvis han har fri, bliver tlf. overdraget til en anden, man skal ALTID kunne få fat i beredskabet, ellers er det jo ikke meget bevendt.... bare tænk på oversvømmelserne, der var de en uvurderlig hjælp for mange villaejere...

Og en tlf. beregnet til beredskabet, er ikke til personlig brug

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 22-08-10 22:03

det er lidt svært at spørge når ikk hans privat nummer er til at finde. brandvæsenet har sit eget nummer, så troede han måtte gå med den også på fridage.. men det lader jo så til at den blir videregivet til en under ham?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-10 22:12

Citat
men det lader jo så til at den blir videregivet til en under ham?

Det er jo slet ikke sikkert, han behøver at overdrage den til en anden, så meget har beredskabet vel heller ikke at lave

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-08-10 22:34

Du er ude på fup og fiduser.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-08-10 00:00

Beredsskabschefen besvarer selvfølgelig ikke opkald om private anliggender på en vagtmobil uanset om det er i fritid/eller arbejdstid. Nummeret, du har, er det ikke vagtcentralen, - det er ikke tilrådeligt at bruge det. Tænk hvis nogle virkelig har brug for hjælp, og ikke kan blive stillet igennem, fordi du skal sige noget personligt til ham. Lyder for mig lidt mærkeligt, at du har nummeret på hans vagtmobil?? Og kan du vide, at du ringer til ham på en fridag.
Kan du ikke bare finde manden på de gule sider eller krak, ellers må du banke på hjemme hos ham, hvis du ikke kan finde hans private nummer
Måske forstår jeg ikke helt, hvad du spørger om?

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 23-08-10 08:17

Jamen han har et telefon nummer på hjemmesiden ligesom de andre ledere, men hos ham er der også mobil nummer på kommunens hjemmeside, så går ud fra det er en vagt mobil.
Er godt nok ikke meget for at skulle tage hjem til ham og banke på døren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-10 08:39

Hvad i himlens navn skal du tale PRIVAT med en du ikke engang kender et privatnummer på og ikke vil opsøge...

Send ham et BREV....

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 23-08-10 08:58

Det kommer jeg ikke ind på her. ;)

Der er også en mail adresse med initialer, det er jo ikke en akut kontakt form og vel kun ham der kan komme til de beskeder?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-08-10 09:20

Citat
akut kontakt form

? ? ?

Du er ikke helt normal.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-08-10 09:26

Det vil sige, at det er en side med kontaktinformation, du har fundet. Så er det jo selvfølgelig hans mobilnr., og telefonen overdrages ikke til en anden.
Du kan selvfølgelig altid bruge hans email, så kan han svare, ryste på hovedet eller hvad ved jeg.
Det er da træls, at skulle i kontakt med en mand, og så ikke vide hvordan!
Det er også lidt svært, at svare på dit spørgsmål, da det for mig også handler om pli, - så du må jo gøre op med dig selv, om du vil maile til ham, men det sker der vel ikke noget ved. Du kan jo bare skrive, at du har fundet ham via den og den hjemmeside.....
Trusler eller chikane er det vel ikke

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 23-08-10 09:42

Nej det er det ikke. Udelukkende et kompliment. Og det er offentligt på kommunens hjemmeside.
Ville bare have bekræftet fra en der måske kendte til beredskabschefer's numre, om de også bærer dem i weekenden ;)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-10 09:47

Citat
Udelukkende et kompliment

Det hører slet ikke til på en VAGTTELEFON

Der er MASSER af andre måder at kommunikere på......

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 23-08-10 09:49

Så må mailen være eneste alternativ, selvom den også har adresse på arbejdspladsen..

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-08-10 20:41

Hvis en beredskabschef har en almindelig mobiltelefon tjenstligt, og det har de fleste, så er den til alverdens snak, også mere eller mindre privat.

Det er forskeligt i kommunerne, om den er personlig eller , går på omgang mellem vagterne.

Til alarmering bruges ikke almindelige mobiltelefoner , men et smartere system, som du ikke kan komme direkte i kontakt med, men en vagtcentral kan stille samtalen igennem, hvis den har et seriøst formål.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-08-10 20:44

Du kan se mere om beredskabets udstyr her
http://www.sikkerhedsnet.dk/

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 23-08-10 20:57

tak for svaret transor. så du mener ikke der er forskel om jeg skriver til mobilen eller på mail?

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 70 point
Dato : 23-08-10 21:29

Du kan sagtens skrive eller ringe til mobilens, ellers ville han nummer ikke have været offentligt.
Numreret kan umuligt være en vagttelefon - der forefindes jo en vagtcentral.
Men personligt ville jeg foretrække at få en mail med komplimenter, fremfor en sms eller telefonisk henvendelse.
Forskellen er, at man læser sin mail, når man har tid og lyst. Og har man været lidt stresset, bliver man i godt humør, når man modtager en mail med komplimenter, og man svæver på en lyserød sky resten af dagen.
Hvis du ringer, kan du risikere at gøre det lige midt i madlavningen, hvor det kun er 15 min. til at gæsterne ankommer, og så får du måske ikke mulighed for at fortælle, hvad du har på hjerte.
En sms ja, det er ret upersonligt, og man kan nemt blive misforstået.
Det var bare lige min holdning. Men det lyder, som om du har besluttet dig for at ringe - det kan du roligt.
Hvis han har gjort dig noget godt, kunne du istedet købe en flaske rødvin og skrive et lille kort og levere det på trappestenen, hvor han bor.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-08-10 22:28

Citat
Hvis en beredskabschef har en almindelig mobiltelefon tjenstligt, og det har de fleste, så er den til alverdens snak, også mere eller mindre privat.

Den er til tjenestelig brug... og bestemt ikke til privat snak, hva nu hvis der er brug for hjælp og han står og knævrer privat??

Citat
Det er forskeligt i kommunerne

Nu bliver jeg i tvivl, ... er der tale om det der tidl. hed Civilforsvaret, og som nu hedder beredskabet, for så er der næsten ingen afd. tilbage.. f.eks da der var oversvømmelse i Kokkedal (Nordsjælland) kom beredskabet fra Næstved... og de bruger mobiler - Sine systemet er ikke mobiler

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 23-08-10 22:28

Mange tak for jeres svar. Tror det blir mailen jeg går efter. :) Ville gerne give point til flere af jer, øv

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 23-08-10 22:30

Nordsted:

Han er i hvert fald brandmand.

Men ved dog stadig ikke hvad mobil nummeret er til, når det ikke er et akut nummer. Men det er vel hvis man skal have tilladelse til diverse ting.

Godkendelse af svar
Fra : Dipsey

Dato : 25-08-10 19:50

Tak for svaret katekismus.