/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Dele billeder i Windows Sky Drive
Fra : Desimule
Vist : 2029 gange
500 point
Dato : 22-08-10 13:44

Jeg har oprettet et album i Sky Drive, som jeg vil dele med nogle andre. Det skulle gerne være sådan, at de kan tilføje billeder også. Men den mulighed har de ikke, så vidt vi kan se. De kan komme ind og se billederne, men ikke tilføje nogen, med mindre de har et Windows Live ID. Sådan som jeg forstår forklaringen i Sky Drive, skulle dette kunne lade sig gøre - jeg har aktiveret den udvidede tilladelse. Nogen der kan hjælpe??

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-08-10 14:04
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-08-10 14:07
Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 22-08-10 14:51

Stouenberg hvor står så lige svaret på mit spørgsmål??

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-08-10 14:55

- de skal oprette en delt mappe som du har gjort...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-08-10 15:32

Citat
men ikke tilføje nogen, med mindre de har et Windows Live ID
der er svaret gemt, nemlig dem som både skal kunne se billeder og selv tilføje nogle skal have en Live ID eller Hotmail som det hed en gang og logge ind på Microsoft tjenesten

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 22-08-10 15:49

Jeg mener bare at have læst, at det netop ikke er nødvendigt at de skal have et Live ID. Kan nogen vise mig et sted, hvor det står helt specifikt om man skal eller ikke skal??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-08-10 16:58

Det er meget naturligt at skulle have adgangkode, altså en Live ID for at kunne tilføje og redigere i mapper som er under Sky Drive, du kan ikke se noget om Facebook personerne uden selv at have en profil, vistnok det samme med Google tjenester.
Peter Brun skriver at betingelsen for at kunne tilføje filer er at man skal oprette en Delt mappe, Hvis du kan oprette en delt mappe i SkyDrive uden at have en Live ID ja så kan det lade sig gøre, det er vel også næsten en selvfølge at alle har en Live ID

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-08-10 17:00

Citat
Jeg mener bare at have læst, at det netop ikke er nødvendigt at de skal have et Live ID
kan du vise os hvor du har læst det, så vil jeg nemlig overveje om SkyDrive er et sikkert sted at have mine filer, hvis alle og enhver kan gå ind og tilføje eller slette dem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-10 17:12

Citat
Kan nogen vise mig et sted, hvor det står helt specifikt om man skal eller ikke skal??

Det er så åbenlyst at man ikke "skriver" det nogen steder....

Selvfølgelig skal ALLE have både konto og login til "dele"mappen - ellers kunne alle jo gå ind og slette det hele efter bahag

De kan godt undgå at oprette LiveID hvis du forærer dem DIT....

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 23-08-10 06:56

http://www.4shared.com
her kan du dele alt hvad der passer dig GRATIS

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 500 point
Dato : 23-08-10 16:46

Ja, nu blander jeg mig lige i spørgsmålet, jeg er også forvirret, når jeg læser dette:

http://www.microsoft.com/danmark/windows/windowslive/products/photos-share.aspx

og går ind under
Citat
rediger tilladelser

umiddelbart ser det ud som om, at man bare kan tilføje nogle emailadresser, til dem som kan se og redigere

Men det er måske ikke sådan det skal forstås ?

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 23-08-10 18:10

Jo smuller 54, det er også sådan jeg opfatter det. Og sådan er det også, hvis vennerne har et Windows Live ID. Men så er det bare jeg mener at have læst, at det ikke er nødvendigt at have et sådant for at kunne være med. Der er endda en rubrik, hvor man kan sætte hak ved : "Kræv ikke logon", der hvor man tilføjer mail-adresserne.

Til o.v.n.: Selvfølgelig skal det ikke være, og er ikke, åbent for alle - det skal kun være for dem jeg har givet tilladelse. Og der er altså mange der ikke har et Windows Live ID.

Godkendelse af svar
Fra : Desimule

Dato : 30-08-10 17:26

Tak for svaret smuller54. Du får pointene. Ikke fordi du egentlig har svaret på mit spørgsmål, men fordi du var den, der satte sig bedst ind i problemet.