/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Sådan
Fra : TheRealDeal
Vist : 770 gange
200 point
Dato : 22-08-10 11:42

Kære alle

Linket fortæller om en driftig forretningsmand der har arbejdet sig op til at være en kendt og respekteret jagtudbyder i Sydafrika
http://nordjyske.dk/Epaper/Eavis.aspx?ctrl=10&data=51%2C3645403%2C5%2C4
Spørgsmålet? Er Danmark for lille til små selvstændige jagtrejsebureauer?

TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-08-10 12:47

ÅÅÅÅhhhhhh Gud.!!!
Fri os for den opblæste nar.

Som du kan se, The Real Deal, har jeg allerede afskrevet mig fra at få fingrene i dine 200 point.

Mvh.
Multi-X
Den østlige del af Sukkertoppen

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-08-10 13:47

Ja det tror jeg, efterhånden som det snart mere er reglen end undtagelsen, at danske jægere drager udenlandsk til jagtoplevelserne.

Der er efterhånden dannet et meget stort netværk, så enhver næsten kender en, som kan anbefale et sted, en gruppe eller lokal mand, som kan skaffe en jagtmulighederne.
Cyber Space har også givet uanede muligheder, men hvad så med kvaliteten da?, ja den bliver vurderet af de rette smagsdommere, nemlig ganske almenelige jægere som ingen kommerciele interresser har involveret i det kunne det rent sociale og selve jagten.

Så min opfattelse er, at her i DK vil det være et meget lille behov for dem efterhånden.

De her tju bang knald og fald mænd, med to mobiltelefoner og en bærebar smækket i seletøjet på vommen, så valuta kurserne kan følges, har nok brug for et strømlinet bureau med det hele, så de ved at der er rammegaranti, tju bang piger og 45 % til halsen, samt hvornår flyet returnere igen.

De samme typer er ivrigt repræsenteret på det der kaldes godsjagter, der hvor det gælder om under mindst legemelig udfoldelse på hurtigst mulig tid, at nedlægge flest mulige af " De Udsatte Tre " indtage en gedign middag, og bede minsterchafføren om at hente skyderen til det næste slag, hvis den altså ikke kan få plads i vintrineskabet på Christianborg.

Disse gæve jægere, her undtaget Bent B. som har sit på det tørre, med rep. jagter for WV så de kunne sælge lidt minsterbiler til os, og har haft sideposter med den lokale politimester, så intet stygt
kan ramme lille Bent, nu er han så for ham, endt i den store dyreste mølpose vi endnu har betalt til, hvor alt er tilladt,og man køre næsten allesammen rundt med CD plader og skattefrihed i baglommen, nemlig monsteret EU.

MVH
BW
MULTI-X

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 22-08-10 13:59

Kære Heidi

Du kan mene det du vil om Holger som du nu synes bedst, men han har forstået at drive det til en habil forretning men det var ikke det spørgsmålet drejede sig om, det var.
Citat
Er Danmark for lille til små selvstændige jagtrejsebureauer?

TRD og
fortsat god søndag til alle

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 200 point
Dato : 22-08-10 14:18

Safari Jensen er en fræk slambert og en dygtig forrtningsmand. Heri er han ikke maget anderledes end de fleste andre forretningsfolk - også herhjemme. Vi kunne starte på en opremsning, men I kender utvivlsomt til en masse navne. Og hvad så med vore politikere?? Og hvad med salig Spies med sin aldrig svigtende lyst til unge piger. Var der ikke noget med at han altid bestilte en ekstra stol til sin stok, når han var i biografen eller teatret??
Dengang lå hele pressen på maven for den ynkelige nar, og selv blandt befolkningen nærede man stor begejstring for den i øvrigt dygtig forretningsmand.
Janteloven er stadig aktiv herhjemme, og hvis nogen klarer sig godt, så stiger misundelsen til uanede højder, og det kan være grimt at iagttage. For det meste skyldes misundelsen, at de misundelige ikke selv har turde tage springet til at gøre det samme som den formstelige.
SafariJensen har ført sig frem som en dygtig mand. At han derudover har pirret lidt til DJ er squ i orden for mit vedkommende. Når jeg tænker på det svineri der foregik i Hovedbestyrelsen og blandt de ansatte i Rødovre, så har jeg intet imod at SafarHolger drillede dem.
Misundelse er en grim ting som skal bekæmpes. Her på hjemmesiden har vi et grimt eksemplar i Ballehof, som ikke tåler andres succes eller deres indflydelse. Så han er i hvert fald et godt eksempel på Jantelovens udøvere.
Endelig skal det nævnes, at jeg overhovedet ikke kender SafariJensen. Jeg fik engang eet par mails fra ham med reklamer for forretningen - og det var der vel ikke noget ondt i.

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren
Meget, meget træt efter fødselsdagen. Har været til skydning - og det gjorde ondt.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-08-10 14:18

Citat
Spørgsmålet? Er Danmark for lille til små selvstændige jagtrejsebureauer?

- det marked er selvregulerende, så det er Danmark ikke iflg. min ydmyge mening...

- ang. den "opblæste nar", kender jeg ham ikke men vi har samfaldende meninger om en vis person, så helt tosset kan han vel ikke være...

- god søndag

Stouenberg
Multi-X
- fra toppen af en myretue med en halvtam dueunge i favnen...

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-08-10 15:31

Okay TRD, Men siden du nævner Holger, må det vel være det forbilledet du mener, der skal fremhæves.

Såee... sagt på en andet måde; De forretningsmetoder Holger benytter sig af, kan slet ikke anvendes i DK. Der er ingen mennesker der kan drive en jagtrejsevirksomhed fra spjældet.

Multi-X
"Negergade"
Jeg er en fattig mand - men en ærlig.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-08-10 16:44

Der er ingen mennesker der kan drive en jagtrejsevirksomhed fra spjældet . . . . skrev HH

Ork jow da. Se bare Thorsen, Riskjær og Bagger. Det går jo forrygende for dem - med internetadgang etc. . Ved du om SafariHolger er sigtet for noget i DK??

Mvh.
Tonganeseren
MULTI-X Gruppen
På vej ud i haven

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-08-10 16:49

Riskær kan da glimrende, Jøncke ligeså, Trach er da udlært i jura med speciale i underskrifter, så der er masser af skattebetalt arbejdsro med fuldt udstyr i IT mm til akrobaterne.

Skulle Holger da sitte inde i give fald for hvad dog.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-08-10 16:49

OK - TRD, den fes ved siden af. Jeg opdagede ikke, at det var små firmaer det drejede sig om.

For mig ser det ud som om der stadig kommer nye til. Er man nemlig hurtig på aftrækkeren, kan man altid nå at anskaffe sig en 4-hjuls trækker og en lækker kikkert på skatteydernes regning, før Told&Skat lukker biksen pga. misforhold mellem indkomst og fradrag.

Vi har derfor ikke "set hele isbjerget" endnu, idet krisen i landbruget garanteret vil kunne overtale nogle bønder til at søge hjælp hos en af lykkeridderne i jagtbranchen.

Mvh.
MULTI-X Gruppen Aps. mba.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-08-10 17:12

Om Holger er sigtet for noget i DK.??
Ikke mig bekendt.

Citat
Skulle Holger da sitte inde i give fald for hvad dog
.
Nej han er en fri mand.
I Afrika kommer rige folk ikke i spjældet - det betaler man sig da fra.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-08-10 17:28

Hvad har han betalt sig fra nede i Afrika?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-08-10 18:34

Jamen, det ved jeg ikke noget om, Betterwisser

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-08-10 19:27

Du skriver noget om at hans forretningsmetoder ville sætte ham ind her i DK, hvad bedriver maden da af ulovlighede, siden du in absentia sætter fyren i spjældet, hvis han drev jagtrejsefirma her i Danmark, er ikke helt med ?

mvh
BW

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 23-08-10 06:45

Jeg har den største respekt for mennesker, der tør sætte noget i gang, vel at mærke for egne penge! Safari Jensen kender jeg ikke personligt, men hvis jeg skulle bestille safari i Afrika, ville han være én af de første jeg henvendte mig til !! Ud fra de tilkendegivelser han får fra tidligere kunder og to bekendte der har prøvet jagter hos ham, har stort set kun godt at sige om Jensen og hans veltilrettelagte jagter.
Til TRD's spørgsmål om det vil være muligt at drive et jagtrejsebureau i DK, er svaret nej, forudsat det skal være af en ordentlig kvalitet !!

Med venlig hilsen
Provsten1
MULTI-X
Tommerup St.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-08-10 06:53

Med en ny socialdemokratisk SF regering i sigte, er det helt udelukket at begynde på at iværksætte et nyt firma, uanset hvilket liberalt erhverv man har tænkt sig at beskæftige sig inden for
SHV
Multi X
sidder og betragter min guids korte kjole og nedringede top

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-08-10 08:21

Safari Jensen er en mand med sine meningers mod og derfor skal han kanøfles. Heldigvis bider det ikke på ham, tværtimod. Han var dén person, som formåede at få gjort DJ-sagen åben, således medlemmerne kunne se, hvor rådden organisationen med flere af dens øverste ledere var - storvask for åbent tæppe, ikke fra Danmark, men fra Sydafrika - det burde have givet røde ører mange steder, men nej !! Man daldrer stadig afsted som intet er hændt med nogle af de samme korrupte ledere og tillidsfolk, men ingen tør se realiteterne i øjnene !
Det er folk som bb1 og nogle af hans ligesindede der stadig styrer hvad de "rigtige" jæger skal tro og synes ! Derfor kan man kun opfordre til oprør mod dette lede foretagende - meld jer ud. Der er desværre kun én anden mulighed for jagtorganisation, men hvis nogle fornuftige mennesker vil starte en ny forening, vil jeg være én af de første til at melde mig under fanerne.
Generelt er danskerne nogle vatpit....e med at prøve noget nyt - "nej det kender vi jo ikke" "lad os beholde dét vi har, dét ved man hvad er" - vorbevares for en slatten holdning !! Der er den store forskel på et flertal af danskere og Safari Jensen - så derfor Holger Jensen - hold ud !!
Om der kan drives et seriøst bureau i/fra Danmark ? Nej det tror jeg ikke på - vi vil kun risikere noget, hvis vi kan bære dobbelte livremme og seler og endda kniber det.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-08-10 09:14

Betterwisser, jeg vil ikke bruge sitet her til at diskutere Holgers gøren og laden.

Hvis du/I betragter Holger som en nutidens Robin Hood, er det helt OK for mig.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-08-10 10:58

"Jeg har hverken været heldig eller noget andet. Jeg har blot orden i mine ting, men det er der andre der slet ikke har. Bl. a Jeg som kun kan personfnidre og svine andre til, når i kommer i knibe."

Kan nogen gætte hvem dette menneske er, som indrømmer at han kun kan personfnidre ??

Jeg ved en lærkerede,
jeg siger ikke mer',
den findes på en hede,
et sted, som ingen ser.

Tekst Harald Bergstedt
Musik Carl Nielsen (Synges livligt)

Øjenvidnet4
MULTI-X
Valdemars Slot, Tåsinge

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-08-10 11:24

Øhhhhhh Knudsen det er det jeg hele tiden har sagt, du vil kun fnider og ballade
Jeg har hverken været heldig eller noget andet. Jeg har blot orden i mine ting, men det er der andre der slet ikke har. Bl. a Jeg som kun kan personfnidre og svine andre til, når i kommer i knibe.
SHV
Multi X
nu går jeg sku i seng, guiden ligger og venter

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-08-10 11:31

Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-08-10 06:53

--------------------------------------------------------------------------------
Med en ny socialdemokratisk SF regering i sigte, er det helt udelukket at begynde på at iværksætte et nyt firma, uanset hvilket liberalt erhverv man har tænkt sig at beskæftige sig inden for
SHV
Multi X
sidder og betragter min guids korte kjole og nedringede top

Hej Sandhedsvidnet.

Jeg tror ikke det bliver sværere end det er nu - pga. bankernes indædte forsøg på at forgylde sig selv efter diverse hjælpepakker.

Personligt mener jeg at det er en god ting, at der nu forlanges en vis egenkapital, før man optræder som selvstændig med f.eks. jagtrejsearrangører. Muligvis vil det bringe lidt orden over feltet.

Men hvis nogen skulle være interesseret, så mangler man stadig danske kontakter i Tjekkiet. I skulle prøve en tur til det nordlige Tjekkiet - op mod grænsen til Polen. Nøj for grissebasser og bukke, og så er landskabet en oplevelse værd.

Mvh.
MULTI-X Gruppen Aps. mba
Tonganeseren

Sidder og nyder livet - har snart ferie.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-08-10 13:58

Citat
nu går jeg sku i seng, guiden ligger og venter
Hvaeeee.... venter og venter.? Hvad venter hun på - at putte dig.?
Eller skal du putte hende .???

Skriv endelig, hvis du mangler gode råd om hvordan man "udpakker" godten.
Start endelig afklædningen fra toppen af...og endelig... gelente, gelente, ikke mase. Det er jo ikke en lolitadukke..

God tur.!!

Mvh.
Multi-X
Kirkespiret i Løsning....sik'en udsigt.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-08-10 14:06

PS

Ja, ja, jeg gik udfra, at guiden var af hunkøn.
Jeg tog vel ikke fejl.?

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-08-10 17:29

Robin Hood og Snehvide har intet med sagen at gøre, det er dig som åbenbart har en viden omkring Holger Jensens gøren og- laden, som giver dig grund til at skrive, at manden ikke kan drive forretning i DK, for så ville han ende i spjældet ikke sandt?, konklusionen fra din kikkert, lidt frit citeret. Denne viden kunne jo være nyttig, hvis man ville på jagt i Afrika og ikke ville have en jagtlig- økonomisk bet, ved et forkert valg.

Det var alt omkring den salami, og intet med TRDs spørgsmål at gøre, men tendensen i dit svar er så ikke helt ok for mig, da der svæver en del af disse???.

mvh
BW

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-08-10 18:14

Ja, det var enddog meget frit citeret.!

Jeg ved en masse ting om Holger - men som du skriver - det var ikke det spørgsmålet handlede om.

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 25-08-10 15:33

Tak for svaret Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-08-10 21:04

Og tak for POINGENE.