/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
gasfyr hvor fremløb ikke er varm...
Fra : azpolering
Vist : 400 gange
20 point
Dato : 21-08-10 22:50

Hej er der nogen der ved hvorfor fremløbet på mit gasfyr ikke er varmt der er tryk
på fyret

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-08-10 23:06

Velkommen på Kandu.dk

Du bliver nok nødt til at forklare lidt nærmere.
Jeg har selv et gasfyr og når der har været fejl på det, viser der sig en masse koder i displayet, som kan forklare en hel del.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-08-10 08:30

Det er sikkert ude inde styringen der regulerer ned, et problem i sensommeren.

Står fremløbstemperaturen på 20-21 grader så hæv den til 28-30 grader...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-08-10 09:39

Nu ved vi jo ikke hvilket anlæg du har?

Men omkring indstillinger:
Det varve vand må du ikke stille under 60 grader, for ikke at få Legionær syge...

Har du ude inde styring aktiv, kan du roligt stille fyrets radiator temperatur på max,
måske 70 grader.

Ud fra en målt ude temperatur vil fremløbs temperaturen så blive reguleret økonomisk passende,
jo lavere jo billigere, men indstillingen må altså ligge noget over udetemperaturen,
mindst 25 gradet på denne årstid...