/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søger Lillebror Jan
Fra : Rytterknaegten
Vist : 883 gange
270 point
Dato : 07-05-03 06:11

Jer er lidt "på Herrens mark" i denne søgen efter min Lillebror. Navnet er Jan Christensen, Muligvis et mellemnavn også? Han er Søn af Gudrun og Knud Herluf Christensen. Det eneste jeg har af oplysninger er følgende: Et billede hvor Jan ligger i barselssengen med hans Mor, dateret 10 Oktober 1950, bag foto står Schou-jo Amagerbrogade 51 (stemplet) Jeg ved ikke hvad det står for? Det eneste jeg forbinder med navnet Schou, er De gamle sæbehuse. Er der en Amagerkaner der kan huske noget om adressen:Amagerbrogade 51?? Den anden oplysning er et Dåbsbillede med Jan/Far Knud og Mor Gudrun, dateret 19 Februar 1951. De boede i i Dragør på det tidsrum, så fødslen er nok foregået på Sundby Hospital. Er der nogen der kan hjælpe mig, er jeg meget taknemmelig. Mvh Rytterknaegten.

Kommentar
Fra : 1april

Dato : 07-05-03 07:49

Vedr.stemplet på bagsiden er det sikkert fotografen/fotoforretningen der har lavet billedet. Da du jo har dåbsdato, prøv at undersøg kirkebøgerne i området,for at finde et evt.mellemnavn. Derefter kan du prøve folkeregistret.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 07-05-03 18:02

Hej RytterKnaegt.
Der findes en bog over fotografer:
Fotografer i og fra Danmark indtil år 1970.
Skrevet og redigeret af Svend Houmøller.
I denne bog kan du finde navn, stedbetegnelse og årstal på Fotografer i Danmark. Det kan være en god kilde for at identificere alderen på et billede. Bogen findes på Biblioteker og lokalhistoriske arkiver.

Du kan endda være heldig der og står noget om evt. registre over hvem der har betalt for de pågældende billeder.

Står der også et nummer bag på billedet er du nået langt.

Hilsen Lis

Kommentar
Fra : volden

Dato : 09-05-03 23:37

Hej, "storebror".
Jeg synes, du skal prøve at ringe til folkeregisteret i Dragør og forklare dem situationen.
Måske kan de hjælpe dig med oplysninger om, hvor familien er blevet af.
Kan det tænkes, at lillebror evt. blevet bortadopteret? - Så har han måske fået et nyt navn?
Du kan også prøve at efterlyse folk, som har kendt familien, på "Anetavlen.dk"
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke, Kirsten

Accepteret svar
Fra : Pebling

Modtaget 270 point
Dato : 11-05-03 12:29

Hej "storebror"
Måske kan jeg hjælpe dig. Kan din bror være Jan Tommy Christensen, født 4/10 1950??? Jeg har flere konkrete oplysninger. Kan jeg evt. give dig disse personlige oplysninger via email?

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 13-05-03 18:59

Hej Pebling.
Det lyder spændende det Du skrev. Du er mere end velkommen til at skrive til mig på følgende mail adresse: Jovach@mail.tele.dk

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 14-05-03 11:49

Tak for svaret Pebling.

Kommentar
Fra : MINPOST

Dato : 17-11-05 00:23

Hej !
Jeg ved ikke om du har fundet din bror, men jeg kan da fortælle at billedet i barselsseng sandsynligvis er taget på enten Johansens fødeklinik der lå på Amagerbrogade, eller på Reingård Møllers fødeklinik der lå på St Møllevej, da det var der min far (fotograf Schou-Jo), kan huske at han tog billederne.
Adressen Amagerbrogade 51, var vores hjemadresse.
Med venlig hilsen HS