/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Transporter igen igen
Fra : Avant85
Vist : 1086 gange
300 point
Dato : 20-08-10 17:07

Det drejer sig om en vw transporter 2,4 diesel fra 1999. Den har besvær med at starte, når tanken er ½-fuld
Er der nogen som har erfaring med lignende tilfælde ? Og hvad der evt. kan gøres for at afhjælpe problemet
Mekanikeren klør sig i nakken og ved ikke rigtig andet der kan gøres end at skifte pumpen, men det er en tidskrævende og kostbar affære

Venligst Avant 85

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 20-08-10 17:20

havde engang en WV 1600
hvergang jeg fyldte for 10.- på
var de væk dagen efter.
ikke en vits_ tanken var tæt, men ingen benzin

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-08-10 17:30

Spam, for en ti'er fordamper sgu da på en nat...

Accepteret svar
Fra : johnadler01

Modtaget 310 point
Dato : 20-08-10 17:38

prøv at spørge inde på www.caravelle.dk der sidder en masse nørder der inde der arbejder med transportere

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 20-08-10 17:49

Eller www.t3nettet.dk selvom det er en lidt ældre version, er der virkelig kapaciteter derinde mht. diesel motorer.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 20-08-10 17:53

Og ellers kan du måske komme problemet lidt nærmere ved, at undersøge, om den suger luft med ind (hvis fejl på røret i tanken ) eller om den slet og ret har svært ved, at suge brændstof til pumpen ?
Jeg antager, at det er når niveauet når halv tankbeholdning eller derunder, at problemet begynder, at melde sig ? Er samtlige rør, slanger og filtre undersøgt ?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 20-08-10 18:42

Citat
Spam, for en ti'er fordamper sgu da på en nat...

sig det til mekanikeren der så på det

han fattede det heller ikke
tanken var tæt (luft-tæt)
og måske var det for 20.-

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-08-10 18:48

Citat
Er der nogen som har erfaring med lignende tilfælde ? Og hvad der evt. kan gøres for at afhjælpe problemet

Det kommer an på så meget, men problemer med pumpen ville jeg udelukke, da det ikke kun viser sig ved ½ tank.

Nu skriver du bilen ikke kan starte når tanken kun er ½ fuld.

Men hvad med at køre.
Er det sådan at bilen ikke kører ordentligt, sætter ud og måske går i stå når tanken når ned til ½fuld?

Jeg synes du skulle tjekke om de to slanger der kommer fra tanken er blevet byttet ved en fejl, altså fremløb (til filter/pumpe) og returløb (overskud fra dyserne)

De er nemme at komme til at bytte, har selv haft fat i en VW LT'er der havde det problem.

Bilen kører perfekt til tanken er ca ½ fuld og så begynder den at drille

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 22-08-10 12:57

Tak for svaret johnadler01.

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 22-08-10 14:46

Selv tak håber du kunne bruge det
Hilsen John