/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Batterier
Fra : kj
Vist : 569 gange
200 point
Dato : 20-08-10 09:46

Er der nogen der kender batterier der er lige så gode som DURACELL AA & AAA Ultra+ M3 (dem med batteritesteren på)
Baggrunden for mit spørgsmål er, at jeg har et OBH Nordica ude/inde termometer, trådløs.
Det er lidt af en batterisluger, og jeg har derfor prøvet batterier fra ALDI, Harald Nyborg, Energizer m.fl.
Apparatet vil bare ikke virke med andet en DURACELL Ultra+ M3, og de er hundedyre i forhold til alle andre.
En ven har prøvet med super stærke genopladelige( jeg tror de var på 2500ma), det duede heller ikke.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-08-10 09:51

Kan der ikke tilsluttes en trafo ?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 20-08-10 10:29

Der findes ingen batterier der er bedre eller på højde med DURACELL.
Køb dem på tilbud eller prøv BATTERIBYEN.
Der har jeg før købt diverse batterier.

Tror du ikke der er noget galt med dit udstyr, siden den bruger så meget strøm?

hawaii7

Kommentar
Fra : kj

Dato : 20-08-10 10:32

Det kan der muligvis, men det vil betyde stor indgriben i både sender og modtager, og det er jeg ikke interesseret i.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 20-08-10 10:50

Som skrevet har jeg en ven som har samme termometer, og han har nøjagtig det samme problem.

Altså 2-3 mdr. og så nye Duracell batterier, de 4AA jeg købte i går kostede 39,95, andre batterier koster langt mindre, men duer ikke.
Jeg tog de 4 SuperAlkaline fra Harald Nyborg ud som jeg satte i dagen før, men som ikke virkede, lige så snart jeg havde sat Duracell i, gike der ½ time, så havde uret fundet Frankfurt, og et øjeblik efter havde det også fundet fjernsenderen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-08-10 11:36

Jeg havde samme problem med et digikamera, det ville kun tage en bestemt type batterier, og det var sgu ikke engang de dyreste.
Jeg købte så en billig oplader med batterier, det fungerede fint indtil laderen stod af.

Nå, det var jo en succes, så jeg købte en dyr oplader med batterier, og så nægtede kameraet at samarbejde igen.

Nyt kamera......end of story.

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 200 point
Dato : 20-08-10 11:46

Det er tilsyneladende ikke et spørgsmål om strøm eller batterikapacitet, snarere om apparatets krav til spænding. Hvis apparatet skal have 1,56 Volt for at virke, er der ikke mange batterifabrikater, det virker på og slet ikke genopladelige NiMH-celler, som friske fra laderen holder cirka 1,45 Volt og hurtigt falder til arbejdsspændingen på cirka 1,25. Som fagmand vil jeg hævde, at apparatet er elendigt designet. Batteridrevet udstyr til standardceller bør virke ved cellespændinger lige fra 1,6 V til 0,9 V.
Mit bedste bud er at droppe batteridriften og få én eller anden til at tilslutte en lysnetadaptor, som giver nok spænding (celleantallet gange 1,6 Volt).
mvh
pbp
(i elektronik 48 år)

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 20-08-10 11:51

Tak for svaret pbp_et.

Jeg tror din forklaring er den mest naturlige.

Jeg tror jeg skal have fat i mit multimeter og måle på alle de batterier jeg har købt