/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Kan det være lovligt?
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 2232 gange
100 point
Dato : 20-08-10 07:02

På en helt tilfældig hjemmeside har jeg set hunde tage stand for en tot halm, nu er spørgsmålet hvad skujler halmen
En muldvarp?
En mosegris?
En snog?
En markmus?
En tom øldåse (med eller uden pant?)
En "kylling" (med eller uden pant?)
En lommelærke?
Eller måske noget helt andet?
SHV
multi-X
har det meeeeeeeget varmt

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-08-10 08:09

- uanset hvad, er det ihvertfald lovligt...

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 20-08-10 08:11

JA

hawaii7

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 20-08-10 08:41

Et brugt kondom ?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-08-10 09:13

Sandhedsvidne.
Så længe du ikke aner hvad halmen gemmer. Vil du aldrig kunne få et svar. Du kan gætte fra nu af og til.

Mit bud kunne være en bunke hunde godbidder eller en bakke leverposteg!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 20-08-10 11:52

Citat
eller en bakke leverposteg!!!!!!!!!!!
Efter sidste salgsdato -naturligvis.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-08-10 12:04

- den gemmer ik' noget SHV. Det er bare stedet, hvor en helt tilfældig "jæger" plejer at ryste på hovedet...

God weekend til alle...

Stouenberg
Multi-X
- stadig herfra...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-08-10 12:23

Jeg ved, det er der, hvor jægeren plejer at pisse. Har set det, for kunne ikke forstå hvad der gik af hunden, så jeg holdt øje

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-08-10 13:40

Ja, hundene er tydeligvis meget optagede af emnet der ligger under halmen !
Gad vide om det er en leverpostej der er så levende at den virker som en pipfugl. På den anden side kan det være en levende agerhøne eller vagtel puttet i en nylonstrømpe - det er set før og i givet fald er det ulovligt. Jeg mener det var Hæ som på Jagtformidlingen fik fjernet et tilsvarende billede ! Endelig ligner det en antenne der stikker op at "totten", så det kan være en modtager hvortil der sendes mærkelige lyde, som f.eks. en brødkrumme og det kan man godt få en hund til at reagere på !! Hvis det er det sidste, forstår man bedre de problemer disse brave "jægere" har med at få succes med deres hunde; men hvad fanden det er jo "kun" prøvehunde

Øjenvidnet4
MULTI-X
Kvaglund

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-08-10 14:23

Mjaeee! Det ser unægtelig list betændt ud - især billeder hvor en deltager er ved at stoppe noget ned i et eller andet - altså ham der sidder på hug.
At bruge agerhøns og vagtler til hundetræning er dundrende ulovligt - ingen tvivl om det, og den "tilsyneladende antenne" kunne jo sidde på en dims med fjernbetjening. Men det kan også være noget andet - hmmmm.
Bortset fra det, så er hundene flotte - og det glæder mig oprigtigt at Ballegaard kan få sin hun til at sidde på plads. Det fører så til et beskedent spørgsmål:
Hvilken side af Jer foretrækker I at hunden skal sidde på - venstre eller højre? I of for sig selv kan det næsten være ligegyldigt - uanset politisk observans, men jeg har altid selv ladet hunden gå på min venstre side, fordi jeg ikke ønsker at knalde geværkolben ned i skallen på hunden - hvis den af vanvare kommer for tæt på.
Mvh.
MULTI-X Gruppen Aps. mba.
På jagt efter en bådplads

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-08-10 14:26

Rettelse:
Af en eller anden grund jammer mit "d" på tastaturet - derfor staver jeg ofte "hund" som hun. Det sker der sådan set ikke noget ved - så længe man har en tæve. Så når jeg skriver "hun" er det nødvendigvis ikke min kone jeg skriver om - især når man diskuterer på hvilken side hun skal "sitte".

Mvh.
MULTI-X Gruppen Aps. mba
Tonganeseren
Leder stadig

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 20-08-10 14:33

Hej Tonga.
Hvis du har "jammer" med tastaturet, tager du tastaturet op til munden og blæser kraftigt i mellem tasterne.......Wuuuupti nu tastaturet fri for cigaraske. Smart, ikke.?

Multi-X
Østergade 66,
Kolding

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-08-10 14:46

Hej HH
Jeg prøvede med kompressoren - men det virkede ikke. Til gengæld blev tatstauret renser for netop cigaraske og krømmel.
Jeg har en fætter som bor på duevej i Kolding - få hundrede meter væk fra Østergade. Han er træt af at duejagten er udskudt.

Mvh.
MULTI-X Gruppen Aps. mba.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-08-10 15:02

Neeeeeeeeej da. Det er squ en antenne. Fydaføjda for noget snavs - med mindre der er tale om en walkie. Men hvad skulle man kunne bruge sådan en fætter til i forbindelse med hundetræning. Det ser ikke godt ud - det her. Men måske kan Ballegaard sige som en agerhøne eller en vagtel.

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-08-10 15:07

Nu har jeg det!!!! Jubieee!
Der er tale om en radio - hvorfra sangen "Flyv fugl, flyv, over Furesøens vover" etc. tralalalalala.

Mvh.
MULTI-X Gruppen Aps. mba.
Lettet over at Ballegaard og Co ikke begår ulovligheder.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-08-10 15:08

Og ved nærmere eftersyn har jeg også fundet ud af, at Ballegaards hund både går til højre og venstre - sådan fungerer en rigtig "støvlepudser" - det hele skal poleres.

Mvh.
MULTI-X Gruppen Aps. mba
Er lettet Vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr tjuhej!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-08-10 15:35

Hej Tonganeser.

Jeg vil foretrække hunden på venstre side - så kan man nemlig hurtigt give køteren et nakkeskud, hvis ikke den lystrer !!
"Men måske kan Ballegaard sige som en agerhøne eller en vagtel. " Han er sgu' en vagtel, der dog er lidt svær at putte i en nylonstrømpe..... Til orientering for ham, var det et klodset forsøg på at være morsom

Iøvrigt er det nogle rigtig gode billeder fra hans hundetræning - de skæmmes lidt af hans egen påklædning, idet jeg tror det er samme skjorte med pletterne som han fremviste forleden eller tager jeg fejl ??
A propos pletter på skjorten, kan det være den stærkt plettede skjorte, som hundene reagerer på med den ramme lugt den efterhånden må have fået af gammel sovs og savl.
Jeg hørte i aftes fra sædvanligvis velunderrettet kilde, at bb1's gamle tænder måske bliver brugt som objekt. Da ingen bryder sig om at lede og rode for meget i halmen efter dem, har man sat en snor i og fastgjort dem til en pind og det er denne vi ser på billederne!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Gåbensevej
Nykøbing F

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 20-08-10 16:15

AAHAAAA...de små pigge der rager op, er ikke antenner - men antænder

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-08-10 16:48

More I Jer?
Er det ikke virkelig humor, at I ikke kan finde ud af hvad det hele går udpå - jo det kaldes værksteds humor.......
Billedet er taget med helt og aldeles bevidst, netop som jeg sagde til ham, der tog det: Så er der noget for hylerne...

I stædet for at gætte så meget og påstå at der skam nok foregår noget ulovligt- Tsh,tsh,tsh,tsh.....

Så prøv at tænke på - hvad er det der foregår - hvad er det hunden trænes i??????????????????

Halmen bliver ikke antændt H.H. ilden kunne jo brede sig til det uhøstede korn på marken ved siden af..

Jeg må virkelig indrømme, at jeg griner, så tårene står mig ud af øjnene over Jeres forkølede forsøg på, at gætte og være morsomme....
Jeg fatter slet ikke at I vil være det bekendt, for jeg fik slet ikke slået græs, som jeg havde lovet af samme grund...

Digt i nu blot videre og gæt,gæt,gæt.....................................

Det viser nemlig med alt tydelighed, hvor lidt I hylere ved om, hvordan man lære en jagt hund at????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 20-08-10 17:19

Citat
Halmen bliver ikke antændt H.H. ilden kunne jo brede sig til det uhøstede korn på marken ved siden af..
Ha,ha,ha,ha,
åh åh åh åh jeg har kun 2 tænder.
De andre har Knud slået ud,
han slog så det sang,
og skulle du engang, komme ud for fjols ligesom Knud
så lov mig at du sender bud.

(Frit efter Bamse.)

Balledreng, der er forskel på tænder og så tænder, og så tænder, jaaaaa.... og så tænder.
Forstod du den.??

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 20-08-10 17:30

skal vi nu også til at LÆRE jagtens fine egenskaber

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 20-08-10 17:35

Kære bb1

Kan du ikke oplyse os alle om hvornår den sidste LOVLIGE dag for udsætning af fasaner agerhøns og ænder
Jeg troede ikke hunde vil tage stand for en dåse lever postej
TRD

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-08-10 17:41

- fis a' Spam og ta' Ballesprederen med...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-08-10 17:47

TRD.
Hvorfor vil du vide det?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-08-10 18:04

Jeg kan se at Balledrengen endnu ikke har vænnet sig til sine nye "dænder". Han skriver tsh, tsh, tsh - mens vi andre - med intakte tænder - skriver tsk, tsk, tsk.

Bare rolig Balledreng. Du lærer det nok.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-08-10 18:08

Citat
AAHAAAA...de små pigge der rager op, er ikke antenner - men antænder

Og så var der pyromanen der meldte sig ind i antændeforeningen......

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-08-10 18:23

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-08-10 18:04

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg kan se at Balledrengen endnu ikke har vænnet sig til sine nye "dænder". Han skriver tsh, tsh, tsh - mens vi andre - med intakte tænder - skriver tsk, tsk, tsk.

Bare rolig Balledreng. Du lærer det nok.

Mvh.
Tonganeseren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det gør du til gengæld aldrig....... Igen gætter du, mine tænder er mere intakte end dine,mine kan ikke tages ud og sendes med posten- hvad med dine ? I guder mand.......

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-08-10 18:37

Tilbage til tråden....

Gæt nu, gæt nu, gæt nu lille hyler.
Ved du, ved du hvad det er.
KanDu, KanDu slet ikke gætte det.
Sig så blot, man ikke må..

Vil du, vil du, vil du gerne vide.
skal du stoppe dit flæberri.
Ved du,ved, du nej ej en ski`..

H.H. kan sikkert digte videre - Tomben kan ikke.... Han er blottet for humor - han kender kun til ordkløverri - den ski``

TRD. Hvor bliver svaret af - jeg skal da gerne oplyse dig om jagtloven, hvis du ikke kender den..

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 20-08-10 18:57

Kære Ballegaard Knudsen

Kommentar
Fra : Tonganeseren
Dato : 20-08-10 18:04
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg kan se at Balledrengen endnu ikke har vænnet sig til sine nye "dænder". Han skriver tsh, tsh, tsh - mens vi andre - med intakte tænder - skriver tsk, tsk, tsk.
Bare rolig Balledreng. Du lærer det nok.
Mvh.
Tonganeseren

Du skriver at Tonganeseren ingen humor har !! Jeg er helt og aldeles uenig med dig - ikke mange har så veludviklet humor som netop Tonganeseren !!

Jeg kan se at forfatteren BBK har skrevet et par vers - er det den form for humor du forstår ?? Jeg ser frem til dit svar med interesse !

De bedste hilsner
Provsten1
MULTI-X
Gjøl

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-08-10 21:04

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det gør du til gengæld aldrig....... Igen gætter du, mine tænder er mere intakte end dine,mine kan ikke tages ud og sendes med posten- hvad med dine ? I guder mand.......

. . . skrev Balledrengen.

Næ, næ min fine ven. Mine tænder fejler ikke noget - og alle er de originale. Det er squ mere end man kan sige om dine tyggegevækster. Dine tænder er såmænd fine nok, men de passer ikke til din alder og dit ansigt. Tandlægen burde have bibeholdt det store mellemrum mellem dine fortænder. At du åbenbart ikke kan udtale "tsk" er et bevis i sig selv. Når du prøver, falder overmunden ganske enkelt ned. Men det er måske derfor din flotte hund ikke kan finde ud af hvornår du forlanger den skal "sitte".

Men nok om dit nye image.

Jeg synes faktisk det er en smule prekært, at så mange hundeejere på et sted stiltiende accepterer hundetræning med agerhøns og vagtler. Det pynter ikke på dit omdømme. Men hvad sker der egentlig i forbindelse med HÆ,HÆØM`s fotografering?

Mvh.
MULTI-X Gruppen Aps. mba
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-08-10 21:07

Det gør du til gengæld aldrig....... Igen gætter du, mine tænder er mere intakte end dine,mine kan ikke tages ud og sendes med posten- hvad med dine ? I guder mand.......

. . . skrev Balledrengen

Nemlig - Balledreng. Post Danmark medtager ikke farligt gods.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-08-10 21:17

TRD. Kom nu med svaret???
Kender du ikke jagtloven - jeg gør,men du skal selv have chancen....

Tombe du lyver stadig dit gebis kan du sende til rep. i en kuvert og så er det så gult så selv en gammel Kineser ville blive misundelig.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-08-10 22:16

Agerhøns skal være udsat senest pr. 1. juli i kalenderåret.

Har du nogle kommentarer til det - Balledreng. De markprøver der er vist på din hjemmeside fandt sted den 14. august 2010. Ikk`?

Men OK, du har jo også altid været lidt sen i det.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-08-10 23:32

Tonbe kender heller ikke jagtloven!!!!!!!!! Selvom han praler med at være Dansk Land og strandjagt ekspert på de bonede gulve- medlem af dyretiskråd Fy føj da

Jagtloven siger om udsætning:
Fasaner 1.april til 31. august.
Agerhøns 1. april til 15. august

Altså en måned før den pågældende arts jagttid begynder....

Hvilken dato er det lige der står på billederne på min hjemme side????

Desuden er der blot et af billederne, der viser, at der udsættes fugle af nogen art - NEJ vel...

Der er tre billeder, der viser fugle i luften, men hvem siger de er udsatte fugle????

Igen igen er Tombe ude med riven uden at vide noget som helst - det er sku ikke godt hverken for forståelsen eller jægerne i Danmark, som helhed. Så når jeg har påstået, at Tomben E.B.Berthelsen er direkte farlig, for jagten og jægerne. Så viser også dette eksempel, at jeg har ret

Du skulle direkte skamme dig - dels at påstå noget, der er direkte forkert og dels at forsøge på, at bilde nogen ind, at der skulle være foregået noget ulovligt i forbindelse med en hunde træningsdag arrengeret af landets næste største special klub. Uha Uha.Uha.....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-08-10 23:54
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-08-10 00:10

Pjat med dig - Balledreng. Jeg under dig gerne denne ene gang, hvor der har været hold i dine aktiviteter. Der findes nemlig et ordsprog som passer til denne lejlighed:

"Selv blind høne finder undertiden et guldkorn".

Men der kom jo åbenbart en ny lov i april 2010, og den har jeg ikke været opmærksom på, fordi jeg ikke bruger agerhøns til jagthundetræning. Jeg finder den slags uetisk - og jeg tror helt bestemt, at alle andre (blandt jægerne) her på siden vil give mig ret. Men sådanne småting interesserer ikke dig - åbenbart.

Men hvordan ligger det med at anvende levende agerhøns til hundetræning? Er det lovligt?

Og for ikke at give dig lejlighed til at påstå, at billederne viser noget andet, så er vi altså ikke de rene idioter her på siden. Vi kan squda godt se hvornår der er gang i "hønsetyvene."

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-08-10 00:41

Jo du er sku` At du ikke vil indrømme, at du igen er fanget i din egen løgn.

Og du kan godt spare dig. Jeg går ikke ind i en diskussion med eksperter, der ikke ved en pind!!!!

En ny lov i 2010???? Nej den holder heller ikke som undskyldning. Loven er fra 2006/7 og er et 10 årrigt forlig...
Tombe dog du er helt til grin..-.

Og ja det er stadig lovligt, at gå på jagt og træne hund,men Tomber, som dig skal nok få det ødelagt,med Jeres utrolige dumme være måde. Jagt modstanderne griber et hvert halmstrå de kan, så hvergang en der kalder sig ekspert og jæger dummer sig, som dig så kan det koste dyrt for alle vi andre..

Du var ikke tilstede sidste lørdag d. 14. august og kan derfor slet ikke udtale dig om,hvad billederne på min hjemmeside viser.

- men nu skal jeg røbe det: Det halmen skjuler er varmluft og leverposteg. Nemlig i form af en fjernbetjent brødrister hvorpå der står en varm leverposteg...

Formålet med træningen er at lære de små hunde at tage stand og forholde sig rolig selvom de fristes gevaldigt af duften...

Jeg er ked af at TRD ikke også fik mulighed for at dumme sig mere inden svaret blev givet

Så HYLERE syng I bare videre, men husk det var Jeres ekspert, der denne gang blev

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-08-10 01:03

En ny lov i 2010???? Nej den holder heller ikke som undskyldning. Loven er fra 2006/7 og er et 10 årrigt forlig...

Nul Putte. Loven trådte endeligt i kraft den 1. april 2010.

Men jeg er bedøvende liglad med dine kvababbelser - idet jeg helt sikkert ved, at det er forbudt at bruge agerhøns til hundetræning. Det ved du også, men du er en kodyl tøsedreng som lyver værre end en spædekalv kan skide. Velbekomme.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-08-10 01:05

 Agerhøns udparres i æglægningsvoliere efter 1. Februar, afhængig af
vejr og vind.
 Det anbefales, at man tager blodprøver af sine avlsfugle. Til eksport er
det påkrævet, og man skal derfor undersøge modtagerlandets
importprocedure.
 Avlsfugle skal naturligvis altid være sunde og raske.
 Agerhøns skal sættes på jord igen senest 1. juli
Æglægningsvoliere
 Æglægningsvolierer skal opfylde gældende bekendtgørelses krav om
størrelse og mål.
Klaksholm - Agerhøns Side 1 af 6
mhtml:file://C:\Documents%20and%20Settings\Ejer\Skrivebord\Web%20billeder\Op... 02/04/2006

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-08-10 01:09

Du er altså et kvaj - Ballehyler. Efter loven fra 2006 sluttede udsætningen pr. 1. juli i kaldenderåret.
Du duer altså ikke til det der med at læse. Bøvs.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-08-10 01:14

Læs så her - dit fjols. Hvis du selv kan finde ud af det - så skal du ned til 1. FORORD.

Og det er sakset fra S&N.

VEJLEDNING OM UDARBEJDELSE AF
BIOTOPPLANER OG UDSÆTNING AF FASANER
OG AGERHØNS
INDHOLDSFORTEGNELSE
1. Forord
2. Definitioner
3. Hvad er en biotopplan?
4. Betingelser for udsætning af fasaner og agerhøns
4.1.Udsætning uden biotopplan
4.2.Udsætning med biotopplan
4.3.Generelle betingelser
5. Beregning af en biotopplan (pointsystemet)
6. Hvad skal en biotopplan indeholde
7. Anmeldelse af biotopplaner
8. Regulering af ræv ved brug af fælder
9. Andre regler om udsætning
9.1.Udsætning af gråænder
9.2.Krav om udsætningskursus
10. Kontrol, overvågning og straf
11. Bilag
11.1 Pointskema
11.2 Anmeldelses- og indberetningsskema
11.3 Bekendtgørelse nr. 870 af 4. juli 2007 om udsætning af vildt, jagtmåder og
jagtredskaber § 12 samt bilag 2 og 3
1. FORORD
Fra 1. april 2010 indføres der nye regler for udsætning af fasaner og agerhøns, således at visse krav
skal være opfyldt, før der kan foretages udsætning.
De nye regler fastsætter begrænsninger i mulighederne for at udsætte fasaner og agerhøns, således
at der stilles krav om en vis sammenhæng mellem mængden af udsatte fugle og arealets størrelse,
der hvor udsætningen sker. Der er fastsat nogle faste areal/mængde-krav

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-08-10 01:18

Et godt råd til Balledrengen:

Når du engang imellem finder et korn, så lad være med at braldre løs med gnæggende baller. Det er uklædeligt og dumt og virker komisk.

Jeg interesserer mig ikke for agerhøns, fordi der kun er ganske få her i området. Jeg vil ikke gøre noget for at formindske det beskedne antal der findes. Men sådan har du det åbenbart ikke. Du har jo også tidligere - på Jagtformidling åbent fortalt om hvordan du misbruger vagtler til hundetræning. Føj for den lede.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-08-10 06:38

Ham Balleåge er sgu' en sjov snegl.

Gad vide om der er lidt pyroman i ham ? Ikke alene bliver folk han ikke kan lide "brændt" på cd til senere brug, men nu har han iflg. egne udsagn også taget en trådløs brødrister i brug til hundetræning!!! Hvor han varmer leverposteg - hvad er det ???? Det her i landet mest benyttede pålæg, hvis det er dét han "tænker" på, hedder leverpostej, da det ikke har en pind med en steg at gøre !!
Det lyder fantastisk, at man kan få en brødrister som bruger omkring 2000 watt, til at fungere trådløst - hvordan hænger det sammen ?

Et af de iøvrigt gode billeder viser også, hvordan Balleåges hund knaldapporterer ved afgivelse af skud med startpistol - det ses tydeligt på efterfølgende billede, hvordan Ballen springer efter køteren, så det er måske forståeligt med den evindelige snor !! I den forbindelse kunne det være rart at få oplyst, hvor gammel hunden er - den burde på nuværende stadie være så lydig, at den skulle kunne sidde frit ved siden af sin fører, men føreren magter simpelthen ikke at dressere hunden bare til et nogenlunde niveau
Har han iøvrigt tilladelse til at besidde og anvende en startpistol ?? Hvad koster det forresten med sådan en tilladelse ?

"- men nu skal jeg røbe det: Det halmen skjuler er varmluft og leverposteg. Nemlig i form af en fjernbetjent brødrister hvorpå der står en varm leverposteg..." Dette er forklaringen fra Balleåge

Øjenvidnet4
MULTI-X
Sanderum

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-08-10 07:40

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-08-10 11:52

Men det mest interessante i denne sag er muligvis, at en flok jægere - under "kyndig" vejledning af Ballehyleren siden 2006 har troet at sidste frist for udsætning har været pr. 15. august i kalenderåret siden 2006 - uanset at der var tale om sidste frist den 1. juli i kalenderåret. Tilbage er så at undersøge hvor mange gange Ballekvajet m/følge har afholdt prøver i årenes løb - efter den 1. juli i kalenderåret. Det kunne endda være meeeeget interessant.

Men stadig står det tilbage, at nogle "hundesportsfolk" stadig begår dyreplageri og uovligheder, når de bruger levende vagtler og agerhøs til træningen.

Skal du forresten ikke ønske mig tillykke på dagen. Jeg fylder 68 og glæder mig til fremover at følge dig i tykt og tyndt - kære Ballehyler.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-08-10 12:57

Hvad gemte sig under halmen.? Leverståhej, brødrister, pis fra en jæger - jaeee, gætterierne var og er mangfoldige.

Mit gæt.

Der var en skøn sommermorgen derude på landet. Fuglene pippede og sang så lystigt, at Jomfru Ballegaard og Forkarl Jens frydede sig derved.
Ohh du skjønne ungmø, prøv at høre lærken, den slår så frejdigt sine triller.! Udbrød Forkarl Jens imens han gik let i knæ og kløede sig i skridtet.
Åh ja såmænd da - hvis man kan glædes derved, Jens.! Sagde Jomfu Ballegaard, imens hendes tanker dvælede ved barndomstiden derhjemme hos hendes kjære Moder og elskelige Fader.
Jo såmænd da, barndomstiden havde været en skjøn og vidunderlig tid.
Jomfruens Fader og Moder sad nu alene tilbage på fødegården - og uden hjælp af nogen art.

Jomfru Ballegaard blev revet ud af hendes melankolske tanker, da Forkarl Jens halvhøjt sagde; Vi må hellere skynde os at rejse negene inden Husbonden kommer, bette Ballegaard.!
Jow.!! Det må vi hellere Jens.! Meeeenæh, jeg skal altså tisse så nederdrægtigt, udbrød Jomfru Ballegaard, imens hun knibsk krydsede benene og så med blanke øjne på Jens.
Du vender dig rundt Jens.!! Du må nunte kigge.!!
Jomfruen trak de lodne kradsuldbukser ned om haserne, og lod med himmelvendte øjne tissestrålen plaske ned i den tørre jord.
Jens stod med ryggen til den tissende madamme og fik sære tanker. Med et mærker Jens varmen og ømheden risle i rygraden. Med et mærkede han, at han voksede udad - knapperne i gylpen var ved at sprænge af. Med et vender han sig, og farer hen og griber om den tissende Jomfru og lægger hende ned. Jens får hurtig flået Jomfuens kradsende trusser helt af, og med et svuptag får han trukket sine egne bukser ned om haserne.
Jens skulle liiige til at hugge til, da en stemme lød; Nåååårhhhh hvad foregår her.??? Husbonden var kommet snigende..............

Jeg tror, det var et par kradsuld-trusser der lå under hamlen.
Derfor fik hanhundene færd.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-08-10 13:10

Nu er det vel ikke Folie Gras i har smidt på en ledningsløs 2000 W brødrister under den der høtot, der findes ingen pli mere?, (den må kun bruges på de store godser og til særligt udvalgte gravhunde og på gardernes bentøj, hvis ikke Elling er nærværende).
Er det en genialitet for at dække over dit mangeårige hundekunster mesterstykke, rundtosset vagtel i bur, som er genindfanget af Bendt Ballegård Knudsen for at spare mønter til fugle.

Angående røgslør her har du da storformat, kan der ses i denne pragtudstillingen af dine hundekunster kunnen, sammen med gæve gutter, du er nok desværre den, der skvatter helt ud som en anden radikaler, har du hørt om frie radikaler, hvis det er tilfældet, er det noget ganske andet.
Når hvalkogeren som nu har fået, blædende hvidt nyt fast anlæg i gabet på dig, bliver udsat for en Zippo ryger det da ganske, som en Ford 3000, hvor stempelringene er smuttet en tur, er det også et led i færdtræningen, bruger du også denne her så en såkaldt dubbel smokie

De småhunde som du benævner dem, er de små ,deltager de så på det plan som hedder :Tjærborg Leverpostej, eller måske Stynhns for de er Sky .De lidt bedre eller ældre, er vel så timeldt til Tulip med bacon. og topgruppen må være Folie Gras holdet med brødrister kun på 800 W og i sidevind.

Har du også tænkt dig at starte et pate hold op, det vil åbne store muligheder, her har du mulighed for italienske hunde, ikke hønsene de der, som føder æg og har givet dig klækkeligt mange på skallen i en anden tråd, så du ligner et vindæg i roen, her tænker jeg på stanken af svagt opvarmet hvidløg og slige ting., men her bør træningen forlægges til andre marker, da dine vel er meget færtbelagte med alskens sager fra dine vagtelbure, utætte fodertønder og andet slagteriaffald pibesovs m. m..

Kan du ikke hæve kontingentet eller gebyret for deltagelse i " Gæt en leverpostejs odeur hos Ballemanden ), som jo nok er en vagtel i bur når det kommer til stykket, således at næste gang bliver vovvernes lugteorgan udsat for beuf a la Herford, på et monsterkomfur og varmet af en luftløs windturbin

Skød du over leverposestegen også, når den var lettet fra foliebakken

Nu har du vel sikret dig at, HÆ med følge ved at dit nummer med vagtel under høtot, blev lagt på din hjemmeside, nogen af dem har trods alt deres gang hist og pist ikke sandt Ballemand.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-08-10 13:13

- Og vi ønsker Tonganeseren - TILLYKKE MED DAGEN.!!!!

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-08-10 13:28

Et stort til en 1/12 del af MULTI-X teamet, der håbes på en god dag og kringle, og måske lidt mere til Tonganesren.

Jeg er sikker på at Ballemanden mener det samme, så jeg har lavet en ledningsløs tankeoverføring fra ham til dig, da han sammen med sin pibe jagter 2 vagtler, som han ikke fik fanget sidste gang han var vært ved Champingong schamponaet: Tour De Leberwurst.
Desværre for manden, snubler han hele tiden da hans vist nok rare hundeskifter side hele tiden venstre højre, venstre højre, nok fra BBBBBB1 tid i Legionen, resultatet er, at væltekoppen har en besværlig eftermiddag, det bliver jo heller ikke nemere af, at hele området stinker af brændt ledningsløst Tjærborg leverpostej til kr 4,95 for 450 gr, blandet med røgen fra Dark Twist som ligger lavt og tungtkvælende over området.

Endnu engang
MVH
BW
MULTI-X
Tulipp

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-08-10 13:48

Mange, mange tak for venligheden. Til 24 gæster bliver der serveret 3 røgede dyrekøller og frikadeller lavet af rådykød. Dertil kommer vildrissalat og klatkager, lavet af squash tilsat hvidløg og alm. løg. Efterretten består af knækbrød (verdens absolut bedste) som min kære hustru har kreeret. Dertil alle tænkelige og utænkelige osteracer. Desserten kender jeg pt. ikke. Der er adgnag til en fin hvid og rød (italiensk fra Scilien)- og rosé fra Toscana til de radikale. Er man ikke til vin, så bugner køleskabet i mit værksted af god dansk øl.
Vi har aldrig modtaget afbud til sammenkomster hos os, idet der altid er røget rådyrkølle på programmet. Gæsterne æder som swin - somme tider ser det helt uanstændigt ud.
Hunden er ved at flippe ud - på grund af de mange duftspor der hænger i huset. Den har fået et eller andet at æde ude i køkkenet - og nu fiser den aldeles uhyggeligt. Føj for en stinker den lige afleverede. Gad vide hvordan gæsterne tackler den slags - hvis hunden smider sig under et af spæisebordene.
Nu fylder jeg så 68 - og enden er nær, som man siger i dobbeltsengen. Men lad os nu se hvordan afslutningen bliver - efter 52 års aktivt jægerliv. Sønnen og jeg vil også koncentrere os om fiskeriet i øresund, som lige nu vrimler med havørred. Der er også fanget tun. Nøj - hvis man kunne få en 100 kg tung tun på krogen. Så behøver man ikke påhængsmotor.
Jeg er også i gang med en større røgeovn - som kan håndtere store torskesider. Så alt i alt ser det squda helt fint ud. Jeg er også gået i gang med genladning af ammunition, og det er efterhånden blevet svært at få tid til det lønnede arbejde. Jeg sidder i saksen til jeg bliver 70 - og det betyder yderligere to års arbejde a mindst 40 timer ugentligt. For Helvede da - jagten skal jo også passes - og cyklen skal lappes. Man bliver jo helt træt.

Mvh
MULTI-X Gruppen Aps. mba
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-08-10 13:49

http://www.ft.dk/samling/20061/almdel/MPU/Bilag/481/384264.PDF

Tomben kender ikke jagtloven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-08-10 14:00

Kære Ballemand.
Du kan hyle og skrige så meget du lyster. Du er en bandit som overtræder jagtloven ved at bruge agerhøns og vagtler til hundetræningen. At du ikke kan forstå en cirkulæreændring forstår jeg sådan set godt. Du har ikke evnerne til at forstå den slags.

Egentlig burde du være en tilfreds mand - i dag. Du havde ret i at sidste dato for udsætningen af agerhøns eer ændret til den 15. juli i kalenderåret. Men det skete i det Herrens år 2010. Hvis du fra 2006 har afholdt markprøver indtil den 15. juli i kalenderåret - så er du på skideren - kære ven. Men vær nu tilfreds med at have fundet et lillebitte guldkorn - efter i flere år at være blevet tæppebombet af alle andre på hjemmesiden.

Endnu engang: Glem ikke at der er to sider af samme sag. Et er udsætningstidspunkterne - et andet er det ulovlige i at anvende agerhøns og vagtler til hundetræningen. Og glem så ikke din beretning på Jagtformidling, hvor du åbent tilstår at bruge vagtler til hundetræningen - uanset at det er forbudt - også med udsætning - din gamle forbryder.

Afsluttende en lille henstilling:
Man er ikke fuld af løgn fordi man har en anden mening. Men hvis man hårdnakket forsøger at lyve sig fra en begået fejl - så nærmer vi os det utroværdige. Og du er i bund og grund både fuld af løgn - og utroværdig i ethvert henseende.

Og skal vi så lige tage denneher en gang til - for Ballemand:--------------------------------------------------------------------------------
 Agerhøns udparres i æglægningsvoliere efter 1. Februar, afhængig af
vejr og vind.
 Det anbefales, at man tager blodprøver af sine avlsfugle. Til eksport er
det påkrævet, og man skal derfor undersøge modtagerlandets
importprocedure.
 Avlsfugle skal naturligvis altid være sunde og raske.
 Agerhøns skal sættes på jord igen senest 1. juli
Æglægningsvoliere
 Æglægningsvolierer skal opfylde gældende bekendtgørelses krav om
størrelse og mål.
Klaksholm - Agerhøns Side 1 af 6
mhtml:file://C:\Documents%20and%20Settings\Ejer\Skrivebord\Web%20billeder\Op... 02/04/2006

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-08-10 16:07

Afsluttende en lille henstilling:
Man er ikke fuld af løgn fordi man har en anden mening. Men hvis man hårdnakket forsøger at lyve sig fra en begået fejl - så nærmer vi os det utroværdige. Og du er i bund og grund både fuld af løgn - og utroværdig i ethvert henseende.
Sådan skrev Tombaneseren på sin egen fødselsdag - da han ikke ville indrømme en kæmpe brøler
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det tomben E.B.Berthelsen henviser til datoen 1. juli har intet med udsætningen i GUDS FRIE NATUR at gøre ikke det fjerneste..
Det er en bekendtgørelse, som K U N vedrøre opdræt af agerhøns i fange skabl!!!!!!!!!!
Det er den dato bekendtgørelsen anbefaler, at æglægningsfuglene udtaget af æglægnings burene og udsættes i løbegårdene hos opdrætterne..
Det har altså intet over hovedet intet med jagtloven, at gøre eller udsætning af fuglevildt i den frie natur at gøre. Her gælder K U N jagt loven, som jeg har henvist til og den siger: Fuglevildt ænder, Agerhøns og Fasaner, som er de tre arter der må udsættes, skal være udsat 1. måned inden jagttiden begynder for den pågældende vildt art og sådan har det været siden 2006…
En hver kan begå fejl også oraklet E.B.Berthelsen, men det er ganske forståeligt at flere personer i dyretiskråd, er af den opfattelse, at D.L.S. næste gang kun skal have lov til at sende et skriftligt høringssvar og ikke en repræsentant, som E.B.Berthelsen. Hvis han også der har lavet rav i den for de danske jægere, ved at være så påståelig og uvillig til at indrømme kæmpe fejl, som viser hans uvidenhed omkring vigtig Dansk jagtlovgivning.
I guder dog hvor må du skamme dig – og så er det ikke engang første gang, at du er havnet i den grøft – der var også en historie om vinklen på et varselsskud på svigerfars jagt samt en historie om nogle hunde, der var blevet skudt i Skagen. Husker du det???? Husker du den unge advokatstuderende, som satte dig til vægs på jagtformidling debat.. Jeg gør. Denne gang er det mig. Der har fanget dig i at påstå noget, der er helt forkert så hvem er det lige der har sat sig ordentligt ind i tingene denne gang og hvem er det lige der har kendskab til loven – det er I K K E Dansk land og strandjagt forenings orakel E.B. Berthelsen. Fyr dog den mand han er til skade ikke kun for D.L.S., men for alle Danske jægere…
Tillykke med fødselsdagen Jeg er ganske sikker på at O.R.J. griner sin R.. i laser, ligesom jeg gør det lige nu, når jeg sender ham dette her.

http://www.ft.dk/samling/20061/almdel/MPU/Bilag/481/384264.PDF

Læs under afsnittet U D S Æ T N I N G.....

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-08-10 17:15

Jeg tror næppe at formanden for DJ vil slås i hartkorn og ligge i ske med BB1, så skal der vist ske et mirakel.
BB1 er ikke ligefrem den bedste gesandt for DJ eller dennes formand, men det er som sædvanligt kun en envejs monolog, når han pryder sig med sit nære bekendtskab og samforståelse med DJ formand, for så var DJ langt mere ude i hampen, end den er nu.
Kalø har nok heller ikke brug for et gensyn med systemmanden fra Løsning, og hans unikke leverpostejs metoder, udi hundetrænerkunsten, geværbehandling og våbenhåndtering

Det forlyder at Tulipp laver en specialitet inden for vandapport leverpostej, den bliver lavet på ande og gåselever og pakket i flamingo i stærke orange farver, den bliver tydeligt mærket med. citat," nu ryger Ballegård atter i vandet mit svung "

DLS har fået de første træningskast, desværre er det stærke folk, så de er set drivende over ved Kullen, men en tungere version er på vej fra Tulipp, hvor Ballegård heller ikke figurere på omslaget, så de kun ender ved Kronborg når der kastes.
Mvh
BW

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 21-08-10 17:35

Knudsen fine billeder du har på hjemmesiden, de skæmmes dog en del af den mega fedtplet du har på jagttrøjen MEN kan du forklare mig hvordan det kan gå til, at alle hunde kan komme for fugl på den samme mark? og er der mundingsbremse på gaspistolen
Hvordan steger man en leverposteg
Jeg har hørt fra bekendte i Danmark, at en mandlig billist kom hjem, den anden aften med munden tapet til med gaffatape, det viste sig at en lokal politipatrulje havde stoppet den mandlige billist, fordi bilen havde forkert lygteføring, det viste sig så ved nærmere eftersyn, det var føreren der smilede så meget, at hans nye tænder blændede de modkørende.
SHV
mul´ti XXXXL
sidder med den lokale guide på skødet

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-08-10 18:01

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-08-10 16:07

--------------------------------------------------------------------------------
Afsluttende en lille henstilling:
Man er ikke fuld af løgn fordi man har en anden mening. Men hvis man hårdnakket forsøger at lyve sig fra en begået fejl - så nærmer vi os det utroværdige. Og du er i bund og grund både fuld af løgn - og utroværdig i ethvert henseende.
Sådan skrev Tombaneseren på sin egen fødselsdag - da han ikke ville indrømme en kæmpe brøler
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det tomben E.B.Berthelsen henviser til datoen 1. juli har intet med udsætningen i GUDS FRIE NATUR at gøre ikke det fjerneste..
Det er en bekendtgørelse, som K U N vedrøre opdræt af agerhøns i fange skabl!!!!!!!!!!
Det er den dato bekendtgørelsen anbefaler, at æglægningsfuglene udtaget af æglægnings burene og udsættes i løbegårdene hos opdrætterne..
Det har altså intet over hovedet intet med jagtloven, at gøre eller udsætning af fuglevildt i den frie natur at gøre. Her gælder K U N jagt loven, som jeg har henvist til og den siger: Fuglevildt ænder, Agerhøns og Fasaner, som er de tre arter der må udsættes, skal være udsat 1. måned inden jagttiden begynder for den pågældende vildt art og sådan har det været siden 2006…
En hver kan begå fejl også oraklet E.B.Berthelsen, men det er ganske forståeligt at flere personer i dyretiskråd, er af den opfattelse, at D.L.S. næste gang kun skal have lov til at sende et skriftligt høringssvar og ikke en repræsentant, som E.B.Berthelsen. Hvis han også der har lavet rav i den for de danske jægere, ved at være så påståelig og uvillig til at indrømme kæmpe fejl, som viser hans uvidenhed omkring vigtig Dansk jagtlovgivning.
I guder dog hvor må du skamme dig – og så er det ikke engang første gang, at du er havnet i den grøft – der var også en historie om vinklen på et varselsskud på svigerfars jagt samt en historie om nogle hunde, der var blevet skudt i Skagen. Husker du det???? Husker du den unge advokatstuderende, som satte dig til vægs på jagtformidling debat.. Jeg gør. Denne gang er det mig. Der har fanget dig i at påstå noget, der er helt forkert så hvem er det lige der har sat sig ordentligt ind i tingene denne gang og hvem er det lige der har kendskab til loven – det er I K K E Dansk land og strandjagt forenings orakel E.B. Berthelsen. Fyr dog den mand han er til skade ikke kun for D.L.S., men for alle Danske jægere…
Tillykke med fødselsdagen Jeg er ganske sikker på at O.R.J. griner sin R.. i laser, ligesom jeg gør det lige nu, når jeg sender ham dette her.

http://www.ft.dk/samling/20061/almdel/MPU/Bilag/481/384264.PDF

Læs under afsnittet U D S Æ T N I N G.....

Lad nu Tombe i fred og ro svare på dette indlæg. I må da kunne holde op med hylerriet så længe!!!
Betterwisser der kunne skrives tykke bøger om det du troer - men jeg gider ikke....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-08-10 18:31

Debatten har taget en uhyre interessant drejning.
Har bb1 ret.?

Jeg spørger fordi jeg ikke ved det, da jeg ikke beskæftiger mig - eller deltager i jagter på udsætningsfugle.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-08-10 18:53

Det kræver også man kan skrive BB1, jeg har aldrig været en t-roer, er det bederoer eller en med store overarme du mener denne gang, eller det der praktiseres i kirken.

De stønner højlydt inde på Højnæsvej med øjene rettet på samme måde, som om man tager bestik af meget høje fasaner over bøgetræerne, når dit navn bliver bragt på banen, det er jo kun ævle kævle og jeg vil finde mig og bla bla. og nu skal det stoppes, der vælter ud ikke sandt.
Din gamle stil!, du kendte alle de døde, kongelig hoflevrandør til Christian X, og nu igen slyngkammerart med formanden for DJ, som aldrig udtaler sig om slige ting, og han gider heller ikke så der har du fået et nemt offer igen .
Du er jo ikke ligefrem et etisk pragteksemplar ud af jægerracen vel!. Du ville passe som personprofil, meget bedre sammen med fuglekikkerne, frømænd altså dem som hopper og siger kvark, eller i en protest bevægelse, hvor der mangles en stor korpulent ting ved hegnet, som en første støddæmper, du kan jo bare smile og du ville være på højde med den bedste kamphundegrin der kan fremvises, lyden på dig ligger også i samme oktav, så du har masser af muligheder.
Kan du ikke sende indlægget for 3. gang, det er som bekendt lykkens gang, gerne med en fodnote fra ORG på hvor du får DJ fulde støtte.
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-08-10 19:13

O:\Skov- og Naturstyrelsen\Bekendtgørelser\559685\Dokumenter\559685.fm 08-06-07 12:14 k01 bj
Stk. 2. Bestemmelserne om udsætning af fasan
og agerhøne i § 12, stk. 2, træder i kraft 1. april
2010. Indtil den 1. april 2010 gælder reglen i §
12, stk. 1, ikke for udsætning af fasan i perioden
1. april til 31. august og agerhøne i perioden 1.
april til 15. august.

Man skal huske at læse det hele med.
Netop - og jeg har allerede medgivet dig, at man kan udsætte agerhøns inden den 15. august i kalenderåret. Som så mange andre interesserer emnet mig ikke - og vi kan hver for sig ikke vide alt. Det burde du være den første til at indrømme. Du ved generelt intet om jagt og våbenbetjening.

Men hvad så med anvendelsen af agerhøns og vagtler i hundetræningen. Har du et kvikt svar på lovligeheden deri??? I virkeligheden er det også det tråden handler om. Er det lovligt - Balledreng??

Spørgsmålet er ikke sværere end at du skulle kunne svare på det. At svaret så indeholder den sædvanlige svada med undvigelser - er så en helt anden sag.
Du er en stakkel - Balledreng.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-08-10 19:34

Om BB1 har ret, måske i en vejledning for burhøns til hans skydefugle, at nævne den slags i jagtlige sammenhænge er skrub forkert, for det udsætter halløj har ikke meget med jagt at gøre, og er de rigtige jægeres og vores omdømme, største problem med den trafik.
Derudover kan det vist ikke være et spørgs¨ål om hvad BB1 har i dunken i al almidelighed
mvh

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-08-10 19:42

Igen igen forsøger du at bortforklare din brøler - Fy for den lede også på din fødselsdag

Prøv du blot at dreje et andet spørgsmål ind i debatten. Var det også det du gjorde i dyretiskråd??

Siden deltagerne der siger, at du blamerede dig noget så grusomt, så de ligefrem skammede sig på jægernes vegne..

Du skøjter også let hend over de to andre emner, som jeg nævner, men OK der bringer jeg også noget andet ind, men kun for at vise - hvor dårligt et menneske du er..
Helt igennem bund rådden, når ikke lige du kan kringle tingene så du får ret.
Billederne på min hjemme side, som er dato mærkede den 14. august, på ingen af dem ser man udsatte fugle og hvorfor tror du.. Fordi der ingen er...

Desuden så kan vi nu med sikkerhed fastslå at den der gemmer sig bag Tonganeseren er, som jeg hele tiden har sagt: D.L.S. Orakel ekspert, som lige selv har bevidst, at han ikke kender jagtloven.
E.B.Berthelsen og nu hvor det er afsløret - hvorfor bruger du så ikke dit eget navn? - Vil du ikke være det bekendt 68 år i dag du skulle skamme dig - bliv dog voksen mand, men det er måske et alt for stort krav, at stille til dig.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-08-10 19:52

Bettewiaawer hvis du ikke kan læse jagtloven så hold dig uden for denne debat og spar os for dit personfnidder..

Orakel E.B.Bertelsen vil du påstå at jagtlovens kapitel 6 & 12 ikke længere er gældende??

Du har heller ikke ført noget bevis for at den 1. juli har noget som helt med udsætning i den frie natur at gøre..

Læs igen: http://www.ft.dk/samling/20061/almdel/MPU/Bilag/481/384264.PDF
Kapitel 6 & 12 stk 2

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-08-10 19:59

Citat
Derudover kan det vist ikke være et spørgs¨ål om hvad BB1 har i dunken i al almidelighed
mvh

Nå, nå, rolig nu, Betterwiser.
Jeg spurgte blot om det bb1 postulerede også var rigtigt.! Jeg ved det som sagt ikke, da jeg ikke beskæftiger mig med emnet - og har heller ingen interesse i det.
Men hvis manden har ret, er det da for dumt at påstå noget andet.

Jeps, det var bare det jeg ville.

Mvh.
Multi-X
Iceroad # 106, Igloen til højre
Thule.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-08-10 20:11

Hvem påstår noget andet, han må af gode grunde ( økonomiske ) nærlæse, eller få det nærlæst, hele hans jagtekstistens hænger vel i de udsætter fugle.
Jeg er heller ikke hønseavler, eller skydefugle producent . Tonganeseren har jo jublet over at BB1 fandt et korn, som han har overbragt ham på sin fødselsdag.

BB1 kan du ikke sende linket en gang mere.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-08-10 20:22

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-08-10 19:52

--------------------------------------------------------------------------------
Bettewiaawer hvis du ikke kan læse jagtloven så hold dig uden for denne debat og spar os for dit personfnidder..

Orakel E.B.Bertelsen vil du påstå at jagtlovens kapitel 6 & 12 ikke længere er gældende??

Du har heller ikke ført noget bevis for at den 1. juli har noget som helt med udsætning i den frie natur at gøre..

Læs igen: http://www.ft.dk/samling/20061/almdel/MPU/Bilag/481/384264.PDF
Kapitel 6 & 12 stk 2

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-08-10 20:48

Efter at ha' nærlæst bb1's link, er jeg sådan set ikke i tvivl om, hvem af D'Herrer der har ret.

Nu vil jeg nyde lørdagen med min kone og børn.

Ses i moooooorgen.!

Mvh.
Multi-X
Foran tv'et med et glas Campari....Det er jo lørdag..

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 21-08-10 22:06

Du behøver ikke at omtale dig selv i flertal BB1, selv om du kan ligne noget sådant, du kan næppe udtale dig for andre, selv om det er din løgnagtige stil. Jeg kan overholde jagtloven i praksis, til forskel fra dit menageri som du har stillet på benene på dine fremlejede arealer.

Kan du ikke sende linket igen BB1, gad vide hvad Tonganesren virkelig hedder, kan du have et bud måske.

BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-08-10 22:20

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-08-10 23:54

Åh ja. Så kan man trække vejret lidt lettere. Efter 7 timer forsvandt den sidste gæst og overlod et syndigt rod til undertegnede.
Men, men, men. Jeg ser til min udelte glæde, at Ballemand ikke tør svare på mit sprøgsmål om lovligheden i at bruge agerhøns til hundetræning. Tsk, tsk, tsk. Det viser med al ønskelig tydelighed, at Ballemanden ikke har meget tilovers for dyreetikken.

For endnu engang at glæde Ballemanden, vil jeg kopiere hans frådende indlæg - inden jeg tørner ind. Skal nemlig på skydebanen i morgen.

--------------------------------------------------------------------------------
Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-08-10 16:07

--------------------------------------------------------------------------------
Afsluttende en lille henstilling:
Man er ikke fuld af løgn fordi man har en anden mening. Men hvis man hårdnakket forsøger at lyve sig fra en begået fejl - så nærmer vi os det utroværdige. Og du er i bund og grund både fuld af løgn - og utroværdig i ethvert henseende.
Sådan skrev Tombaneseren på sin egen fødselsdag - da han ikke ville indrømme en kæmpe brøler
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det tomben E.B.Berthelsen henviser til datoen 1. juli har intet med udsætningen i GUDS FRIE NATUR at gøre ikke det fjerneste..
Det er en bekendtgørelse, som K U N vedrøre opdræt af agerhøns i fange skabl!!!!!!!!!!
Det er den dato bekendtgørelsen anbefaler, at æglægningsfuglene udtaget af æglægnings burene og udsættes i løbegårdene hos opdrætterne..
Det har altså intet over hovedet intet med jagtloven, at gøre eller udsætning af fuglevildt i den frie natur at gøre. Her gælder K U N jagt loven, som jeg har henvist til og den siger: Fuglevildt ænder, Agerhøns og Fasaner, som er de tre arter der må udsættes, skal være udsat 1. måned inden jagttiden begynder for den pågældende vildt art og sådan har det været siden 2006…
En hver kan begå fejl også oraklet E.B.Berthelsen, men det er ganske forståeligt at flere personer i dyretiskråd, er af den opfattelse, at D.L.S. næste gang kun skal have lov til at sende et skriftligt høringssvar og ikke en repræsentant, som E.B.Berthelsen. Hvis han også der har lavet rav i den for de danske jægere, ved at være så påståelig og uvillig til at indrømme kæmpe fejl, som viser hans uvidenhed omkring vigtig Dansk jagtlovgivning.
I guder dog hvor må du skamme dig – og så er det ikke engang første gang, at du er havnet i den grøft – der var også en historie om vinklen på et varselsskud på svigerfars jagt samt en historie om nogle hunde, der var blevet skudt i Skagen. Husker du det???? Husker du den unge advokatstuderende, som satte dig til vægs på jagtformidling debat.. Jeg gør. Denne gang er det mig. Der har fanget dig i at påstå noget, der er helt forkert så hvem er det lige der har sat sig ordentligt ind i tingene denne gang og hvem er det lige der har kendskab til loven – det er I K K E Dansk land og strandjagt forenings orakel E.B. Berthelsen. Fyr dog den mand han er til skade ikke kun for D.L.S., men for alle Danske jægere…
Tillykke med fødselsdagen Jeg er ganske sikker på at O.R.J. griner sin R.. i laser, ligesom jeg gør det lige nu, når jeg sender ham dette her.

http://www.ft.dk/samling/20061/almdel/MPU/Bilag/481/384264.PDF

Læs under afsnittet U D S Æ T N I N G.....

Lad nu Tombe i fred og ro svare på dette indlæg. I må da kunne holde op med hylerriet så længe!!!
Betterwisser der kunne skrives tykke bøger om det du troer - men jeg gider ikke....

Er du så glad - Ballemand?? Husk nu at fodre dine burhøns i morgen.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-08-10 00:35

LAD NU VÆRE MED AT SKYDE DIG SELV I FODEN DERUDE.

Som du har gjort det her ALLE undtagen Bitterwisser har kunnet se det

Du kan jo selv finde ud af om, det er lovligt at træne hund. Du siger jo du har sæde i dyretiskråd, så du burde da vide det

Jeg er på ingen måde forpligtet til at svare dig, så længe du ikke vil indrømme:

At du ikke kendte jagtloven.Og at du byttede om på den og bekendtgørelsen om vildopdræt
At Tonganeseren er E.B.Berthelsen him selv oraklet fra D.L.S. som er en med næse så lang så lang.
At du skal på skydebane,det er vel ikke for at aflægge riffelprøven. For den har du jo tidligere sagt, at du ikke har og ikke vil tage.Pas på den dag din for slidte Park og Hale ikke kan ramme en ladeport på fem meters afstand, så bliver du afkrævet prøven, før du kan få en ny riffel tilladelse. Det har jeg aftalt med din ven politimesteren i Helsingør. Jeg har nemlig fortalt ham, at du selv har oplyser, at du reparerer våben for andre og det mås man ikke uden våbenbog - hvilket nummer har din - se så blev du endnu engang fanget med bukserne nede og sig nu ikke, at du ikke kender loven, fordi du ikke træner hund. Du kunne jo spørge din havlbroder. Han ved det

Tænk at jeg skulle få skovlen under E.B.Berthelsen på hans egen fødselsdag

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-08-10 00:42

Så er det sengetid, børnlille

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-08-10 00:56

Desværre LuffeA jeg skal være på arbejde til kl. 05:00 sådan er det nu engang, men det er ikke spor kedeligt en lørdag aften,skulle jeg hilse og sige.

Var jeg blevet indbudt til fødselsdag i Humlebæk,så havde jeg naturligvis fået en anden til at tage min vagt......

Så nu er der sku et par lamper der lyser. Jeg må løbe.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-08-10 09:29

Hannibal Ballegård skrev kl. 00:35 i dag:"Du kan jo selv finde ud af om, det er lovligt at træne hund."
Der er vei ingen der har påstået, at det er ulovligt at træne hund ??????????? Det kræver bevis fra din side !!

Øjenvidnet1+1+2-2-1+4+2-3
MULTI-X
På en skovvej i Salten-området

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-08-10 09:57

Bevis hvem der giver dig ret, og ihvad enigheden består i. Du er rygende forvirret i roen Ballemand er det alle de lysende lamper, som forvirre dig, sidder du og glor på fryseren.
Skal konen mon også indrømme en helvedes masse, før Ballerøven får den i selvsving, nå ja så har den stakkel nok ikke åbnet munden, de sidste 20 år for at blive fri for yderligere kropskontakt
Kan du ikke sende linket igen

BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-08-10 11:02

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 22-08-10 11:13

Kære bb1

Hvad er det helt præcis du vil have at vide, inden jeg svarer og du kommenterer i øst

TRD

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-08-10 12:28

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 20-08-10 17:35

--------------------------------------------------------------------------------
Kære bb1

Kan du ikke oplyse os alle om hvornår den sidste LOVLIGE dag for udsætning af fasaner agerhøns og ænder
Jeg troede ikke hunde vil tage stand for en dåse lever postej
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så spurgte jeg - hvorfor du ville vide det???

For med dit formedable kendskab til bl. a. min hundetræning, så er det da basalviden, som du burde kende i forvejen - hvorfor spørger du så. For bare at være interessant????

Jo en hund kan godt tage stand for en dåse leverpostej, men den skal være varm og her var det altså, at vi brugte brødristeren og i den store container som er på et af billeder står el-værket....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-08-10 13:22

Ja, man må sgu' lade Ballefranzen, at han er lidt utraditionel Når han har generatoren med til strømmen, så har de det jo lige ved hånden, når/hvis..........
At de bruger disse små julelege for at lære deres "jagthunde" at tage stand, viser jo med al ønskelig tydelighed hvor meget disse "jægere" forstår omkring dét at dressere jagthunde. Der er ikke noget at sige til, at de ikke når bedre resultater med deres afkom, hvis de kun har lært at tage stand for en opvarmet leverpostej !!!
Gud ved hvad de bruger som apporteringsgenstande - kolde eller varme pølser ???
De arme deltagere på billederne, er sateme "godt hjulpet" af cheftræneren i DJ, Bendt Ballegård Franzen, som stiller hele sin expertise til rådighed - onde tunger påstod endvidere, at de indtog leverpostejen efter træningen, selvom køterne havde "snavlet" i den - god fornøjelse !!!
Jacques Clouseau, den verdensberømte detektiv i Den Lyserøde Panther, er et fuldstændig geni sammenlignet med Ballehof - gad iøvrigt vide, om Peter Sellers ikke også var én af bb1's venner ? Han er jo også død !!

Øjenvidnet8-2-1-1
MULTI-X
Ballen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-08-10 13:27

Citat
Jo en hund kan godt tage stand for en dåse leverpostej, men den skal være varm og her var det altså, at vi brugte brødristeren og i den store container som er på et af billeder står el-værket....

Husk at åbne dåsen først

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-08-10 14:06

Jeg er på ingen måde forpligtet til at svare dig, så længe du ikke vil indrømme:

At du ikke kendte jagtloven.Og at du byttede om på den og bekendtgørelsen om vildopdræt. . .

skrev den hjerneforstyrrede Balledreng.

Jeg mener nu nok at jeg adskillige gange har medgivet dig, at jeg ikke vidste hvornår sidste "salgsdag" er for agerhøns. Hvis du endnu ikke har forstået det, så er du dummere end først antaget - og det siger squ ikke så lidt.

Men når det så kommer til spørsmålet om det er tilaldt at bruge agerhøns i hundetræningen - så får du siffonskid og bakker ud som en kodyl tøsedreng.

Nu ved jeg at det ikke er tilladt - og vi ved alle at du lige så ulovligt bruger vagtler, noget du selv har skrevet på Jagtformidling - og som alle herinde har læst på denne hjemmeside.

Når vi så skal til at diskutere jagtlov - så er du i hvert fald en ypperlig repræsentant for de som bryder jagtloven - men om det skyldes frækhed eller uvidenhed må du selv afgøre med dig selv. Selv tror jeg at det skyldes en kombination af dumhed og frækhed.

Du er en bandit - Balledreng, og det undrer mig stadig, at medlemmer af DMK deltager i den slags hudilihejmarkprøver, hvor der helt bevidst anvendes agerhøns til hundetræningen. Her taler billederne for sig selv. At Bæ så er så indskrænket, at han fortograferer og formidler billederne er endnu et tegn på indskrænkethed hos både dig og Bæ.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-08-10 14:06

Luffe

Det kunne du godt have skrevet lidt før.

Jeg er lige anmeldt for at en Picinik Bov er hamret ind af forsamlingshusets glasfløjdør, og ramt en større forsamling, der var mødt op til en lettere kedelig sølvbryllups sammenkomst for nedre mission i Løsning.

Da jeg ikke kunne få Atlas Copo generator slæbt derhen, havde jeg lånt naboens nye Weber basse med gas, uden at spørge, og taget den med mig samt en rundballe på ca 700 kg i tør tilstand.
Jeg have inviteret Grand Danois klubben, for at afprøve Ballepumpens glimrende forklaring om hundetræning for specialkister. Jeg syntes at det skulle være sådant rigtigt stort, når det var en af de mest forførende hundeaktøre som gav gode råd, på sin egne glade måde.
Vi må også erkende, at 2 dåser forloren skilpadde 2 dåser skipper labskovs samt et ukendt antale dåser af surstrømning har for os, et totalt ukendte impact, alt kan være ramt, gar man hørt fra BB1

Luffe tag for rådet, men det kom lidt sent, burde Balle under pres ikke havde fortalt dette.

Mvh
MULTI-X
I zig zag

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-08-10 14:18

Luffe

Nu har jeg sat en dåse kippers og tun i vand ud på stubben og venter spændt, sammen med de halvdøve rester af hundeejerene fra første forsøg, på om der nu kommer sælhunde forbi. Vi prøver nu med et spejderblus på spritbasis, vi holder strengt udkig om BB1 kommer og søber det i sig, der er lagt et fiskenet over så de ikke kan ses af sælhundene.

I aften vil vi prøve med flyvende hunde, vi tager en flok pudler med op i vandtårnet, og så må vi se hvordan det går.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-08-10 15:26

Fint hylerne hopper på den med leverpostegen selv E.B. Berthelsen har nu langt op af dagen fået så meget styr på gårdsdagens fødselsdags brandert, så han endnu engang forsøger, at skøjte uden om det væsentlige nemlig, at ham, der siger, at han er skriver på et advokatkontor ikke engang ved hvordan man finder rundt i en lov - eller bekendtgørelses tekst

Først omkring varselsskud - siden om skud til hunde og nu omkring udsætning af vildt i naturen.

Hvordan kan Dansk Land og strandjagt dog bruge en sådan repræsentant i et ministerielt nedsat udvalg. Forstå det hvem, der kan. Godt han ikke repræsentere mig eller ca. 90.000 andre jægere

Det allerværste er, at nu forsøger han at starte en ny debat: Nemlig at det skulle være ulovligt, at træne hund???????????????????
Jeg har valgt og det er jeg i min gode ret til, at det må han selv finde ud af - kom frem på banen, hvor har du fundet i loven, at det står???????????????????????????????

Hverken jeg eller D.M.K. har begået noget som helst ulovligt sidste lørdag. Det gør vi heller ikke på søndag, hvor der afholdes markprøve - vent og se, der skal nok blive lagt nogle gode billeder ud på min hjemmeside, www.bb-jagt.dk

Nej,Hr. D.L.S. Orakel du blev fanget med bukserne nede om hælene ærgeligt at du ikke var herovre i Jylland, for så havde jeg forsøgt, at sætte dig på brødristeren, selv om det havde været svært nok, at finde halm til at dække dig og du sikkert nok var eksploderet, som en råden hval p.g.a. dine og hundene havde næppe taget stand, for lever har du sikkert ikke meget tilbage af.
Jeg spurgte min læge - da vi trænede hund i dag og efter at han havde set et billede af dig, sagde han, at med al det fedt din lever var kapslet ind i også skrumpet den var af druk. Kunne den ikke bruges..

Til Bettewrisser og Øjenvidnet Dejligt I vil lære noget, men I skal altså møde på kurset for at få det lært rigtigt. Alt på dåse dur ikke. Det har jo været opvarmet to gange før.

Nå nu skal jeg nok være seriøs igen. Der er en disiplin i hundetræningen, der hedder sekundering
Den skal indlæres i hunden ved, at den ser en anden hund tage stand - så blev I hylere så kloge!!!

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-08-10 15:57

Rimeligt godt forfattet HÆ HÆ, det må give en vagteljagt,. på genudsætterne efter weekendens strabasser.

Kan du så ikke redigere ham snylternes hjemmeside, få fjernet alle de ubehagelige beviser på en total ukyndig bøssebære og hans virke, når du alligevel recidere så meget ude ved vrøvlehovdet,og svirp ham så, med et par grove arbejdshandsker lidt på siden af roen, så kan det være du får brug for en sekundant, nå nej den stil kender Ballerøven nok ikke meget til, han tror vel du er ude på at klaske fluerne

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-08-10 16:07

Vand og slæb hos

Er det så noget med en H2O flaske og et brudeslør, hvor i mødes i det lokale resningsanlæg, lad være med at varme det op

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-08-10 16:22

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-08-10 16:24

BB1 bruger du så leverpostejen til dyrlægens natmad efter sådan et par opvarmninger, du sky´r ingen midle.

Man siger at din 3. såt en ren jammer, består kun af tyske dåsbajere og opvarmet dåsemad, men den lokale grill, sælger helt vildt når du holder dine berømte fældejagter.2 Knalder du bare brødristeren med leverpostejen, en pakke skovmandsrugbrød på skiven og så er der serveret

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-08-10 16:30

Man kan ikke føre en debat med en analfabet som lader andre om at skrive indlæg. Det eneste Balledrengen har lov til, er at sætte disse

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-08-10 16:35

H20 = er den kemiske formel for vand

Slæb = Det som en brud har monteret øverst på brude.

Med dine banebrydende træningsmetoder, kunne det måske hjælpe, kender du ikke vand og slæb måske

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-08-10 20:28

Det var forventet Tomben Oraklet D.L.S. dygtigste rådgiver og repræsentant på de bonede gulve er blevet

Han påstår andre overtræder jagtloven, men kan ikke påvise, hvor det står i loven????

Kom nu med det: Hvor står det skrevet, at en hund ikke må have stand for en agerhøne????????

Jeg skal nok holde fast denne gang. Du slipper ikke!!!!!!!!!!!!

Var du så på skydebanen i dag? En som engang var din ven. Har sendt mig en mail, han så dig ikke, ligesom han også skrev, at han ville skrive lidt til din ven politimesteren....

Så E.B.Berthelsen brug den nærmeste fremtid til, at få rydet godt og grundigt op ude på dit såkaldte våbenværksted, for du kunne jo få uventet besøg og husk selv det mindste, som du ikke har papier på kan det blive umådeligt dyrt at blive taget med i dag - dette er et venligt råd fra en person, som ikke bære nag, men som heller ikke vil finde sig i dine beskidte løgn agtige påstande

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-08-10 20:53

Du er en latterligt gammelt pjok BB1, evig hævngerrig og med truende undertoner,- og skjulte dagsordner om lidt angiveri, i bund og grund en meget kedelig fætter, som heldigvis ikke har meget at gøre i DJ efterhånden måske.

Heldigvis besidder du jo kun evnerne og forbindelserne, til en evig gang falsk teatertorden på tomme tønder.

Ingen tager dit angiveri og skrigen op, for pålydende, men du tror selv, du er en fandens karl, fred være med det, vi skal jo i et moderne samfund også give rum til, desorienterede ældre herre i deres fjumre efterår, men derfor kan der godt forlanges en form for tolerance, overfor andre, når ens parart viden og evner melder bakgear, ikke sandt min gode Ballemand, men meld du bare løs til sædelighedspoliti og politimestere nær og fjern, hvad lyder anklagerne på?

BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-08-10 22:01

Bettebettewrisser.
Lad dog Tomben selv svare. Du aner jo slet ingen ting omkring disse ting. Det overgår langt din fatte evne..

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-08-10 22:01

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-08-10 20:28

--------------------------------------------------------------------------------
Det var forventet Tomben Oraklet D.L.S. dygtigste rådgiver og repræsentant på de bonede gulve er blevet

Han påstår andre overtræder jagtloven, men kan ikke påvise, hvor det står i loven????

Kom nu med det: Hvor står det skrevet, at en hund ikke må have stand for en agerhøne????????

Jeg skal nok holde fast denne gang. Du slipper ikke!!!!!!!!!!!!

Var du så på skydebanen i dag? En som engang var din ven. Har sendt mig en mail, han så dig ikke, ligesom han også skrev, at han ville skrive lidt til din ven politimesteren....

Så E.B.Berthelsen brug den nærmeste fremtid til, at få rydet godt og grundigt op ude på dit såkaldte våbenværksted, for du kunne jo få uventet besøg og husk selv det mindste, som du ikke har papier på kan det blive umådeligt dyrt at blive taget med i dag - dette er et venligt råd fra en person, som ikke bære nag, men som heller ikke vil finde sig i dine beskidte løgn agtige påstande

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-08-10 22:27

Du er sgu total lam i roen bette Ballerøv, du beskylder en mand for ulovligheder omkring våbenloven i din smålige kryptiske snagestil, det er strafbart, er dit hævnmotiv den misforståelse omkring dine skrog høns, så tager du da kæften hel fuld over sådan en gang pjat, er du helt rask eller hu.

Det kan godt værre at du har Peter Betjent rendene fra Horsens i tide og utide, for at se på lokale forhold, men tror du ikke at politiet har vigtigere ting at foretage sig, end at rende efterf dine falske anmeldelser uden hold i, tag og få piben ind lille røv.
Forøvrigt vil en førsteårs betjent ikke starte Mondeoen op for dine lyst løgne, men du giver virkelig stof til fordybelse lille Ballemand.

Kan du ikke sende linket en gang til
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-08-10 22:40

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-08-10 20:28

--------------------------------------------------------------------------------
Det var forventet Tomben Oraklet D.L.S. dygtigste rådgiver og repræsentant på de bonede gulve er blevet

Han påstår andre overtræder jagtloven, men kan ikke påvise, hvor det står i loven????

Kom nu med det: Hvor står det skrevet, at en hund ikke må have stand for en agerhøne????????

Du kunne måske prøve at bladre lidt i Dyreværnsloven

Jeg skal nok holde fast denne gang. Du slipper ikke!!!!!!!!!!!!

Var du så på skydebanen i dag? En som engang var din ven. Har sendt mig en mail, han så dig ikke, ligesom han også skrev, at han ville skrive lidt til din ven politimesteren....

Igen en af dine løgne - men det skyldes nok at din kone igen ringede til EBB for at høre om han var hjemme. Jeg skal hilse og sige, at det er temmeligt trættende at modtage den slags opkald. EBB har en anelse om at hun måske er faldet for hans charme.

Men naturligvis var jeg på skydebanen.

Så E.B.Berthelsen brug den nærmeste fremtid til, at få rydet godt og grundigt op ude på dit såkaldte våbenværksted, for du kunne jo få uventet besøg og husk selv det mindste, som du ikke har papier på kan det blive umådeligt dyrt at blive taget med i dag - dette er et venligt råd fra en person, som ikke bære nag, men som heller ikke vil finde sig i dine beskidte løgn agtige påstande

Den slags tager jeg naturligvis med den største sindsro. Men det kunne jo være, at Told& Skat burde underettes om dine fiduser. Det var en rigtig god ide jeg der fik. Lidt kontrol af hønsetyvens gøren og laden.

Men du mener altså det er lovligt at bruge vagtler til hundetræningen. Det har du selv skrevet. Her kommer du så i konflikt med loven - min gode mand. Det er nemlig forbudt at udsætte vagtler - ikke sandt?

Bed så din kone om ikke fremover at ulejlige ærlige mennesker - tak.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-08-10 00:19

Nej Tombe nu er du sku for barnlig - min kone kan du godt holde helt uden for. Hun har ikke ulejliget nogen og slet ikke dig. Lider du også af forfølgelsesvanvid???????? Det lider D.L.S formand også af - håber ikke det smitter.

Har du nu også venner inden for told og skat ?????????

Hvad mener du de kan finde hos mig - det var da rart at vide - selvom jeg sover ganske roligt og aldrig har eller har haft problemer med nogen som helt myndigheder, selvom personer, som du har kaldt dine venner, har forsøgt at hænge mig op på noget de selv har fundet på - husker du politianmeldelsen fra D.L.S. hvor mange år er der efterhånden gået????????

Jeg har heller ikke de fjerneste problemer med, at S.N. inden for de sidste år har lagt en af de fem vagtelarter på positivlisten. Ligesom det heller ikke er noget svar på den påstand du er kommet med omkring agerhøns

Jeg sendte dig blot en advarsel vedrøren dit pralerri med, at du ombygger rifler for andre uden at beside de fornødne tilladelser, om du vil følge det råd eller ej er din helt egen sag. Jeg fortalte dig det af venlighed.....

Svar du nu på: Er det rigtigt, at du har påstået at det er lovligt at afgive et varselsskud????????
Er det rigtigt, at du har påstået at det er lovligt at nedskyde hunde???????
Er det rigtigt, at du har påstået at det er ulovligt at træne hund???????
- og at du endnu ikke har kunne finde noget sted i lovgivningen, hvor det står

Samtidig så svar også på hvorfor jeg kalder dig en simpel Jeg må nok hellere se om ikke der efterhånden er løbet, så mange renter på, så det kan betale for en fogedsag...

I det heletaget efter, at du nu selv har afsløret, at Tonganeseren ER E.B.Berthelsen D.L.S. orakel, så bider jeg altså fast. For er der nogen herinde, som har forsøgt, at svine mig til, så er det dig og dine få D.L.S. venner, som går under betegnelsen hylerne.
Og da du jo tilsyneladen fortsætter med dine urigtige og løgnagtige på stande, som du ikke evner, at føre bevis for, så må du finde dig i det eller sende mig en undskyldning - så enkelt er den sag...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-08-10 06:13
Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-08-10 06:25

http://www.youtube.com/watch?v=H8ZuKF3dxCY

Bette-wisser tænk lidt over det og brug dine kræfter på noget mere fornuftigt!!!!

E.B.Berthelsen er 68 år gammel og allerede begyndende dement, men du har en chance i nu.....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-08-10 06:28

Balleåge med møllestenen

Inden du begiver dig ud på alt for lange påstande om snart den ene, snart den anden, vil jeg gerne have svar på dét jeg spurgte om i går:

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4
Dato : 22-08-10 09:29
--------------------------------------------------------------------------------
Hannibal Ballegård skrev kl. 00:35 i dag:"Du kan jo selv finde ud af om, det er lovligt at træne hund."
Der er vei ingen der har påstået, at det er ulovligt at træne hund ??????????? Det kræver bevis fra din side !!

Øjenvidnet1+1+2-2-1+4+2-3
MULTI-X
På en skovvej i Salten-området
------------------------------------
Dette må være meget enkelt at kunne svare på !!!???

Du skriver nok så frejdigt, at du aldrig har haft problemer med f.eks. Told & Skat - ganske enkelt: Du har været heldig med ikke at blive udtaget til kontrol. Med de massive "sjove" ting du har begivet dig med, er du usædvanlig heldig med, at ikke også Politiet har fået tips !!!Så stik du bare piben ind, din nar. Vi er nogle stykker der véd meget mere om dig og nogle af dine afdøde end du tror - husk dét !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Kirkespiret på Hedensted Kirke

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 23-08-10 06:46

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-08-10 08:38

Hvor er det typisk for Sandheds og øjenvidnet to af hylerne. Lige så snart en tråd begynder at gå dem imod - så lukker de den med en gang personfnidder...

Jeg har hverken været heldig eller noget andet. Jeg har blot orden i mine ting, men det er der andre der slet ikke har. Bl. a Jeg som kun kan personfnidre og svine andre til, når i kommer i knibe.

Hvor ynkelige, hvor ynkelige. Kan I nu ha`en god dag og tænk på manden uden arme og ben, hans problemer er langt større end Jeres -