/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hjælp til Fiat Marea :)
Fra : JannickSkytte
Vist : 1702 gange
10 point
Dato : 19-08-10 22:25

Hej alle sammen :)

Jeg er ny her inde på siden, så håber på at blive taget godt i mod :)

Jeg har for ca 1 år siden købt mig en Fait Marea 1.6 benzin 1997 jeg har været rigtig glad for den og syntes det har kørt rigtig godt.

Men for nylig at den røde lampe til brændstof systemet er begyndt at lyse :(
Det vil sige at den ikke får den rigtig indsprøjtning på en af cylindrene hvilket man tydlig kan mærke når man køre...

En bekendt anbefalet mig at køre den ud til en autoriseret Fiat forhandler for at udbeder fejlen, så jeg har kørt den til 2 forskellige autoriseret Fiat forhandler i 2 forskellige byer for at sikre mig at fejlen var den samme ( og at de ikke bare ville høste nogle hurtige penge )

Ved Fiat sage de begge steder at der var fejl i styrboksen og fjulboksen skulle udskiftes, dette ville koste mig 12.000.- kr med time løn og nye bokse.
Men da min økonomi ikke svare til dette ville jeg spørge jer her inde om i have nogle råd til hvordan man kunne lave den billiger ? Eller på en anden måde :)

Mvh

Jannick
Bilen har car kørt 200.000 km

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 19-08-10 23:12

Du er godt nok kommet i hænderne hos professionelle folk
Man skifter da ikke bare styreboksen som pkt 1, fordi motorfejl lampen lyser

Vil du venligst prøve et U-afhængigt værksted, hvor de lyder som om de gider behandle dig som kunde, og ikke som et lamme bytte

En 13 år gammel bil, har mange fejlmuligheder, når fejl lampen lyser.
Typisk er Lambdasonden på sit sidste, eller også er motor temp sensoren måske defekt.
Hvis din Fiat har luftmængdemåler, er den også en kendt fejlårsag.

Men det skal fejlsøges først.
Man skifter ikke bare bevidstløst alle mistænkte komponenter.
Erfarne mekanikere med lidt omløb i hovedet, kan sagtens med almindeligt værksteds udstyr efter dagens standard, finde ovennævnte fejltyper.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-08-10 23:18

Citat
Hej alle sammen :)

Jeg er ny her inde på siden, så håber på at blive taget godt i mod :)

Så ny er du nu ikke ligefrem:
Citat
JannickSkytte (Almindelig bruger)
Medlemsnummer : 255953
Medlemsdato : 12-12-2006
Seneste login : 19-08-2010

Og din statistik, ser ikke så godt ud:
Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 11
- Annullerede 21
- Slettede 0
Ialt 33

Så hvis du får svar, så husk venligst at acceptere!

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 5 point
Dato : 20-08-10 09:56

Og hvis begge de autoriserede så skulle have ret i deres påstande, kan du med lidt tålmodighed også finde brugte dele til din bil. Autoophuggernes Datalager er en sand guldgrube, men du behøver måske bare, at aflægge din lokale ophugger et besøg. Du kan jo også kigge i Den Blå efter reservedele / reservedelsbiler. Hvorom alting er, har du en motor der halter. Hvis den har multipoint indsprøjtning kan det jo skyldes en defekt dyse, eller de fejl som Beestone remser op. Der er masser af muligheder.

Kommentar
Fra : Mamma4to

Dato : 23-08-10 08:27

Jeg kender massere af mekanikere, der ikke er særlig dyre.. du kan sagtens få navn og nr hvis du skriver til min mail...!

Godkendelse af svar
Fra : JannickSkytte

Dato : 20-09-10 16:51

Tak for svaret Cortina01.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 20-09-10 17:45

Selv tak .