/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
pc kan ikke finde harddisk
Fra : ara
Vist : 444 gange
100 point
Dato : 19-08-10 19:03

Min datters pc begyndte pludselig at køre ustabilt.

Da vi idag så startede den ville den rette noget på harddisken.
Nu kan pc'en ikke starte op mere.

Jeg har derfor valgt at geninstallere windows XP fra en cd.
Når jeg gør det siger den at der ikke findes nogen harddisk.

Er den så stået af eller har windows lavet noget da den rettede "fejlen"

mvh

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 110 point
Dato : 19-08-10 19:09

du mangler bare en driver til din hdd controller (F6 når du starter installationen)
Problemet er så at på en xp SKAL den enten ligge på selve din xp cd (og så er der ikke brug for F6) eller også skal den indlæses fra en floppy

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-10 19:10

Hvis du alligevel vil installere en frisk XP - så er det måske klogt at gøre det på en frisk harddisk.
Tag den ud så du kan købe en af samme type .......... PATA (IDE) eller SATA
Er det en SATA, så skal du måske bruge en SATA-driver i starten af instalationen hvis ikke bios på den comp selv har en driver.

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 20-08-10 21:36

Prøv at boote helt op med recovery CD´en, så den læser alle de der filer ind... Og når den så siger , at der ikke findes nogen harddisk, så prøv at tage CD´en ud og genstart uden CD... For hvis den så starter op igen, er det master booten den var gal med...

Det virkede på min sidst jeg havde problemer med at boote...

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 22-08-10 21:03

Tak for svaret EXTERMINATOR.