/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Sløve dyr --grrrr.
Fra : dabj
Vist : 839 gange
500 point
Dato : 19-08-10 15:37

Har snart prøvet alt for at få lidt gang i "dyret", men den bliver gradvis sløvere og sløvere, helt galt er det, når den skal på nettet, så nu har jeg brug for lidt ekspertbistand.

Netforbindelse: Via YouSee kabel 15Mbit/1Mbit (test viser mellem 10 og 12)

Pc: AMD Phenom (tm) IIx4 925 Processor 2.8 GHz - Ram 4GB

Styresystem: Windows 7 Home Premium 32-bit

Sikkerhede: F-Secure fra YouSee

"Snavs" tror jeg ikke rigtig på, da jeg har prøvet alle ideer fra Arlet samt Advansed SystemCare (dog kun gratis udgaven).
Har kørt oprydning og defragmentering og er nu udgået for ideer. Fra ny var den lynhurtig.
Den er også utrolig sløv når jeg arbejder offline. Selv har jeg mest mistanke til det sk--- Windows 7.

Hvad gør jeg??? gode råd modtages med taknemmelighed.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-08-10 15:52

- har du prøvet at køre Ccleaner:

http://www.piriform.com/ccleaner

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-08-10 16:12

Hvor meget freespace på C drevet ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-08-10 16:13
Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-08-10 16:19

->Stouenberg
Nu har jeg--og det forandrede intet

->Teil
1,8 TB fri
Prøver dit forslag

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-08-10 16:22

1,8 TB er sikkert fint. Det anbefales 60% freespace.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-08-10 16:40

->Teil
Ups--den scanning varer et par timer--vender tilbage

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-08-10 16:57

Citat
F-Secure

Prøv lige at kigge i joblisten, en af f-secures processer ligger sikkert og bruger tæt på 100%, det er den nemlig slem til.
for det meste er det f-secures automatiske opdatering der går "amok" men realtids scanneren gør det også ind imellem.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-08-10 19:07

->Teil
1,28 TB fri af 1,34 TB
Scanningen fandt 303 fejl og rettede alle (som alle andre programmer også har gjort) det hjalp ikke en dyt.

->EXTERMINATOR
Lyder som en mulighed-- meeen--hvor pokker finder man lige den jobliste i Windows 7 ??

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-08-10 19:10

hklik på processlinjen --> start jobliste

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 19-08-10 19:43

ctrl alt delete giver mulighed for jobliste og andet

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-08-10 20:01

->EXTERMINATOR
Kan ikke se nogen fejl.
Når jeg er online viser joblisten CPU-brug 18% og fysisk hukommelse 27 %, det er der vel ikke noget at sige til??

->anuarak
Godt tip

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-08-10 20:28

nope, umiddelbart ser det ikke ud til at være f-secure.

prøv lige at tage et kig på fanen ydeevne og klik på knappen ressourceovervågning.
kig lidt på disk, står den evt og arbejder max hele tiden?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-08-10 20:47

->EXTERMINATOR
Det meste af tiden står den på 0 KB/sec, men ind imellem slår den op på 270 KB/sec (stadig mens jeg er online) og det er vel også ok??

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-08-10 22:05

jeps, det er helt normalt.

skulle vi ikke lige lave en lille test

prøv at oprette en ny bruger på maskinen
tryk start --> skriv: opret en konto

husk at lave den nye konto til en administrator konto.

genstart maskinen og log ind på den nye konto, se om den er lige så sløv

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-08-10 06:27

Resultat af forsøg:
Fra skrivebord til Google

Gammel konto 25 sec.
Ny konto 50 sec.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-08-10 09:51

første opstart eller efter et par opstarter, den skal jo lige have lavet indstillinger første gang du starter noget på en ny konto

og hvilken browser er der tale om?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-08-10 10:02

Citat
Resultat af forsøg:
Fra skrivebord til Google

Gammel konto 25 sec.
Ny konto 50 sec.

hovsa, kom lige til at tænke på noget, har du aktiveret scanning af webtrafik i f-secure for det gør mange hjemmesider enormt langsomme
(som standard er den slået fra, kan dog ikke lige huske om det er sådan i den nye version)

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-08-10 11:14

Efter flere opstarter, 3-4 så vidt jeg husker.
Scanning af webtrafik til/fra gør ingen forskel.
Bruger IE.
Har selv en mistanke til Windows som kommer med alt for mange forkerte fejlmeldinger, men aner ikke hvor fejlen kan ligge.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 20-08-10 18:48

prøv checkdisk
højreklik på drevet/ egenskaber

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-08-10 12:19

Kan du ikke systemgendanne til et tidspunkt,hvor maskinen kørte godt??

Gå i - start - alle programmer - tilbehør - systemværktøjer - systemgendan

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-08-10 15:08

Citat
Har selv en mistanke til Windows som kommer med alt for mange forkerte fejlmeldinger, men aner ikke hvor fejlen kan ligge.

Det syntes jeg da ikke du har nævnt før, hvilke fejlmeddelelser får du?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-08-10 16:54

->Nordsted1
Er prøvet--hjalp ikke

->EXTERMINATOR
1:
Når jeg er på nettet kommer denne fejlmeddelelse ofte:
"IE svarer ikke, lukker programmet" Jeg trykker på annuler og meddelelsen forsvinder uden at jeg har eller kan konstateret nogen fejl.

2:
Min opsætning af strømstyring bliver jævnligt lavet om (ingen piller ved min pc)

3:
Windows Live Mail skal konfigureres hver gang jeg åbner før den vil hente mail ned og meget ofte beder den om login, hvilket den alligevel ikke vil modtage, hvorefter jeg er nødt til at genstarte.

Dette er blot 3 tilfældigt valget fejl, men den har mange flere (Windows7 bliver aldrig min kop te)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-08-10 19:16

hmm de to af fejlene har da helt sikkert ikke noget med win7 at gøre, den med strømstyring KAN have noget med win7 at gøre

men lad os starte med den første
"IE svarer ikke, lukker programmet"
den slags meddellelser kommer af flere årsager:
snavs af forskellig art
java der fejler
antivirusprogram der fejler
toolbars der fejler
osv..

start med at afinstallere java (alle javaversioner du kan finde i tilføj/fjern)
kender du ccleaner, hent den og installer den. (TIP: du ønsker IKKE yahoo toolbar)
du skal lige lave en ændring i instillingerne på den
options --> advanced --> fjern hak i "only delete files in windows temp folders older than 24 hours"
kør ccleaner
sæt hakket igen så du ikke løber ind i fremtidige problemer
installer java herfra http://www.java.com

opdater også flash og shockwave her: http://www.adobe.com/

lad os starte med det.

du nævnte at du har scannet for snavs, med hvad og hvordan?
som standard vil jeg anbefale en scanning med en fuldt opdateret superantispyware i fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-08-10 20:55

java slettet, CCleaner kørt, java geninstalleret flash og shockwawe opdateret---ingen ændring

Jeg har scannet for snavs med Windows Live Onecare, Advanced SystemCare og CCleaner og i den rækkefølge.

Ps. Tak for din hjælp og tålmodighed

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-08-10 00:39

ok, da du scannede for snavs, var det så i fejlsikret?

en anden ting, hvis du har installeret nogen toolbars, så fjern dem i tilføj/fjern

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 22-08-10 01:16

Prøv lige med firefox. Bare for at se om det hjælper. Det gjorde det ved mig.

http://download.mozilla.org/?product=firefox-3.6.8&os=win&lang=da

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-08-10 20:13

->EXTERMINATOR
Nej det var ikke i fejlsikret tilstand.
Alle toolbars fjernet--ingen ændring.

Fik lige denne fejlmelding da jeg ville hente firefox:

IE ER HOLDT OP MED AT FUNGERE
Et problem var skyld i at programmet holdt op med at fungere korrekt.
Windows lukker programmet og giver dig besked, hvis der findes en løsning.

Jeg kan kun trykke OK--programmet lukkes--og så sker der ikke mere

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 500 point
Dato : 22-08-10 20:27

1. scanning med en fuldt opdateret superantispyware i fejlsikret tilstand
2. kig i logfilerne, de kan forhåbentligt give en ide om hvad der er galt

1: http://superantispyware.com/
2: start --> skriv logbog og tryk på enter --> kig i "logfiler for programmer og tjenester" der er en logfil der hedder internet explorer
kig også i "windows-logger" både system og program

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-08-10 20:32

Prøver

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-08-10 21:45

Kan ikke finde ud af hvor fejlsikret gemmer sig??
Har prøvet med Firefox--SÅ ER DER INGEN PROBLEMER--den er lynhurtig.
Altså må fejlen vel ligger i forbindelse med IE--men hvor.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-08-10 21:53

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 30-08-10 17:14

Tak for svaret EXTERMINATOR.