/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Program til slægtsforskning
Fra : BertelBrander
Vist : 4469 gange
100 point
Dato : 18-08-10 20:52

Jeg er på jagt efter et gratis program til slægtsforskning, det skal være enkelt at bruge og det skal kunne importere data fra et andet program i gedcom format.
Jeg vil helst høre fra folk der har egne erfaringer!

Det er til min far, til erstatning for et gammelt program, der ikke længere bliver supporteret.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 21:03

Citat
http://www.google.dk/#hl=da&q=gedcom+database+convert&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=cab2eb3a25066167

Citat
der ikke længere bliver supporteret.

det var JO ikke godt??????

http://www.myheritage.dk/family-tree-builder

skulle du få brug for en PRO udgave/ _skal du endelig sige til

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 21:04

glemte at siden = lige skal LOAE først

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 21:05

stave kan BRÆTTET heller ikke
MERE

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-08-10 21:08

Jeg har forsøgt at installere family-tree-builder, den installerede tonsvis af lort på min PC, som jeg efterfølgende måtte bruge timer på at luge ud.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 18-08-10 21:17

Legacy

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 21:22

Citat
Jeg har forsøgt at installere family-tree-builder, den installerede tonsvis af lort på min PC, som jeg efterfølgende måtte bruge timer på at luge ud.

så blev man DA SÅ KLOG
kender MINE, så har ingen brug for det.

hvad med bare at lave en enkelt database
hvor man klikker og får hele møjet vist på engang
eller ? på anden måde.

vender lige tilbage med et link/ s

eller kan det jo laves via excell, hvad de fleste
af de programmer også er lavet ud fra.

vÆnNeR lige tilbage_ hvis det har interresse

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 21:30

og du kan ikke bruge noget i stil med dette
http://www.softany.com/winchm/
der kan du lave ALT med, og indsætte billeder og )=(/#%()("
som det passer dig
eller måske bare en
http://www.tracker-software.com/

eller´s prøv COLLECTERS `` com

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 21:32

Citat
COLLECTERS `` com

stav selv til det__mit UK er rendt ud af drænrøret
for tiden

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-08-10 21:36

spam-free, det er ikke den slags software jeg er ude efter. Min far som skal bruge det, er årgang 1931, så det skal være enkelt at gå til.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 18-08-10 21:44

Endnu et forslag: http://www.geni.com/

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 21:49

Citat
spam-free, det er ikke den slags software jeg er ude efter. Min far som skal bruge det, er årgang 1931, så det skal være enkelt at gå til.

AL´SÅ
hvor svært kan det være at indsætte DATA
(skal vel indsættes under alle omstændigheder)
og gemmes

MEN kan følge dig
prøv lige OG lad være_ ikke det jeg tænkte PÅ
Citat
http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=collectors&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=cab2eb3a25066167

vender LIGE tilbage med det rette LINK/ program eller flere
tager lidt tid, når man LIGE skal til at bruge TÆNKEREN
kan ikke lige huske _ DET nu
bruger dem selv, til Bl.a at (indeksere) mine film
og meget andet, og DET KRÆVER ikke andet end=
INDSÆT DATA og gem
der er plads til ALT/= billeder / links til andre sider
+

hvis man lige får lyst
vender tilbage

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 22:01

den første der fik mig til at tænke__
http://www.collectorz.com/book/

men det er ikke den_ men samme stil//

men denne er LIGE_UD_AF_VEJEN at bruge
http://www.tgslabs.com/en/winorganizer/
og så er den på DK
har et par stykker mere på lager_ men ikke idag

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 22:05

Citat
men denne er LIGE_UD_AF_VEJEN at bruge
http://www.tgslabs.com/en/winorganizer/
og så er den på DK

bare af at se billeder _ bliver jeg mere forvirret end bruge programmet

meget enkelt = indsæt data, GEM udskriv eller hvad det eller kan
kan det bruges, ??? vil du have et link_ til det

Citat
et gratis program

det er det ikke_

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 18-08-10 22:33

Jeg bruger MyHeritage Family Tree, der også har en dansk udgave.

Kan down loades fra internettet.

Gitte

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-08-10 22:39

Som jeg skrev ovenfor, følger der alt for meget spam og lort med MyHeritage, så den blev aldrig færdig med at installere og jeg måtte bruge timer på at rense PC'en, efter at jeg havde forsøgt at installere det.

Jeg har kikket på legacy, det ser brugbart ud. geni.com er online, det vil jeg helst ikke.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 18-08-10 22:56

Jeg havde intet problem med at installere det. Ærgeligt, det er ellers et rigtigt godt program.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-08-10 23:05

MyHeritage så bestemt brugbart ud. Men ting som at den ville bestemme hvilken startside jeg skulle have i explorer og firefox, at den ville installere ubrugelige toolbarer samme sted, uden at spørge og som ikke var til at fjerne igen, gjorde at jeg standsede installationen og slettede det.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 19-08-10 03:01

smutter IGEN
---
beklager det ikke kan bruges
og orker ikke at ofre mere tid på
noget DER ikke kan bruges

-----
Citat
Men ting som at den ville bestemme hvilken

hvad en FIREWALLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
der bestemmer hvad du lukker ind og UD
det er FRIVILLIGT_ at indstallere EKSTRA programmer
DER FØLGER MED GRATIS ////// pakker'

G_nat

ikke flere svar fra min side
masser af foreslag

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 19-08-10 07:14
Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 19-08-10 09:08

Legacy kan det hele med nogle få undtagelser og kan downloades gratis. Hvis man bliver glad for det betaler man gerne de 200 kr. det koster for en fuld udgave.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-08-10 09:23

Når Legacy bliver nævnt må vi også nævne FTM: Family tyreee Maker,
verdens bedste og mest udbredte slægtsprogram med en fremragende dansk service...

Betal dog nogle få hundrede kroner og få en rigtig løsning med lokal support,
kontakt den danske udbyder Ole P. Bielefeldt.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 19-08-10 09:43

FTM havde jeg enorme problemer med pc-mæssigt. Opgav til sidst.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-08-10 09:48

Citat
verdens bedste og mest udbredte slægtsprogram med en fremragende dansk service

LEGACY

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-08-10 09:58

Citat fra nettet:
> Family Tree Maker, Version 7.0 is, by far, the most used well used genealogy ...

Og jeg husker en norsk analyse hvor FTM vandt og Lagacy var nummer to,
uden at ville starte en religionskrig...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-08-10 10:15

Nej Svend jeg vil heller ikke starte en krig,

det var bare lidt drillerier.

Vanens magt er stor, er man begyndt med et program kan omstillingsprocessen
til et andet være besværlig. Besværligheden kan være modvilje til at lære noget nyt.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 19-08-10 15:08
Kommentar
Fra : grow

Dato : 19-08-10 16:16

Når du ikke vil have div. "lort" på din pc, så se lige på geni.com, det hele foregår på nettet, der er INTET på din pc.

Godkendelse af svar
Fra : BertelBrander

Dato : 19-08-10 21:40

Det bliver Legacy, tak for alle input. Jeg ser ikke nogen grund til at betale, basis versionen kan vist det der er brug for.