/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC opstart???? HJÆLP!
Fra : kimm01
Vist : 804 gange
50 point
Dato : 18-08-10 20:15

Hej
Jeg har samlet min computer selv. havde bundkort og strømforsyning, og købte så resten, ram, CPU, SSD og graffikkort.

Problemmet er så, når nu jeg har samlet det hele og tænder computeren. starter den op dvs starter div blæserer men der kommer ikke noget billede på skærmen. efter nogle få sekunder slukker blæserne igen og starter få sekunder efter igen uden billede. har prøvet både med DVI og VGA kabel til skærmen.
har også prøvet med et gammelt graffikkort med PCI_E 1X tilslutning, og det er det sammen.

nogen der har prøvet noget lignene eller ved noget???

Dele:
Bundkort: Gigabyte GA-965P-DS3
CPU: Intel Core 2 Quad Q9400 6 MB
RAM: 4096 MB DDR2 PC2-6400 KINGSTON HYPERX 8
Graffikkort: Gigabyte GV-N240D3-1GG (rev: 1.0) GT240 1GB DDR3

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-08-10 20:22

Bundkortet startes op inden, du monterer det i kabinettet, så er du sikker på, det ikke skyldes en kortslutning i kabinettet, afstandstykke der måske ikke sidder det rigtige sted.

Kommentar
Fra : kimm01

Dato : 18-08-10 20:29

vil det så kunne starte op hvis der er en kortslutning?
glemte at sige, at blæserne går ud efter ca et minut eller to. når computeren er startet op.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-08-10 20:32

Det kan ikke køre med en kortslutning på bundkortet, du har husket kølepasta mellem cpu og køler??

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 20:39

understøtter bundkort/ bios SSD
de kører som regel med sata 2 eller 3
og ??? hvis det gør, er det sat i den rigtige SLOT på kortet
kommer der ingen LYDE under opstart/ burde det virke

se din BIOS efter =? ssd kort

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 20:41

ellers kan det være en defekt i dit ssd kort/disk

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 20:42

er der installeret system på det
eller WHATT69

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-08-10 20:45

spam-free->> helt hen i vejret.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-08-10 20:45

Det kræver jo lidt software.
Hvad med MBR ligger det på SSD

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-08-10 20:46

Din strømforsyning er stor nok til cpu og grafik??

Kommentar
Fra : kimm01

Dato : 18-08-10 20:52

1. Der er køle pasta og køleren ser ud til at sidde fint fast.

2. har prøvet at tage ssd disken fra (burde den ikke bare starte uden, og det er en helt ny så der er ikke noget på den)

3. jeg har en 530W strøm forsyning, burde være nok især til det gamle office graffikkort

4. der kommer ingen lyde under opstart.

Kommentar
Fra : kimm01

Dato : 18-08-10 20:54

har lige haft bundkortet ude og prøvet at starte uden det sad i og det var det samme. det ser ikke ud til der er sket noget nogen steder.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 21:06

Citat
spam-free->> helt hen i vejret.

havd ???
STYRESYSTEM eller MANGEL på BIP under opstart

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 21:11

du kan SGU da ikke Forlange, at starte en maskine OP ===
UDEN STYRESYSTEM
Citat
2. har prøvet at tage ssd disken fra (burde den ikke bare starte uden, og det er en helt ny så der er ikke noget på den)

Citat
så der er ikke noget på den

FÅ ET STYRESYSTEM PÅ DEN___ bagefter kan du/ ANDRE SGU brokke jer

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 21:14

BTW:
hvis det er rimelig STOR SSD
så skal den formateres før du bruger den første gang.
snakker af erfaring...

det gør du vad at INDSÆTTE EN SYSTEM_SKIVE
xp/xp-pro/vista/win7 eller alt muligt andet
TROR BARE IKKE du skulle bruge LINUX første gang

og husk at formatere disken i NFTS

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 21:16

men? den er hurtige i FAT 32.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-10 21:17

Der bør komme mindst et bip - altså hvis den overhovedet kommer så langt.

Når du tænder på hovedkontakten eller sætter strømstikket ind..........vil den sikkert lige starte blæseren op på strømforsyningen og lukke ned igen.

Hvis du ellers har sat startstikket rigtigt bør der koomme en reaktion ved tryk på start.

Er der en lille lydgiver skal den lige sættes til så du kan høre om der kommer nogle bip

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-08-10 21:26

Du har husket stikket til cpuèn på bundkortet??

Kommentar
Fra : kimm01

Dato : 18-08-10 21:38

1. er helt med på der skal være styresystem på for at den kan starte op helt men jeg vil bare boote fra en usb pen uder første opstart. men aller først vil jeg bare lige se et billede på skærmen, kan man ikke det uden noget på SSD disken? se bios eller noget andet start skærm?

2. der kommer intet bip og har monteret den lille højtaler i kabinettet, (og det kan næsten ikke gøres forkert)

3. det er rigtigt at den lige starter op og stopper ned lidt efter igen hvorefter den så starter igen. når jeg trykker på tænd knappen foran. reset knappen virker også.

4. hvilket stik til cpu'en mener du? har sat det til CPU blæseren på.

5. er i sikker på den skal formateres først? i at der skal ligges et styresystem på, i såfald hvordan?

takker for hjælpen!!

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 21:39

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Du har husket stikket til cpuèn på bundkortet??

WHATT69 = med styresystem

xxxxxxxxxxxxxxxx

du får ikke GANG i en PUTER uden et system = på DISKEN / reviset/revisor/ osv_

tænk på at vågne op////
uden et hoved__________hvem tænker det/ uden hovede_på
men en pc KAN mærkeligt NOK tænke samme tanke/ = mangel på?

starte et system op = PÅ TOM MAVE

=

HYG JER

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 21:40

Citat
glemte at sige, at blæserne går ud efter ca et minut eller to. når computeren er startet op.

intet at NEDKØLE///

Kommentar
Fra : kimm01

Dato : 18-08-10 21:51

OK så må jeg have et styre system på men hvordan gør jeg det? kan jeg bare uden videre sætte den til min bærbare og indstallere på den. og hvordan gør jeg så det?

bare vi er enige om at det er normalt der ikke kommer billede på, bare fordi der ikke er noget på min SSD disk.

skal den formateres som fat 32?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 25 point
Dato : 18-08-10 22:02

Det er ikke nødvendigt med styresystem og harddisk i første omgang.

En boot CD vil vise et billede

tryk på en tast under opstart vil vise bios

Er der et firkantet stik med fire ben som ikke er sat på nogen steder. (cpu strøm)

Pil alt unødvendigt af og start derfra

Altså kun den lille lydgiver og CPU og blæserstik.................så skal der komme lyd

Intet skærmkort
ingen CD
ingen harddisk
ingen ram
ingen mus
intet tastatur

Kommentar
Fra : kimm01

Dato : 18-08-10 22:17

Eyvind. mange tak lige det jeg ville høre! må jeg prøve i morgen

skal der boot cd i for den vil vise billede, efter jeg har prøvet uden nogen unødvendige ting.

mener du jeg bør formatere min 64GB SSD disk til fat 32 eller bare lade den være i første omgang og så bare prøve?

hvis jeg ikke kan få til til at sige nogen lyd eller få billede på, er konklusionen så et nyt bundkort?

mange TAK

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-08-10 22:22

spam-free=mere spam, lær lidt op hardware før du spammer en masse, du ikke ved noget om.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-08-10 23:53

Den skal i det mindste kunne poste, uanset om der er en boot cd eller styresystem installeret. Hvis den ikke viser post, så er der noget hardware der er stået af eller ikke passer ind.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-08-10 01:34

lige lidt forklaring . post er opstart af bundkort med biosprogrammet som er indbygget i rom i bundkortet. Det skal kunne med kun bundkort, ram, højtaler, grafikkort og skærm tilsluttet.
Hvis der er fejl, som ikke kan ses på skærmen fremgår de af antal beep fra højtaleren.

Hvis bundkortet ikke er nyt kan fejlen ligge i forker flaschet bios. Se i manualen hvordan man genetblerer fabriksindstillingen.
Check jumpere på bundkortet, at de ikke står til reset af biosdata. Check batteriet.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 19-08-10 05:35

prvl lige at pille alt fra, så du kun har cpu og grafikkort samt skærm, kan den nu starte i bios, hvis ja monter en del af gangen genstart til du finder fejlen.

lige en ide jeg fik, chek lige reset jumperen på bundkortet. sider den rigtigt.
er det et nyt bundkort, så kan der side et lille styk plastik under batteriet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-10 11:52

skal der boot cd i for den vil vise billede, efter jeg har prøvet uden nogen unødvendige ting.
>>>>>uden nødvendige ting er også CD/DVD drevet

mener du jeg bør formatere min 64GB SSD disk til fat 32 eller bare lade den være i første omgang og så bare prøve?
>>>>> lad den være ude i første omgang (SSD disken er sandsynlig formateret til Fat 32)

hvis jeg ikke kan få til til at sige nogen lyd eller få billede på, er konklusionen så et nyt bundkort?
Der skal komme nogle lyde fra lydgiveren (vender den rigtigt på stikket)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-08-10 17:42

Check lige side 13 ang strøm og side 21 ang jumper til bios
http://download1.gigabyte.ru/manual/motherboard_manual_ga-965p-ds3_g.pdf

Og nu er det vel ikke fordi du glemmer et strømstik til grafikkortet

Kommentar
Fra : edison

Dato : 19-08-10 17:47

nej der skal værken være cd/dvd. hardisk, ram, i maskinen. bare bundkort med cpu, og grafikkort. samt en skærm. Så burde maskinen starte, så du kan gå i bios. og ikke andet.
Prøv lige at resette bios. du piller alt strøm fra den, og så på bundkortet sider der en jumper,Hvor der står cmos på, der er 3 stik på, du flytter lige jumperen et hak i et par sekunder, der efter tilbage med den. og prøv at genstart. virker det så skal du sætte din bios op igen, med ur og dato samt hvordan den skal boote

Godkendelse af svar
Fra : kimm01

Dato : 17-09-10 21:02

Tak for svaret Eyvind.
det var det jeg prøvet og fandt frem til at bundkortet var stået af. ingen dele sat til kun højtaler og tænd knap og stadig ingen bib.... hvorfor ved jeg ikke. men købte et nyt og med alle de andre dele i virker det nu.

ps køb ikke computer dele ved getmore....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-09-10 21:07

Ok -