/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Stop med at lave stort i haven
Fra : Peachez
Vist : 797 gange
35 point
Dato : 18-08-10 12:19

Hejsa alle
Da jeg pga. nakke/ryg skade ikke har haft mulighed for at lufte mine to hunde, har de fået lov til at bruge vores have som toilet, hvilket jeg godt ved er ret ulækkert, men jeg har nu fået trænet både hunde og ryg/nakke, så de kan få deres 3 daglige gåture på min. 30 min. pr. dag.
Men jeg vil nu gerne lære de to, at vores have ikke længere er et hunde toilet men hvordan?

Jeg har lukker dem kun ud i haven, når de har gjort begge dele på gåturen, men alligevel går der ikke længe før den yngste laver nr. 2
Vores yngste hund har hele sit liv været meget ude, da hun har meget pels og derfor har det varmt.

Så hvad kan jeg gøre? Noget man evt. kan sprøjte i haven, så de ikke får lyst til at lave nr. 2?

På forhånd tak
Line

Ps.
Jeg har ik haft pc længe, så jeg har desværre ik mere end 15 point, men jeg håber, at der er nogen, som vil hjælpe alligevel

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 18-08-10 12:22

Ros og beløn hundene med en godbid, når de "gør stort" på gåturen. Så finder de nok ud af, at det er sjovest at gøre det på turen

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-08-10 12:23

Citat
Jeg har lukker dem kun ud i haven, når de har gjort begge dele på gåturen, men alligevel går der ikke længe før den yngste laver nr. 2

Vores hunde kom først på "gåtur" når de havde skidt i haven, jeg hader hundelorte i det fri og ville hellere "rydde op" når jeg fik øje på en hjemme.

Kommentar
Fra : Peachez

Dato : 18-08-10 12:27

Pifo, det gør jeg skam også. Folk vil tro, at jeg var jubelidiot, hvis de så mig.. hihi

Stouenberg: Så vil jeg hellere samle op på turen :)

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 18-08-10 12:32

I så fald, tror jeg du gør det helt rigtigt, prøv at se tiden lidt an, og se om din hunde-pædagogik ikke hjælper hen ad vejen

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 18-08-10 13:08

Byg en hundetoilet i haven - så andre ikke skal døjes med hundelort overalt, stauenberg har ret, med mindre, at i bor i et naturområde/skov hvor der er frit løb. Så må man håbe de ikke skider for tæt på hjemmet hvis i selv har børn der leger ude

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-08-10 13:26

Husk nu at tage lorte poser med, altså uden for din egen have...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-08-10 15:18

Nu vil jeg lige fortælle at vi er rigtig mange der altid altid samler op efter vores hunde. Og hver eneste gang.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 18-08-10 15:36

Ja du har ret granner - heldigvis er der mange der gør det. Det er sikkert også de mennesker der opfører sig pænt andetsteds. Der er jo også mange tobenede uvæsener, der smider skidt og affald ud af bilvinduer og smider affald på gaderne det er jo heller ikke pænt, dem er der desværre blevet flere og flere af. Nå men undskyld, det var en sidespring.

Kommentar
Fra : Peachez

Dato : 18-08-10 15:38

Jeg samler også altid op.. Jeg synes selv, at det er noget forbandet svineri, når folk ikke gør det samt når folk tror, at fordi jeg går med to hunde, så samler jeg aldrig op.. Det er jo en del af at have hund..

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 18-08-10 19:00

Jeg synes, det er en luksus med en have for hunden, så den oftere har mulighed for at komme af med det, den skal.

I stedet for at skulle holde sig til de daglige runder, selv om de er hyppige.

Kommentar
Fra : Peachez

Dato : 18-08-10 22:38

Ebg_888, ja men det giver også hurtigt ejeren en undskyldning for ikke at gå med hunden, så det er både og :)

Stadig ingen der har nogen forslag til, hvad jeg evt. kan sprøjte i haven for at hundene stopper med at lave i haven?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 19-08-10 06:59

Jeg tror ikke på den med at sprøjte noget væmmeligt i haven. Du må træne og træne med dem. Eventuelt må du i en periode lade være med at lukke dem ud i haven, men lade dem forstå, at det skal ske på turene. Hvis du lukker dem ud i haven, så gå med. Stop hunden, når den begynder at "cirkle rundt". Og gå så en tur med den.
Tålmodighed - tålmodighed - tålmodighed....

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 19-08-10 10:09

Du kan købe noget pulver at strå ud i haven, på fliser, langs hækken m.m.
det hedder "Hundens skræk" fra Tropic World.. Den dåse jeg har rækker til ca. 100m2.
Jeg kan ikke huske hvor jeg købte det, men det kan findes på nettet:
www.amozacompany.dk under produkter.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 19-08-10 10:16

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   8
- Annullerede   7
- Slettede   0
Ialt   16

Kommentar
Fra : morodi

Dato : 19-08-10 11:10

Jeg samler hellere op i haven efter dem, end har fyldte hundeposer, dinglende fra bæltestroppen.
( bruger hundeposer med hank, så kan jeg binde dem fast, til vi når til en skraldespand, eller hjem ;) )
Hvis man så bruger noget ok foder, er det jo let at samle op i haven.

Kommentar
Fra : Peachez

Dato : 19-08-10 11:16

Pifo, du har ret, der er ikke andet for.. For i sådan en bøtte, som Hugo-Børge snakker om, er der kun til 50 kvm og jeg har over 400. Så ja ingen hundebasser i haven..

og til Vic2000 mht din kommentar
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 8
- Annullerede 7
- Slettede 0
Ialt 16
Så var de 7 annullerede folk der ikke kunne hjælpe og hvad får du ud af at skrive den statistik? Du har åbenbart for meget fritid..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-08-10 12:00

Min far begyndte at få dådyr i haven, de åd ALT, også hans roser

I Matas købte han - Hjortak olie - ikke salt men olie, dyppede nogle bambuspinde i det, og dyrene går nu pænt udenom hans have

Måske du også kan bruge det??

Kommentar
Fra : lham

Dato : 20-08-10 06:58

Hjortetakssalt holder også ræve væk fra hønsegården-så hundene gider nok slet ikke være i haven ,hvad værre er det gør du og dine naboer heller ikke-det stinker afskyeligt.