/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
brændt CD-R kan ikke afspilles på DVD
Fra : Lindaha
Vist : 1584 gange
200 point
Dato : 18-08-10 12:12

Som underholdning til en fødselsdag, har jeg lavet en film med billeder af fødselaren med underliggende musik via windows live movie maker.

Men da jeg har brændt denne over på en CD-R og vil spille den på min DVD afspiller (til TV´et) vil den ikke afspille den. Kan en DVD afspiller ikke afspille CD-R? Jeg syntes at jeg før har afspillet disse via en dvd afspiller.

Hvordan kan jeg løse problemet? Er der specielle forudindstillinger som skal gøres før jeg brænder CD-R disk for at de kan afspilles på DVD afspiller?

Skal lige siges jeg har brændt en DVD-RW og den bliver afspillet uden problem på DVD afspilleren.

Mvh.

Linda

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-08-10 12:16

Citat
Kan en DVD afspiller ikke afspille CD-R?

- nogle maskiner kan, men ikke alle desværre. Hvis du har DVD-RW, så brug sådan en. Den kan du jo genbruge bagefter...

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-08-10 13:18

Det er også til lidt af et hit and miss med de lorte skiver, det kan være du bare har været uheldig at få købt nogle af dårlig kvalitet.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 18-08-10 13:29

Det er forskelligt hvad afspillere accepterer -eller+.
Du må se i din brugsvejlening.
Noget andet er at enkelt R skiver skal være afsluttet/lukket, ellers bliver den ikke accepteret.

Accepteret svar
Fra : spam-free

Modtaget 200 point
Dato : 18-08-10 14:21

Citat
har jeg lavet en film

og hvad format har du GEMT filmen
der er ikke mange dvd afspillere der kan
læse windows - codex/
især ikke hvis du har brugt moviemaker
gem filen som avi/ mpg1 - 2 eller xvid/ divx

du kan hente dette program, og gem filen som avi_mp4
http://www.formatoz.com/

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 14:23

Citat
gem filen som avi_mp4

gem filen som avi_mp4 codex

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 18-08-10 22:36

Du skal også afslutte/finalize den, hvis den skal afspilles i en DVD-afspiller.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 19-08-10 10:48

- her kan du se listen over DVD afspillere som kan håndtere CD-R / CD-RW skiver:

http://www.redrobe.com/dvd/vcd.php

Godkendelse af svar
Fra : Lindaha

Dato : 22-08-10 12:08

Tak for svaret spam-free.