/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
McAfee? godt eller dårligt?
Fra : Gigli-Chico
Vist : 1012 gange
115 point
Dato : 18-08-10 08:20

Hej..

Jeg overvejer at få virusprogrammet McAfee,.. men jeg kender det ikke.

Jeg skulle overfører nogle billeder til min søster forleden dag og hun har nemlig McAfee og da de blev overført sagde den noget med den havde en trojansk hest i karantæne. (jeg tror da vist nok det var det, det var bare et hurtigt pop up vindue hvor der stod det i, som forsvandt efter 2 sek)

Jeg tænkte det måtte da kunne et eller andet siden den opdagede der var noget uden mit eget opdagede det. Jeg har selv Ccleaner og Avast.

Er der nogen der har prøvet det? og ved om det er et okay program?

PÅ forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 125 point
Dato : 18-08-10 08:23

Tja - de fleste antivirus programmer definerer deres egne værdier, og mange er så smarte at blackliste andre virusprogrammer - således at det ser bedre ud end andet.

om det er det værd - tja i forhold til avast bruger det omkring 15-20% mere CPU kraft på at køre og tjekke konstant i baggrunden, så reelt sløver det din maskine!

Nårnu du bruger avast, er der en fed fordel ved denne - nemlig at uanset om du bruger free eller pay versionen af avast - er det samme virusdatabase/definatuioner der bruges.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-08-10 08:28

- jeg blev træt af McAfee var så tidskrævende i opstart og gik over til Avast Pro...
- og bruger selvfølgelig også Ccleaner.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 08:37
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-08-10 08:43

behold avast, den har dog ikke en firewall.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-08-10 08:47

Det sker undertiden at antivurusprogrammer finder noget ,som ikke er virus.

Et billede beskrives i data som en samling bytes. De kan tilfældigvis komme til at ligne noget, som er karakterisk for noget grimt. Virussannere analyserer ikke helt til bund,og tager derfor undertiden fejl af sådan et tilfældigt billede og rigtig virus.
Når man ikke scanner helt til bunds er det for att kunne genkende virus, selv om det løbende ændres en lille smule.

Godkendelse af svar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 18-08-10 10:00

Tak for svaret peque. Jeg holder mig bare til min avast :D

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-08-10 10:26

Jeg har fra den første dag brugt McAfee og jeg kunne ikke tænke mig at bruge noget andet.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-08-10 10:47

@Bjarnebr:

Tja det er jo op til dig selv og hvad du magter og ønsker af din PC.
Personligt har jeg ikke brugt Windows siden 97 - men er idag sysadmin for andre windowsbrugere. og tja har godt nok brugt meget tid på benchmark prøver at antivirus .- og hvis man syntes det er i orden at betale for en maskine sløves er det eget valg - bare husk at gøre opmærksom på det inden man bare anbefaler andre det !
Det er ihvertfald min mening

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-08-10 10:52

Jeg har IKKE lagt mærke til at min maskine er blevet mere sløv da jeg i sin tid installerede McAfee