/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hensyn
Fra : betterwisser
Vist : 528 gange
100 point
Dato : 17-08-10 18:29

Er det ved at være sådan, at det bliver taget mere hensyn til de ubetalende skovgæster, svampeplukkere cyklere, joggere m.m., end til lodsejeren og jagtlejere, er det er mere på deres præmisser det hle foregår efterhånden, er vi på vej ud på et sidespor, eller er det den vej det går?

Kom med jeres gode og mindre sjove oplevelser ?

Mvh
BW
Jagtpolitik eller ?

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 17-08-10 18:33

enig bw

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-08-10 19:53

Ja - det er så surt at folk skal rende rundt og være på svampe hele tiden! Hvis de skal have lov til at spise svampe, så skulle de have lov til at betale for deres trip, ligesom os rigtige jægere skal betale for at få lov til at drikke os i hegnet ude i skoven, og så skyde på alt muligt i vores brandert!!!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-08-10 21:17

Så er der igen igen en jæger der er irriteret over at "almindelige" skovgæster går i vejen for jægernes kugler...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-08-10 21:50

JA - det er dælme noget svineri! Man burde have lov til at skyde de idioter. Hvad ligner der at lade folk vade rundt ude i naturen????

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 18-08-10 08:18

Hej betterwisser.

Jeg synes ikke man generelt kan sige, at det går den "forkerte" vej, men i de offentlige skove bliver snoren længere og længere. Det er vel egentlig ok, da alle skatteborgere her i dette land jo "ejer" den offentlige natur ! Dog vil jeg nok råbe vagt i gevær over for mountain-bikere, som med høj fart kører naturen tynd, uden hensyn til øvrige skovgæster - det er i hvert tilfælde mine oplevelser !
Motion er godt for alle, men når der f.eks. bliver afholdt orienteringsløb, som jo foregår gennem selv meget uvejsomt terræn, så stresser man unødigt vildtet - spørgsmålet er så, om ikke man kunne afholde disse løb på skovvejene og tilhørende stisystemer, men lod den øvrige natur i fred ?
I de private skove er der sat grænser for skovgæsternes "hærgen". Der må man nemlig kun færdes på de veje der går gennem området - at så nogle tager afstikkere for at plukke nødder, bær og svampe når den tid er, ja det generer ikke mig, blot gæsterne ikke sviner med papir m.m.
Overordnet mener jeg, at hvis vi blot tager hensyn til hinanden og gæsterne i de private skove forstår at de er gæster, så generer det ikke mig !
Når vi afholder jagter i mine skove, bliver der altid skiltet om, at der afholdes jagt og publikum bedes tage hensyn - kun ganske få gange har vi haft mindre bataljer, som blev klaret på stedet uden indblanding udefra !
Den tid er forbi, hvor man måtte og kunne lukke skoven når der blev afholdt jagt. Helt ærligt mener jeg ikke problemet er der, hvis blot alle viser hensyn.

Med venlig hilsen
Provsten1
MULTI-X
Almindingen

Kommentar
Fra : mooseinc

Dato : 18-08-10 09:37

Er i RIGTIGE jægere eller hva?

Hvis i er or'nlig syge jægere uden respekt for noget som helst liv - så sæt nogen fælder op i skoven som fanger de onde cyklister.
Eller også skyder i deres dæk i stykker. Prøvet med at lægge store bjælker i vejen? De færreste cyklister gider bruge extra kræfter på at rydde vejen de cykler på, så bare sær det af.
Man kan også gøre det at man er LIGEGLAD med cyklister og bare slapper af med at være så emsig. Hvad fanden regner i med, vi er i Danmark. D-A-N ... M-A-R-K. Vi har ingen jagtskove herhjemme, den største skov som findes i landet tager max 1 time at gå igennem fra ende til anden, hvis man vader langsomt og plukker blomster undervejs. Hvordan kan i så tro at i kan have skovene alene, til at jage i fred og ro?
Tag til Finland, Norge eller Sverige hvis i vil jage i harmonisk fredfyldt natur - det er sgu det vi fluefiskere gør for at slippe de "dumme danskere" som fylder vores fiskevand.
Held og lykke med det hele - jeg tager ikke parti med nogen af jer, hverken jægere, cyklister gående eller skovens dyr - jeg ville bare bidrage med et halv ironisk indlæg.
Men stadig - brug min visdom.
Moose out

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 100 point
Dato : 18-08-10 22:36

Jo - Betterwisser. Det er skide irriterende med disse skovgæster, som intet respekterer. Så sent som i dag gik jeg en tur i skoven nord for Hillerød. Jeg kunne høre mindst 3 vildt gøende hunde - indtil de blev stoppet ind i en bil, som få minutter senere kom fræsende ad skovstien - på trods af at bilkørsel ved skiltning er forbudt.

Jeg forstår heller ikke filosofien bag den offgentlige adgang til statsskovene - selv om mange med "staten" betragter disse som personlige ejendomme. Når man på den ene side plæderer for hensyntagen mod vildtet, så kan man ikke lade horderne strømme til med cykler etc.
Men sådan er der så meget.

Desværre tror jeg ikke der bliver ændret på forholdet, idet jægerne udgør den mindste procentdel af landets interessegrupper med interesse for friluftslivet. Men synd er det for skovens dyr, som snart befinder sig en evig stresssituation.

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : betterwisser

Dato : 19-08-10 19:26

Tak for svaret Tonganeseren.

Hyggeligt værdigt og fornuftigt, jeg tror jeg holder en lille pause, kan du have det

MULTI- X
mvh
BW
og

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-08-10 22:13

Hej Betterwisser.

Jamen - det bliver squda kedeligt at skulle undvære dine indlæg for en tid. Du bruger alle sprogets virkemidler - så man ligger flad af grin. Men nu kommer jagten - og så har man simpelthen ikke tid til andet - hvis familien også skal serviceres.
Men på "genskriv" så længe.
Knæk og bræk
Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren