/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Bosch tørretumbler - sikkerhedstermostat
Fra : rosamusen
Vist : 1718 gange
100 point
Dato : 17-08-10 15:13

Min Bosch Tørretumbler wta4100sk/1 er igen slået fra (sikkerhedstermostat), så den ikke varmer.

Denne gang har jeg ofret at løse det bagvedliggende problem, så det forhåbentligt ikke sker igen. Nu har jeg bestilt tid til en installatør, men dels kan de først 31. august og dels koster det små 1000 kroner for ca. 1 minuts arbejde... og det er 3. gang på 6 måneder.

Kan man gøre det selv - altså slå sikkerhedstermostaten til igen (forestiller mig, at det må være ligesom når HFI-relæet slår fra)??

Hvis så, vil nogen forklare mig hvordan?

På forhånd mange tak!!!!

RM

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 110 point
Dato : 17-08-10 15:38

- der sidder en knap på bagsiden der skal trykkes ind, såre enkelt...

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 17-08-10 16:28

Hej

Googlede lige din tumbler og det ser ud til at det ikke er muligt at resette thermostaten...

Her er et tysk link , pris ca 28 euro

http://www.hgt24.de/shop/temperaturbegrenzer-120%B0-celsius-p-8518.html

Mvh Finn

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 17-08-10 21:21

Måske du skulle prøve at støvsuge din tørretumbler alle steder hvor du kan komme til og prøve at vaske fnugfilteret med opvaskemiddel og vaske børsten og skrup det rigtig godt, det kunne jo godt være forlidt luft genmen strømning i maskinen......

Bassebo...

Godkendelse af svar
Fra : rosamusen

Dato : 17-08-10 21:41

Tak for svaret Stouenberg.

Vi gjorde, som du foreslog... og nu virker dyret igen

Hurra!

RM