/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Objektiv ødelagt
Fra : mubbur
Vist : 700 gange
100 point
Dato : 17-08-10 14:21

Hej er der nogen som ved om man kan lave et Objektive, jeg har tabt midt ned og det fokuserer ikke rigtigt, og man kan høre at fokuser motoren har problemer med at fokusere, det er et Tameron 18-270mm

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-08-10 14:22

det kan repareres

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-08-10 14:24
Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 110 point
Dato : 17-08-10 14:29

- ta' en snak med dem her:

http://www.cav.dk/

de har overtaget Tamron service i DK.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 17-08-10 15:54

Citat
høre at fokuser motoren har problemer med at fokusere

giv den engang Whisky det hjælper

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-08-10 16:12

Det kan muligvis repareres, men sandsynligvis kan det ikke betale sig, da en reparation meget let kan overstige brugtværdien på objektivet temmelig meget

Blot for at få det gået efter og få konstateret hvad der skal laves, koster som regel nogen hundrede kroner når det er fotogrej.

Og fokusmotoren sidder ikke i objektivet, men i kameraet..
Så hvis det er fordi motoren ikke kan trække objektivet og det går trægt, så tyder det på objektivet har taget alvorligt skade

Godkendelse af svar
Fra : mubbur

Dato : 17-08-10 16:13

Tak for svaret Stouenberg.

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 17-08-10 16:17

Hej Dova
Tak for svaret, ja det e rnok som du skriver der, så det kan nok ikke svare sig at lave det igen, men prisen på et ny er ca 4000 kr