/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Risiko for at dø i Afghanistan?
Fra : Megafonen
Vist : 735 gange
55 point
Dato : 16-08-10 10:59

Ja er der nogen der kan regne?

http://politiken.dk/incoming/article1037329.ece

Der er 140.000 soldater i Afghanistan og på 9 år er 2002 døde. Hvad er risikoen for at man er næste?

Det er ikke for at lyde kold og lave sjov, tværtimod.. jeg tager virkelig hatten af for dem der er dernede og risikerer sit liv og håber at der ikke dør flere.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 65 point
Dato : 16-08-10 11:24

Hvis man regner det ud (forkert) som 140000/2002 er det en ud af 70 i en 9-årig periode.

Men den rigtige beregning kræver, at man ved hvor mange der I ALT har været afsted, og hvor længe de gennemsnitligt har været af sted, så risikoen er (heldigvis) langt mindre end det ser ud ved første øjekast.

Men mange flere kommer hjem sårede/invaliderede, endnu flere med psykiske skader.

Jeg kan være enig i at tage haten af for dem der tager af sted, men politikere der sender unge afsted på en krig vi aldrig kan vinde har jeg kun foragt tilovers for!

Afghanerne har slåsset mod britisk besættelse det meste af 1800-tallet, mod Sovjetunionen i 1970-erne, og nu mod os, de har aldrig overgivet sig, og jeg tror ikke de begynder på det nu

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-08-10 12:27

Citat
en ud af 70 i en 9-årig periode

så har danske soldater fame en dårlig statistik, da der allerede er gået nogen og tredive til af dem blot gennem de seneste år.

Godkendelse af svar
Fra : Megafonen

Dato : 16-08-10 15:16

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-08-10 16:57

Selv tak, Megafonen