/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Olympus Master-overføre foto DERFRA
Fra : mej4
Vist : 1358 gange
100 point
Dato : 15-08-10 19:35

Vanligvis har jeg fra Olympus Camera overført foto til Olympus Master program, og de er direkte overført til en mappe i mine dokumenter på PC en.

Men sådan fungerer det ikke mere?
Nu bliver foto liggende i Olympus Master programmet..
...og jeg kan ikke få dem ført over på PC....så jeg kan bruge dem eller lave back up af disse.
Der er tilsyneladende ingen funktoner i programmet og jeg kan heller ikke manuelt.
Er der nogen der har erfaring med dette program?

Vh mej4

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 15-08-10 19:43

Inden det går helt galt med dine billeder, så kan du overføre billeder til comp. med en lille kortlæser til godt 100 kr.

Eks.
http://www.denrettepris.dk/shop/?q=XD%20Card%20Reader&gclid=COGjoNmFvKMCFVErDgodQCj-aQ

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-10 19:46

du kan overføre direkte til pc, glem masterprogrammet. det har du ikke brug for.

Har du ledning der kan tilsluttes mellem kamera og pc, så brug den.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-10 19:48

Kameramodel ? og pc operativsystem ?

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 15-08-10 19:49

Til Teis...men foto ER på PC i Olympus Masterprogram..og låst inde der...og jeg vil gerne have dem UD af programmet og over i mine dokumenter!

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 15-08-10 19:51

Foto er desværre for længst slettet fra Camera og ligger kun i Olympus-programmet på PC.
Har XP-windows.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-10 19:51

Jeg har en olumpus med xd og cf kort, de overføres udenom masterprogrammet.

Tilslut ledning, tænd for kamera, pc svarer med et nyt drev eks.vis J:

Billederne markeres og vælg så flyt disse filer, til ønsket mappe.

du kan også kopiere filerne over til pc.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-10 19:55

Citat
Til Teis...men foto ER på PC i Olympus Masterprogram..og låst inde der...og jeg vil gerne have dem UD af programmet og over i mine dokumenter!

Se under mappen billeder, der ligger mappen olympus master 2, de kan ses i windows m.m.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-10 19:56

Du skal IKKE åbne for Olympus Master 2.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-10 19:58

Masterprogrammet kan du bruge til panoramabilleder, ikke ret meget mere.

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 15-08-10 20:31

Det virker desværre ikke Teil..foto er fuldstændigt låst til Olympus Master programmet...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-10 20:43

nej

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-10 20:46

Da du installerede olympus programmet oprettedes en mappe, Olympus Master 2.

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 15-08-10 21:15

Mappen Olympus Master 2 er ikke på PC? Har søgt efter den.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-10 21:19

Hvad så med mappen, Olympus Sample

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-08-10 09:07

Du kan kopiere billederne over til en windows mappe.

I Olympus Master 2 markerer du de billeder der skal overføres, højreklik och klik på kopier.

I eks.vis mappen billeder højreklikker du igen og vælg, sæt ind. Så er de på plads.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-10 18:44

Teil - hvad er efternavnet på de billeder fra olympus.

Jeg tænker på at søge på efternavnet, så den selv finder over til mappen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-08-10 18:54

Efternavn ?

Mener du filtype, jeg bruger RAW og JPEG

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-10 10:31

ja teil > filtype.

mej4 > prøv i din computer at gå i start > søg > og søg på > jpeg
Så kan det være at billederne dukker op og du kan se hvor de ligger.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-08-10 11:21

Tak Eyvind, den mulighed havde jeg ikke tænkt på.

Resultat 648 JPEG filer og hvor de ligger.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-10 13:16

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 17-08-10 18:57

Til Teil..ja jeg har Olympus Sample ...men der ligger kun de par fotos jeg fik med i programmet.

Og til Ejvind...sikkert en god ide at søge efter jpeg filer....men når jeg søger " kan windows ikke finde filen ".... måske min PC der er noget galt med??? for den kan heller ikke finde ex msconfig..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-08-10 19:02

Citat
Du kan kopiere billederne over til en windows mappe.

I Olympus Master 2 markerer du de billeder der skal overføres, højreklik och klik på kopier.

I eks.vis mappen billeder højreklikker du igen og vælg, sæt ind. Så er de på plads.

En gang til.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-08-10 19:21

Citat
for den kan heller ikke finde ex msconfig..
Den skal ikke søges efter men skrives i Kør

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 17-08-10 20:54

OK skrivefejl..det er også i KØR jeg skriver..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-10 00:05

Test:
Læg et tilfældigt jpg (JPEG) billede på skrivebordet
Start > søg > .jpg
Start > søg > .jpeg
Nu bør det billede på skrivebordet kunne findes.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-10 18:23

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 27
- Annullerede 11
- Slettede 0
Ialt 39

Godkendelse af svar
Fra : mej4

Dato : 22-08-10 00:34

Tak for svaret Eyvind.