/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Særfredning
Fra : HFranzen
Vist : 1396 gange
100 point
Dato : 14-08-10 16:39

skal der være særfredning i danmark?hvorfor gives der ikke lov til jagt på nye arter i fremgang?
Hfranzen

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-08-10 17:02

- det er vel et spørgsmål om, hvornår en ny art er etableret. Tænker du på noget specielt? Vildsvin, bæver m.m. Det ta'r årtier...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 14-08-10 17:06

Fredning er noget tøsepjat! Lad naturen gå sin gang, og lad de stærkeste, eller dem med de største våben overleve!

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 14-08-10 17:17

Citat
hvorfor gives der ikke lov til jagt på nye arter

jeg er sgu da ikke fredet

Kommentar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 14-08-10 18:39

Hejsa
Hvorfor skal haren fredes, hvor den er i fremgang?
Erasmus

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 14-08-10 21:25

Man ku starte med at frede bb1, han bliver jagtet hele året . . . den stakkel

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-08-10 21:31

Han er skadevoldende vildt

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 15-08-10 08:37

Han til høre et skoleeksempel på innovasive arter, som lægger en stank af gylle på samtlige fora, han prøver med sin ubehjælpelige stilart at fremture i.
Vi har fundet de rigtige midler efterhånden, men mangen god debatør er gået kold grundet hans gylp.

Mvh
BW
MULTI-X

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 100 point
Dato : 15-08-10 09:02

Hvis du mener særfredningen i forhold til EU er det klart nødvendigt, hvis du mener forsøg med peltvise fredninger af haren i vise områder, kan det vel også værre nødvendigt for at få et sammenlignings grundlag. Jægerne imellem laver også særfredninger det har vi gjort i mange år.

Det med haren og agerhønen er jeg sikker på, udelukkende kan afhjælpes ved en anden markdrift, ved en ændret markkultur ville haren og agerhønsene vælte frem igen, men det bliver ikke let at få gennemført. Markerne vil uden tvilv blive større og større og komme til at ligne majs og hvede ørkner, med endnu mindre småvildt til følge, men flere kolvbærende dyr og duer samt gæs.

Vi bekæmper innovasive arter med næb og klør, men vi kan ikke stoppe et naturligt led i dyrs udbredelses områder og det er mig personligt imod, at skyde til hundyr som har forsørgerpligt, også selvom de såkaldte eksperter er af en anden mening grundet faunabeskyttelsen og arters ægthed på lokaliteten.

Jeg er helt enig i, at vi skal have jagttid på de nye muligheder afgjort.

MVH
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-08-10 10:16

Lad os tage en lille sang til ære for Ballegård:

"Duerne flyver"

Bent Fabricius-Bjerre 1967 - Klaus Rifbjerg 1967
Fra filmen "Jeg er sgu' min egen" med Daimi og Cæsar i hovedrollerne, 1967

1 Duerne flyver af og til op,
ingen ved rigtigt hvorfor.
Duerne flyver af og til bort,
ingen ved rigtigt hvorhen.
Der står du på pladsen,
er pluds'lig alene
og hører dem klapre afsted.
Duerne flyver hen over by'n
duerne flyver i flok.
Så mærker du hjertet,
der osse vil lette, og drejer dig,
stirrer mod tårnet og solen,
og se, ud af skiven
den glimtende blinde
er to hvide duer på vej.
Duerne flyver, henover by'n.
Flyver de hen til dig? Til dig?

Sakset fra www.festabc.dk

Sunget af Cæsar (Bjarne Rasmussen), som var én af Balledrømmens venner - han er i hvert tilfælde død - altså Cæsar !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Hodde

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 16-08-10 20:44

Efter at have læst ovennævnte indlæg fra div bb1 'fans', ser det ikke ud til at bb1 vil blive fredet foreløbig - synd for ham. Men han er sejlivet som en dræbersnegl - uanset hvor mange gange man slår en ihjel, dukker de straks op igen, minder lidt om 'sisyfosarbejde'

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-08-10 22:23

Hej Franzen

Har fulgt lidt med i din tråd men kan ikke rigtig hitte ud af hvilke nye arter du mener. Kom med en kommentar.
Mvh.
MULTI-X Gruppen Aps mba

Tonganeseren

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 17-08-10 18:31

der er vadefugle og gåsetyper der er blevet flere af

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-08-10 00:39

Jeg tror ikke du skal forvente - Franzen - at DJ på egen hånd tager en udvidelse af jagten på vade- og gåsefugle op. Der ligger nogle EU-forordninger og spænder ben, og vi kommer nok til at skulle tåle endnu flere indskrænkninger af jagten - desværre, idet forskellige naturbrugerforeninger (interessegrupper) ganske nøje holder øje med om EU-skidtet overholdes til punkt og prikke. Men man kunne naturligvis begynde at interessere sig for de tiltag som Skov & Naturstyrelsen begår - som jeg mener er vendt mod den almindelige danske jæger. De allierer sig squ med forskellige fuglefonde og smider deres køer af til græsning - og disse køer ødelægger reder og fugleafkom ved deres tilstedeværelse. Forleden stak en flok af deres køer af og stavrede rundt på Isterødvejen (motortrafikvej) - Hold ferie for et menagerie.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 20-08-10 21:29

Man burde nedlægge alle landbrug, så slap man for 'vilde' køer på motorvejene, og give fri jagt til alle mennesker, så ku' de selv fange/skyde deres mad, samtidig ville man løse problemet med overvægtige fedbasser, som jo belaster vores sygehusvæsen på det grummeste.

Jo mere magt til jægerne, des bedre, så ville dyreværnsforeningerne heller ikke få klager over dyremishandlinger og dyr som sulter ihjel på svinefarme . . . osv. osv.

Knæk og bræk

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-08-10 22:09

Hold da helt ferie - Olarsen.
Så ville det være forbundet med livsfare at færdes i naturen - hvis alle og enhver måtte plaffe løs. Uhadada.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-08-10 14:05

Det er det da også når du afgiver varsels skud - Tombe - skal vi fortælle den historie igen???
Hvad var det lige vinklen var og hvordan var det live man fandt ud af det på spejder maner???

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-08-10 16:42

bb1

Du behøver ikke skose andre for at bruge skud til signalering !!

Dengang Akademisk Jagtforening havde købt en jagt hos dig, brugte du ikke jagthorn eller andre former for "lyde" ved hhv. jagt begynd som jagt slut - næh lille Ballehof, da brugte du selv at affyre dit jagtgevær til stor moro for de deltagende - man kan se det for sig: En fedladen mand med en hund i snor (det var den forøvrigt hele dagen, da bb1 ikke turde slippe den) med rød tophue, skydende som en vild i luften - det må have været et syn for guder Hvorfor besøger disse akademikere dig ikke mere ?? Får de ikke fuld valuta for pengene ? Jeg hørte én fra foreningen udtale sig om, at han ikke skulle være med mere ! Magen til useriøs nar (bb1), skulle man lede længe efter !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Åbyhøj

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 26-08-10 17:02

Ballerøv har nok lagt billet ind på Rulle Marie, den kan også fjernstyres til at hente hare pisker vapsen hjem i et godt greb, og ved anskydninger kan den jo også gøre jobbet færdig for ham.

Mvh
BW
MULTI-X

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 26-08-10 21:22

Personfnidret længe leve. Hvorfor hyler hylerne? fordi det gør ondt når de bliver ramt!!!

Lad nu naren E.B.Berthelsen, som også kalder sig Tonganeseren selv svare!!!!!

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-08-10 06:29

Ja det gør sgu ondt at blive ramt af Rulle Marie

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-08-10 08:10

Hofnarren Bendt Ballegård Knudsen !!!!

Kommentar
Fra : bb1
Dato : 26-08-10 21:22
--------------------------------------------------------------------------------
Personfnidret længe leve. Hvorfor hyler hylerne? fordi det gør ondt når de bliver ramt!!!
------------------------------------

Der er sgu' ingen risiko for at blive ramt af "mesterskytten", DJ-skydeinstruktøren og hundedomptøren bb1, som efter eget udsagn ikke er nogen ørn til at skyde, og af andre er blevet betegnet som ikke værende i stand til at ramme en ladeport på 15 mtr. afstand !!
Betterwisser har helt korrekt foreslået bb1 en metode hvormed en rimelig succes er mulig - faktisk yderst genialt og morsomt fundet på med "rulle-marie" - se lille Ballershof, dét er dansk humor - forstod du dén ???

Die Augenzeuge Vier
MULTI-X
Uelzen

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-08-10 14:21

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-08-10 14:44

Ballefjoget bliver "rullet" hver gang han viser sig på hjemmesiden. Så forstår han måske hvordan en vagtel i en strømpe har det - eller en vagtel i en kasse. Egenlig mærkeligt at en såkaldt "jæger" lader dyrevelfærdet fare frem for træning af en støvlepudser. Men den tilbringer jo også dagen lang i en gammel brunmalet papegøjevoliere. Stakkels hund. Inde i huset må den heller ikke være, og kun når Ballefjoget sidder og småtuder i garagnen foran en af PC`erne, fordi alle er så onde ved ham, så kan den læpgge hovedet i Ballefjogets skød - som han beskriver det. Føj for fanden da. Den må have mistet lugtesansen. Men konen har åbenbart bevaret den - fordi Ballefjoget konstant er bortvist fra parcelhuset.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-08-10 15:12

Der er ingen spændende nyt fra BB1 nye hunde dessur metoder i, BBs nye team:- Snick Snack Underdog.

Det forlyder at han har opkøbt den oplagte Ubåd,- Tumleren, navnet passer ligesom bedst til hans generalieblad.

Han er set med store armbevægelser, på den yderste mole ved orlogsmusset iført en pikkelhue, som var lavet af en udbanket grukedel, men stadigvæk med en stump gasslange monteret som snorkel.
Balladen går på, at BB1 vil have regning sendt til DJ og til ORJ personligt, for han mener at det er et foreningsanliggende med denne sub, da DJ på denne måde får to fluer med et smæk, vi sænker DLS i deres egen sø, og den skal bruges til hundetræning på dykkere, især edderfugle. Meningen er ikke mindre end genial efter hans opfattelse, måske en såkaldt kongs-eller nærmere tvangstanke fra Balledrønet.

Når edderfuglen dykker er det menigen at 2 kleine mynsterlændere ( ikke Sjællændere ) skal sidde i hver deres torpedorør, med en anseelig mængde koprimeret luft i halen. Når så skytten ser fuglen dykker, skyder han 6 skud hurtigt ned i havet for at vække subben til dåd ( Balledrønet signalværdi ).
Herefter vil kommandere Balledrønet med gruekedel på hovedet, højt " los " og lader luften gå, vupti og der Kleine hund er ved målet lynhurtigt, Hvorfor 2 hunde i røret så?-, jo for der kan forekomme dårligt skudte dobbeler også.

Balladen på molen går på at kontraadmiralen ikke vil slå af på prisen, grundet fejl med brønden, hvor periskopet skulle smutte gelinde op og ned, han er af den stålfaste mening at han har, viden fra påliderlig kilde at Ballehingsten har samme defekt. Kontraadmiralen er af den faste mening at lige børn leger bedst, og står fast på prisen af subben, med den lille defekt.

Det er afgørende om Ballesmut får købt denne rekvisit til dykkertræningen, for hundetrænings fremtid og ikke mindst for ham personligt.
Hvis det skulle lykkedes for ham, kan han med et pust at nedlægge DLS ,og de grimme drenge som går på de bonede gulve sammen med hans ven Olee´, mens Balledrønet må stå udenfor, med den den store gynter trykket flad, ud over hele hæveskydedørs vindues partiet og græmmes, mens han suger i gasslangen til gruekedelen, det store spørgsmål kan han mon ramme denne gang?

Sidste: kontraadmiralen står stadigvæk med piv åben mund, da han bragte samtalen ind på Bermuda Trekanten, skreg balledrønet ind i hovedet på ham, at der kunne han heller ikke lære noget, for han var gift med en af dem, herefter drejede han næsten helt om på hælene, i de nedslidte træssko med vagtelfjer og skred fra den rystede admiral.

BW
MULTI-X
I Kaj højde.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-08-10 16:12

Balledrengen som tog bagsmækken på alle de dumme MULTI-X med sin varme leverpostej, er gået skridtet helt ud nu, da hundene ikke er til strækkelige rasende over mødet med høtoten og MK2ren.

han har nu nu fået monteret en udvendig højtaler fra Expert, som brøler Hansi Hinterser og Buttenschøn værker ud med 230 watt ud over hans fremlejede jagt revir.
Da han blev spurgt hvor inspirationen kom til ham til dette, sagde han let savlende, at det havde han set på Løsning skole, hvor der havde været filmfremvisning med Kellogs Helte, der hvor Odderballs havde hovedrollen.
Desværre skal han bygge en ny igen, da der kom en mega kamphund forbi med fatale følger, for Hansi und Buttenschøn skønsang.

Da man forlod Balledrønet, fremmumelede han noget om, med gebisset sammenbidt, så han lignede skrænterne i Faxe kalkbrud med fuld sol på, at han ville bruge Killing Fields som drejebog ved næste hundetræning så kunne Klåååge ÅÅke og hylerne, og ikke mindst de prægtige MULTI-X lære ham at kende, han spekulere sammen med byretten, diverse advocadore om der kan være et personsammenfald i de tre grupper, men det tror han alligevel ikke helt på

Mvh
BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-08-10 17:18

for I har

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-08-10 19:11

Mesterlig - Betterwisser, ganske enkelt mesterligt. Jeg griner endnu.

Forresten - var det Tumleren eller Spækhuggerene der blev endeligt udfaset først?? Hmmmmmm - det må have været . . . . nej, kan ikke huske det - jo, det var squda Spækhuggeren. Pjat med mig og hofter fat.

Tak for et godt og bredt grin

Mvh.

Tonganeseren
Medlem af MULTI-X Gruppen

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 27-08-10 21:34

Det var Tumleren i 81 og Spækhuggeren i 89 som blev tørlagte, og Balledrønet har vist ikke nået det endnu i 2010.

Det forlyder nu, at vinter OL komiteen holder blikket skarpt rettet imod Bottrup og nærliggende omegn. En stærkt korpulent mandsperson som konstant sidder bag i en ældre meget træt Volvo herregårds model, det er vist det eneste herregårds stil der bydes på, og med en tysk dåsebajer i kloen, samt en rød toplue på, bliver ved med at ævle i, at han er svaret på Eddie The Eagel.

Med den drønede succes han udvist med indfangning af vagtler, hundetræning og spinbedemand for DJ´s Olee´, lyn hurtige ind og ud af foreningerne, og ikke mindst han instruktørgerning udi skydninges svære kunst, hans forfatterskab hvor han hudfletter MULTI-Xerne, Hyllerne, og Kloge Ågerne med sin skarpe pen og enorme sympatiske vindene vid.

Problemet er at manden ikke har forstået en pind omkring ordet skiskydning, samt hvad det indebære.
Han er total opsat på at deltage i denne diciplin ved næste OL og kun på hans måde. Han har tilmeldt sig til langrend, hvor han sætter en flok skistave op til fast anlæg, Slalom hvor han selv mener han bør træne mere, da de er feje med de mærkelige sving de foretager sig. Ved styrtløb forlanger han at de ikke må krumme sig sammen, og vil have rent bagskud. Ved skihop vil han kun være på 90 meter bakken, da han er nærsynet og i det hele taget ikke kan løfte hovedet højere, end en dåsebajer kan løbe ned.

Ol kommiten har øjnet en åbning for at stoppe manden, da han selv insistere på også her, at være den største pukkelrøv, for det er han derhjemme siger han, i diciplinen pukkelpist her vil han skyde spidsskud på løberne.

Der er aftalt meget tys tys, med en russisk kuglestøder samt en polsk vægtløfter i klasserne xxxxxxxl, at de løber parløb på bobslæder henover galningen for at tage pusten fra ham i aller første løb.
Komitteen prøver for alt i verden at holde tomben væk, og har fået Løsning Statstidende til at lave flere artikler med, at OL afholdes på K2 næste gang, endvidere har man planer om, at binde op til flere Muffloner og udsætte vagtler i bure, garneret med brødristere med benløse fugle på, det skulle have en magisk virkning på fyren og burde sænke ham væsentligt.
Vi må håbe det bedste for de gæve skiløbere, hvis ikke lplanen holder.
Og så er det ikke en gang løwn.

mvh
BW
MULTI - X
Hos den afskyelige snemand

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 29-08-10 07:56

BaldeBoy

Du skrev:"En bunke bæ hedder ikke bajut på Visaya æ findes slet ikke i deres alfabet......"!!!!

Vil det sige, at din gode ven Hæ ikke eksisterer i Filipinerne ?? Eller vil han kun hedde Hae eller blot H ??

Jeg glaeder mig på dine vegne over dit resultat på markprøven på Hjernø - var det en 2. praemie det blev til og hvilke fejl gjorde hunden ? Var det på levende høns eller kasse-ditto ? Måske strømpe-vagtler ?? Eller Stryhns flødeleverposteG mit geswung und Salzgurken ??
Lad høre, lad høre - venter spaendt på din beraetning !

Øjenvidnet4
MULTI-X
Stenlille

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 29-08-10 08:25

Lille BaldeBoy

Svar venligst på følgende:"Du drager både min fætter ( hvem af dem i øvrigt ) samt min kone ind i en debat om et af de 87 forskellige sprog, som tales på Phil.." Det var hvad du skrev til Heidi Ho ! Mit spørgsmål er, om du har en filipinsk faetter og i givet fald - hvordan kan det lade sig gøre ??

Øjenvidnet4
MULTI-MULTI-X
Guam

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 29-08-10 15:44

Godt set - Øjenvidnet4, men nu skal man ikke tage ordet "fætter" alt for højtideligt. Når jeg - f.eks. ser en dims jeg ikke kender, så spørger jeg ofte om "hvad er det for en fætter". Men det bliver da spændende at læse lidt om Ballegaards åbenbart stærkt redigerede stamtræ. Jeg vidste ikke at der var filippinere i den øvrige familie..

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 29-08-10 16:20

Forklaringen er lige for, så og sige til højrebenet.

Da Balledrønet blev roet rundt til alle ørene for at blive fremlyst for de lokale, råbte alle! gud i himlen ( eller hvad de ellers tror på ), hvad er det dog for en fætter hun har rodet sig til Viloa!- og i Balledrønets betonhjerne, er han så en slags overfætter til dem alle sammen nede på Phillipinerne.
Lidt a la, nu tager jeg til hundetræning, ergo er jeg så også hundetræner.

MVH
MULTI-X
BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 29-08-10 19:47

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 30-08-10 19:45

Tonganeseren: Ja der tænkte jeg mig ikke om, man kunne jo selv ske at blive ramt af en flok 10 hagl

Men det er nu stadig farligt at færdes ude i virkeligheden, der er en masse som dør af det.

Godkendelse af svar
Fra : HFranzen

Dato : 02-09-10 18:32

Tak for svaret betterwisser.