/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MS windows Cirkus
Fra : michaelmoeslund
Vist : 650 gange
100 point
Dato : 14-08-10 10:34

Er ved at samle en windows pc til min nevø. Han vil gerne ha en pc med windows, da alle andre pc/laptops hjemme hos ham kører ubuntu - og helt ærligt, så er det ikke alle programmer ubuntu kan køre i wine...

Nå, til mit spørgsmål:

Har lavet en installation af xp home, og har en label med en produktnøgle til xp-home. Installationen skal aktiveres, og når den aå bliver aktiveret, angiver aktiveringssiden, at det er en ugyldig produktnøgle, jeg har.

Jeg aktiverer så over tlf, indtaster alle de der grupper, og aktiveringen er ok. Men når jeg så går til windows update og henter opdateringer, så kommer pc'en ind i sådan en ubrydelig ring, hvor den efter genstart siger, at denne kopi af windows skal aktiveres, ok, når jeg så aktiverer, meddeles det, at den er aktiveret, hvorefter den vender tilbage til vinduet hvor jeg kan logge ind på "ejer".Når jeg så prøver at logge ind, kommer meddelesen igen "denne kopi af windows skal aktiveres"

Hvad kan jeg gøre?

Har prøvet at geninstallere 2-3 gange, installerer drivere før aktivering, men er ligesom lidt ved at løbe tør for muligheder.

Nogen geniale ideer?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-08-10 10:46

Køb en Win7

XP udgår alligevel - så det er en stakket frist.

Bortset fra det kan du ikke bare flytte en Home rundt mellem forskellige PCer, produktnøgle eller ej.
Bill er blevet meget bedre til at kontrollere om der evt. fuskes

Dermed ikke være sagt det er umuligt, men opdateringer giver lynhurtigt problemer.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-08-10 11:14

Er der nogen steder hvor det er beskrevet hvordan man gør?, det er jo ikke en OEM licens, så jeg har vel lov til at installere den hvor det passer mig?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 14-08-10 11:34

har en xp pro du må få
skal ikke aktiveres hos ms
-------
har selv lige prøvet at installere en ældre
og lovlig xp-home men får at vide den er ulovlig
-------

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-08-10 11:45

Hvis en normal licens har været installeret på 3 forskellige maskiner skal man ganske rigtigt aktivere den over telefonen, i første omgang via en automatisk funktion, hvis det så mislykkes også plejer telefonen at stille videre til en medarbejder hvor man så skal forklare tingenes tilstand, og får så nye koder at indtaste.
Jeg har været igennem dette et par gange på ærlig vis, men senere blev jeg så træt af proceduren at jeg simpelthen købte en ny licens

Men den label Du har med nøglen skal helst stamme fra det grønne papomslag som XP-skiven blev leveret med, har den siddet på en maskine er det en OEM.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-08-10 12:56

Citat
XP udgår alligevel - så det er en stakket frist.

refi, nu er du vel klar over at microsoft har forlænget salget XP som downgrade til 2020, så helt død er den ikke og der vil komme opdateringer så længe den sælges.

Annuller spørgsmålet
Fra : michaelmoeslund

Dato : 23-08-10 19:38

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Det viste sig, at det skal være den rigtige disk man skal installerer fra, en ny disk med service pack 3 hjalp

Men tak for svarene