/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Ikke udruget
Fra : betterwisser
Vist : 468 gange
50 point
Dato : 13-08-10 17:11

Har I set ikke udruget ællinger på nuværende tidspunkt. Jeg har lige mødt en andemor på reden med 4 æg, de er sent på den.

Farklaring til bb1, du kan ej være med her " ikke udruget " er ikke fødte æg, som bliver til ællinger når ægget føder ællingen, som anden først har lagt eller født eller

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-08-10 17:16

- kære BW, glem det med bogstaver, det skal tegnes for tossen...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-08-10 18:09

Hvis man ser sådan et æg, så skal man omgående skyde det!

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 50 point
Dato : 13-08-10 18:24

Ja det er sent på året for dem.
Men ikke for sent.
Hvis vi får en god eftersommer skal de små kræ nok klare det.
Har set det før...har selv haft ænder der har udruget æg sidst i august.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-08-10 18:42

Har I set ikke udruget ællinger på nuværende tidspunkt. Jeg har lige mødt en andemor på reden med 4 æg, de er sent på den.

Uha Betterwisser. Sæt nu S&N får nys om sagen - så bliver andejagten udskudt til den første november.

De får det nok svært - de små.

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-08-10 21:13

Anden røg ud fra brinken da jeg gik med buskrydderen en halv meter fra mig. Fik lavet et halvtag over reden af strå og andedt , det skete for 4 dage siden. var der nede for at tjeke idag hun lå stadig på æg.

Den superbastard som jeg har omtalt andet sted, kom så og sige hvert år med ikke flyvefærdige ællinger og spyttede dem ud i båden, så satte vi dem ud igen og så fandt han en ny og så gentog det sig, indtil vi flyttede. Der var aldrig et hul i dem eller andre skader.

Flash hvis du nikker grædemuren en mega skalde, så har vi et klinkeæg, hvis du føler dig halvklar i pæren, efter dette forsøg så hak muren en mere

MVH
BW
MULTI-X
Passer på anden, altså ikke ham fra TV

Godkendelse af svar
Fra : betterwisser

Dato : 15-08-10 08:19

Tak for svaret piaskov.