/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
DSB sviptur via SMS
Fra : svendgiversen
Vist : 2594 gange
141 point
Dato : 13-08-10 11:22

Den billigste måde at komme til Odense på i morgen er via: DSB Orange Sviptur,
men den bestiller man via SMS.

Nu kan jeg ikke udskrive billetter fra min mobil telefon, så hvad med dokumentation,
skal vi vise en medelelse på vor mobil telefon i toget?

Og hvordan sker betalingen??

Nogen der har prøvet Sviptur og kan vejlede os???

I de gode gamle dage viste man sin billet i toget, er det starten på en ny spare tid????
Så foretrækker jeg at betale lidt mere og få bedre, sikker service...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-08-10 11:25

Hvis du har TDC opkobling, kan du SMSse fra din computer og måske den vej printe billetter ud.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-08-10 11:31

Sms giver kortere vej til køb
Den rejsende skal blot sende en sms til 1412 med teksten ”orange sviptur” og angivelse af området, som rejsen skal foregå i - fx ”Fyn”. Kunden godkender herefter købet og modtager en sms, der bekræfter købet og kan vises til konduktøren. Betalingen sker som en overtakseret sms og betales via mobilregningen.

Sms-løsninger gør det også væsentligt hurtigere at købe et DSB Wildcard. Så snart kunden har købt sit DSB Wildcard via mobilen, tilsendes en sms, der gælder som det midlertidige DSB Wildcard. Kunden kan derfor straks købe billetter med ungdomsrabat. Og det kan være afgørende, hvis kunden netop står og skal købe en billet til en længere rejse. Kunden vil stadig få tilsendt et fysisk kort, men rabatten er sikret med sms-købet.

”Vi gør vejen kortere fra kundens overvejelse om at købe en billet, til kunden faktisk køber billetten. Købet er nemt, og det kan foretages hvor som helst,” siger Anne Mette Koch.

Kilde: http://www.unwire.dk/dsb_orange_wildcard

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-08-10 11:40

Foreløbig tak, nej jeg har ikke råd til at bruge TDC og kan næppe få ungdoms rabbat.

Så hellere et sikkert billet bevis på papir, og hvad med pladsbillet?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-08-10 11:43

- jeg tror at der følger en skammel med Svend...

God weekend

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 13-08-10 11:56

Så køb online der er også rabat -> http://www.dsb.dk/Find-og-kob/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-08-10 12:02

Citat
hvad med pladsbillet

Køber man Orange over Storebælt er pladsbillet automatisk lagt ind i prisen, men uden valgfrihed med pladsen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-08-10 12:32

Fra Sønderborg, nærmere Tinglev, skal vi kun over Lillebælt, så nok ingen pladsbillet?

Og hvordan ved vi, at ikke hele Sønderjylland vil høre Leonard Cohen i morgen aften i Odense,
med en papir pladsbillet er du mere sikker...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-08-10 13:31

For mig at se er der kun få afgange fra Tinglev i morgen der er Orange, og de er udsolgt.

Tjek selv hos DSB og bank mig i hovedet hvis jeg tager fejl

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-08-10 13:37

Ja, det frygtede jeg, og vi kan først bestille Svipture på dagen, vi prøver i morgen tidlig...

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 13-08-10 15:59

Citat
Køber man Orange over Storebælt er pladsbillet automatisk lagt ind i prisen, men uden valgfrihed med pladsen.

Jeg køber altid Orange online når jeg skal besøge sønnen i Kbh og jeg vælger også selv plads !
- pc'en foreslår en plads, (ligesom når man køber billet til biffen) man kan så lave pladsen om - jeg ønsker altid en plads i stillevogn, hvis der er....

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 141 point
Dato : 13-08-10 21:10

Når man køber bilet med sms så bliver beløbet trukket på telefonregningen.
og du får en bekræftelses sms, som du viser konduktøren.Sådan er det på bussen,så jeg regner med at det er det samme på toget.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-08-10 21:11

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-08-10 21:16

Tak selv
alimak

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-08-10 21:57

Perfekt svar du giver her Stouenberg http://kandu.dk/spg149427.aspx#1720866
Citat
Sms giver kortere vej til køb Den rejsende skal blot sende en sms til 1412 med teksten ”orange sviptur” og angivelse af området, som rejsen skal foregå i - fx ”Fyn”. Kunden godkender herefter købet og modtager en sms, der bekræfter købet og kan vises til konduktøren. Betalingen sker som en overtakseret sms og betales via mobilregningen.