/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Arbejds pc, vil ikke godkende LAN hjemme
Fra : import1995
Vist : 519 gange
20 point
Dato : 13-08-10 08:58

Hej ! Min kone skal arbejde en del hjemme, og hun har fra hendes arbejdsgiver som er herning kommune fået en IBM thinkpad bærbar med hjem, problemet er at at det trådløse vil den godt finde men smider hende af hurtigt, ( skriver validerer client ) ??, og selve LAN ( med ledning ) skriver den noget med mangler godkendelse, kan det have noget med vore IP-adresse at gøre eller er der nogen der kan hjælpe !!!!!!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-08-10 09:33

start comp > sluk for det trådløse netkort > vent to min. > tilslut lan kablet.
Alt efter om det er XP / Vista / Win7 vil den vise en eller anden tilslutning nede ved uret.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 13-08-10 10:04

OK, det prøver vi så, men hvad skulle det hjælpe ...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-08-10 10:15

Men er det fordi i ikke kan komme på nettet, eller er det en VPN adgang til firmaet der mangler.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 13-08-10 10:28

Ja vi kæmper faktisk med den VPN adgang .. og den smider os af sådan som jeg ser det og kommer med at den ikke kan forbinde til server ...... og vi har ingen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-08-10 11:05

Citat
og vi har ingen der kan hjælpe

Det skal kommunens it-administrator gøre !

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-08-10 11:22

VPN forbindelse kræver lidt tilladelse fra kommunens IT afdeling/administrator, og samtidig udleveres adgang med password. Ingen andre kan hjælpe.

Ps. Det ville jo heller ikke være så godt, hvis vi kunne guide dig ind til kommunens data.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 13-08-10 11:35

Alt det skulle være ok, men min router en d-link dir-655 vil ikke give adgang, så tror der er noget der med opsætning m.m.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-08-10 12:24

Skat har lagt en spærring ind da I ikke betaler multimedieskat af computeren

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 13-08-10 12:26

tak for prof. hjælp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-08-10 14:16

Der er ingen proffer her i dette forum.
Proffer koster penge ude i byen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-08-10 14:19

Din router skal sættes til at uddele DHCP (står i medfølgende manual)
Din comp skal stå til at modtage DHCP (men det gør den hvis du ikke har ændret noget)

Det ligner lidt det problem du havde tidligere.