/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Gourmet mad på nettet?
Fra : pifo
Vist : 2066 gange
100 point
Dato : 12-08-10 22:08

Meget apropos al den snak om hvor man finder de gode opskrifter, så kunne jeg tænke mig et par links til virkeligt gode "gourmet"-sider.
Altså ikke links til hjemmesider med opskrifter på 1000 måder at lave frikadeller på, men sider hvor det virkelig er specielle opskrifter med "nye" metoder eller anderledes smagssammensætninger.
Jeg fik for år tilbage en nytårsmiddag, som var helt fantastisk. Det var Kalvemørbrad med lakridssovs. Lyder det mærkeligt? Mums, det var bare godt.
Men hvor finder jeg opskrifter på de rigtige "Gourmet" middage?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-10 22:16

Du kan få 101 opskrifter på sauce her - Der er mange spændende opskrifter...efter min mening

http://www.practicallyedible.com/edible.nsf/list/Sauces+--+Worcestershire!opendocument&keyword=Sauces+--+Worcestershire#sauces+--+worcestershire

Sauce Alone

Sauce Apples

Sauce Béarnaise

Sauce Diane

Sauce Maltaise

Sauce Normande

Sauce provençale froide

Sauces

Sauces -- Adobo

Sauces -- Aillade

Sauces -- Aioli

Sauces -- Albert

Sauces -- Alfredo

Sauces -- Allec

Sauces -- Allemande

Sauces -- Amazu

Sauces -- Awasezu

Sauces -- A.1. Steak

Sauces -- Banquière

Sauces -- Barbeque

Sauces -- Bâtarde

Sauces -- Béarnaise

Sauces -- Beurre Blanc

Sauces -- Black Bean

Sauces -- Brown (English)

Sauces -- Butter

Sauces -- Carbonara

Sauces -- Chiri-zu

Sauces -- Coronation

Sauces -- Cranberry

Sauces -- Cumberland

Sauces -- Drawn Butter

Sauces -- Espagnole

Sauces -- Finadene

Sauces -- Fish

Sauces -- Garum

Sauces -- Garum Ibericum

Sauces -- Gastrique

Sauces -- Gravy

Sauces -- Halford

Sauces -- Hard

Sauces -- Hoisin

Sauces -- Hollandaise

Sauces -- Horseradish

Sauces -- Leicestershire

Sauces -- Liquamen

Sauces -- Maltaise

Sauces -- Marie Rose

Sauces -- Marinades

Sauces -- Matelote

Sauces -- Mayonnaise

Sauces -- Melba

Sauces -- Mint

Sauces -- Mojo

Sauces -- Mojo (Cuban)

Sauces -- Mole

Sauces -- Muria

Sauces -- Murri

Sauces -- Nikiri

Sauces -- Nitsume

Sauces -- Normande

Sauces -- Paloise

Sauces -- Parisienne

Sauces -- Passata

Sauces -- Pasta

Sauces -- Pasta for

Sauces -- Peking

Sauces -- Pesto

Sauces -- Pipián

Sauces -- Pizza

Sauces -- Poivrade

Sauces -- Ponzu

Sauces -- Provençal

Sauces -- Reform

Sauces -- Rémoulade

Sauces -- Salmuera

Sauces -- Sambals

Sauces -- Sambi-Zu

Sauces -- Sanbai Zu

Sauces -- Soubise

Sauces -- Soy

Sauces -- Sriracha

Sauces -- Sushi-zu

Sauces -- Tabasco

Sauces -- Tabasco Green Pepper

Sauces -- Tamari

Sauces -- Tartar

Sauces -- Teriyaki

Sauces -- Tonkatsu

Sauces -- Tosa Soy

Sauces -- Vatapá

Sauces -- Velouté

Sauces -- Walnut

Sauces -- White

Sauces -- Worcestershire

Sauces -- XO

Sauces -- Yakiniku

Sauces -- Yakitori

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-08-10 22:17

Og her er der nogle med fisk.
http://www.thorfisk.dk/?id=73

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-10 22:18

Øhhh - den er altså engelsk, men det kan de fleste jo eller kan få hjælp på google. Det er lidt sværere med mål - men kig alligevel - den er spændende

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-08-10 23:20

Jeg får til måltidskasser fra årstiderne og der er altid god og ny inspiration. Ikke altid det jeg finder logisk eller normalt - men jeg laver det som der står og på den måde får jeg nye metoder og smagssammensætninger som jeg ikke plejer. Meget af den basis bruger jeg til de andre dage, når jeg skal købe ind.

http://www.aarstiderne.com/

De er også altid meget lydhøre hvis man synes der er noget som ikke er godt eller som er for aparte eller hvis man synes opskriften er ulogisk.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 13-08-10 10:13

Pifo jeg har tænkt at sådanne opskrifter var hemmelige..........

Engang for maaaaange år siden, var vi ude på en lille restaurant - der fik vi forårsbuk, årstidens grønsager og KANELSOVS !
Det var en fantastisk smagsoplevelse og bare det faktum at vi i mange år efter stadig kunne snakke om den mad, betød jo at det var alle pengene værd.

Info: kokken er ikke mere på planeten Jorden

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 13-08-10 10:24

Christa, jeg tror du har ret - desværre. Når man får noget der er så specielt, så finder man nok ikke lige opskriften på nettet - det er hemmeligt. Der burde findes sådan en slags "net-doktor" for gourmeter, der efterlyser disse specielle retter.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 13-08-10 10:31

En kollega gjorde mig lige opmærksom på denne hjemmeside:
http://www.opskrifter.dk/
Den kendte jeg sjovt nok ikke (trods det enkle navn). Den skal nærstuderes

Accepteret svar
Fra : nollerik

Modtaget 100 point
Dato : 13-08-10 13:09

Hej!

Prøv at se denne side:

http://bergholt.net/gastronomi/

god fornøjelse

Nollerik

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 13-08-10 16:01

nollerik, det er en fed side

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 16-08-10 23:47

Aalbæk er en slager her ovre i det Jydske, og der er bare kvalitet for alle pengene, jeg mener at ha' set på deres hjemmeside nogle opskrifter...

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 16-08-10 23:51

Jeg fandt lig hans adresse, så se lige på denne side, der er ganske givet noget du kan bruge..http://www.aalbaekspecialiteter.dk/

Hej

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 17-08-10 06:54

Tak for svaret nollerik. Det var en side, jeg ikke kendte i forvejen, og den ser bestemt ud til at være værd at undersøge nærmere.