/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Picnik opskrifter
Fra : Christa.N
Vist : 1386 gange
100 point
Dato : 12-08-10 12:05

Har i nogen rigtige gode picnik opskrifter ?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-08-10 12:06
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-10 12:08

Jeg ææælsker clubsandwich

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=club+sandwich&aq=2&aqi=g9g-s1&aql=&oq=club+s&gs_rfai=&fp=ecd793c570a58709

(så bliver man heller ikke så klistret, at det er nødvendigt med vådservietter mm)

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 12-08-10 12:45

Citat
Jeg ææælsker clubsandwich

Det gør jeg også

Og jeg har da også serveret det før, men det jeg tænker på må gerne være til kniv og gaffel - f.eks. roastbeef/frikkadeller og kartoffelsalat eller lakse/reje tærte m. salat o.s.v........
Eneste betingelse: det skal smage godt koldt.

Jeg synes f.eks. ikke at pirogger er så gode kolde, men har tænkt på noget i retning af en paté eller sushi - eller en masse forskellige "hapser" (pindemadsagtig)

Skyd løs ! gerne med jeres egen picnik favorit - hvad for en er din Stouenberg ......... ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-10 13:09

Jeg elsker nu også sushi, men tror det bliver noget biks at have med på skovtur

Men hvis du vælger det, har du så prøvet at lave det selv, det er faktisk ikke svært, man skal bare lige øve i at få dem rullet stramt nok - du kan købe et startkit i Kvickly, alt er med lige med undtagelsen af fisk..... som ekstra tilbehør, så køb en tangsalat

Jamen du må da have en broccosalat med http://arla.dk/opskrifter/broccolisalat/ (men ikke hvis du vælger shusi)

Du må da have et par mursten og fyrfadslys med, så kan du varme maden... det er sgu da skovtur der vil noget

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-08-10 13:16

- alt andet en broccoli...

- men kold kartoffelsalat, hjemmelavede frikadeller, hvidløgsflûtes og "Maria's agurkesalat".
Så er dagen reddet...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-10 14:01

Store tigerrejer (jeg kan bedst li' de halvstore), evt kun med lidt skal på halen, dem griller du på spyd, og laver en dressing af - mayo, lime, hvidløg-- hvis den ikke skal være så uartig, så bland lidt creme fraiche i--

Det kan sagtens spises koldt --- det var da en lille ret, men den kræver våd servietter

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 12-08-10 14:10

Citat
det er sgu da skovtur der vil noget

ja nu går turen ikke i skoven, men derfor kan man jo godt picnik'e alligevel .....
- og ingen mursten niksnut forbudt..... !!!

Hmm ved ikke med det sushi, jeg har ikke prøvet at lave det selv og jeg er usikker på om mine gæster kan lide det - HVIS så ville jeg lave det med forarbejdet fisk (røget laks, rejer, røget ål, tun o.s.v) så ingen skulle være "bange" for at spise det !
Ej jeg tror jeg dropper det, men jeg vil da købe sådan et startkit og prøve en dag, selvfølgelig med rigtig lækker rå sushifisk fra fiskeforretningen MUMS

Stouenberg det var også en mulighed en sikker klassiker med agurkesalat (men ikke Maria's)

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 12-08-10 14:14

Jeg har aldrig smagt kolde tigerrejer, det ku' være jeg skulle lave en testspisning - jeg ælsker dem varme.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-10 14:15

Hvis du ikke på forhånd ved om dine gæster kan li' Sushi, så ville jeg ikke serverer det, det er jo noget specielt med wasabi, ingefær, tang osv

Men hvis du ved de kan li' de ting du havde tænkt på at serverer, kan du vel lave små hapser med det, altså laks, ål osv (http://www.google.dk/#hl=da&q=canapeer&aq=0&aqi=g10&aql=&oq=canape&gs_rfai=&fp=ecd793c570a58709)

Og hvis der er børn med, så har jeg ikke mødt nogle endnu der ikke kan li - pølsehorn -, de kan også sagtens spises kolde

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-08-10 14:37

- hvorfor ik' Maria's?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-08-10 15:52

Hvad med en tallerken/brædt med skiver af Vesterhavsost fra Thise, lammespegepølse med rosmarin fra Aalbæk røgeri - købes begge dele i Kvickly

Dertil små cherrytomater, og ikke mindst serves til flatbrød. Man brækker flat brød af, som passer til et stykke ost med en skive pølse- og så snupper man en cherrry tomat til.

uhm, nu må jeg ud og ha´ en hapser, jeg bliver helt sulten.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-08-10 16:09

Og så sys jeg der bør være honningmarinerede kyllingelår, med "håndtag".

Skindet flås af og de lægges over natten i en marinade af honning, sennep og ketjap manis (evt. en hakket mild chili). De steges i gryde eller ovn. Jeg foretrækker gryde, så bliver de ikke så tørre og man kan supplere med lidt vand, så de ikke bliver brændte.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-08-10 16:14

- når familien ta'r på picnic til Kongens Øje, er der et stykke at gå. Vi slæber da ikke hele køkkenet med derud... Enkelt og let, det er sagen. Plus Maria's...

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 12-08-10 19:25

Dette er en favorit, når det skal være let:
Smør en tortilla med neutral smøreost (Philadelphia f.eks.) Drys med fintklippet dild. Læg skiver af røget laks på. Rul den til fin rulle. Halver den til slut, så du får to halve ruller.
Det er som sagt supernemt, er praktisk til en picnic, og så smager det godt

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 12-08-10 19:33

Træ-spid med kyllinge-inderfiletter, som du krydrer og griller. De smager godt kolde med lidt god jordnøddesovs til.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 100 point
Dato : 12-08-10 19:35

En anden populær opskrift hos os er denne:

http://www.skagenfood.dk/recipe.html?recipeid=3047

Jeg har lavet den med grønne asparges også. Rullerne smager fint både kolde og varme.

Godkendelse af svar
Fra : Christa.N

Dato : 13-08-10 09:32

Tak for svaret pifo.

Jeg havde selv tænkt på tortilla
Jeg vil faktisk bruge alle dine tre opskrifter og den der fra skagenfood var lige præcis det nye og anderledes jeg manglede og søgte.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 13-08-10 09:38

Og tusinde tak til alle for jeres forslag

Stouenberg jeg vil da gerne have din kones agurkeopskrift ?