/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Lyd på webside.
Fra : stone47
Vist : 571 gange
300 point
Dato : 12-08-10 09:52

Så let slipper i ikke. Det skal være streamet lyd fra lyd indgangen på lydkortet. Altså en netradio.
Amatørradioen's lyd skal komme ud på min PC oven på. Har haft det kørende med en Mumble server, men det skal startes og går let i stå. Jeg er igang med et andet projekt, så jeg kan stille på radioens knapper fra en hjemmeside med noget PHP. Radioen og serveren står i kælderen side om side. det et en linux Ubuntu 9.04 server. http://stoneplace.dk.
Nogen der har et godt forslag
Hilsen Steen.
P S der er lidt stille her for tiden, men det kommer vel igen når vi kommer mere indenfor Hej Hej.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 14-08-10 20:10

Citat
Så let slipper i ikke. Det skal være streamet lyd fra lyd indgangen på lydkortet. Altså en netradio.
Amatørradioen's lyd skal komme ud på min PC oven på.

du ved det IKKE er tilladt?
og jeg ville sikkert anmelde DET ØJEBLIKKELIGT

bare at komme ind på din side_ og jeg bliver PIST over at
skulle have (tilføjelses-program) installeret
DISSE sider holder jeg min SNOT_ fingre fra

Citat
P S der er lidt stille her for tiden,

hvor?

men ellers er det egentligt meget simpelt
men spørg videre, da jeg ikke ved hvad du vil have

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 14-08-10 20:11

Citat
Amatørradioen's lyd

skla man ikke også kunne vælge kanaler!!!!

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 16-08-10 17:21

OK tak for info.
Det er bare til egen fornøjelse. Amatørradioen er stillet til en reapeater, højtaleren er sat til serveren, serveren skal så lave en hjemmeside, og denne skal så spille lyden fra line indgangen.
desuden skal der være noget php på siden som så sender comandoer ud på serverens comport.
radioen tager disse commands og stiller så kanalen så det bliver en anden repeater. Jeg sætter selvfølgelig et login på den side så den ikke er helt offentlig.
jeg har idag en side som kan stille skalaen men kan ikke rigtig få outputtet dannet op på siden.
Jeg har brugt "mumble" til at lave lyden, hvis dette startes og jeg logger in på serverens mumble server har jeg lyden nu. Mumble er et server modul til spillere så de kan snakke samme med et headset samtidig med de spiller.
hilsen Steen