/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
I gang med subdomæner
Fra : Roennelund
Vist : 352 gange
20 point
Dato : 06-05-03 17:41

Jeg har skimmet lidt i tidligere svar om subdomæner, uden at finde noget, der hjælper *mig*.

Jeg har netop bedt min webhotel-udbyder oprettet en række subdomæner.

Jeg kan se, at det er sket, når jeg logger på FTP. Strukturen:

/sub1
/sub2
/sub3
/public_html

Hvor sidstnævnte indeholder alle mine side, inkl. index.html-'forsiden' - den var før alene i strukturen.

Jeg kan oploade til de nye biblioteker, men får ikke vist disse uploads, hvis jeg fx skriver:

sub1.mitsite.dk/uploaded.html

Er der nogle, der genkender denne opsætning af ægte subdomæner, og kan skubbe mig i rigtigt retning af deres brug.

Det er væsentligt, at der ikke blot bliver tale om "redirects" - hvor jeg taster sub1.mitsite.dk og bliver sendt til www.mitsite.dk/sub1.

Subdomænet skal vises i adresse-linien. (Uden FRAME-fusk.)

Skub mig...!

/Rønnelund

Accepteret svar
Fra : bokke31

Modtaget 20 point
Dato : 06-05-03 19:27

hejsa du skal huske i hver sub skal der ligge en inde.htm eller asp eller hvad du nu bruger......

jeg feks... en der hedder http://www.hellgrens.com/rikke og i selve (rikke) mappen har jeg lagt en index.XXX ind....prøv det og giv lyd igen hvis jeg tager fejl...... held og lykke...

jeg håber jeg har forstået spøgsmålet rigtigt hej hej

Kommentar
Fra : Roennelund

Dato : 06-05-03 19:39

Jeg ønsker at kunne skrive fx:

emne.mitsite.dk/articles.php?id=123 (**)

når folk navigerer i den sektion, jeg kalder for "emne".

Subdomænet skal *blive stående* i adresselinien.

På det "almindelige site" - www.mitsite.dk - ligger der en index.html i /public_html som skrevet ovenfor - den redirecter så til en forside.php-fil.

Men hvad skal jeg gøre for at aktivere (**).

Jeg har forsøgt, at lægge en index.html i /sub1 - og så skrevet sub1.mitsite.dk - men det hjælper ikke.

Jeg sendes blot til en standardside, hvor min udbyder skriver, at jeg ikke har lagt noget online på subdomænet.

Gentaget:

apache/www/grundhelvede/sti/public_html --> virker! 'normalt' site - www.mitsite.dk
apache/www/grundhelvede/sti/sub1 ---> virker ikke! skulle have været - sub1.mitsite.dk

--
Rønnelund

Godkendelse af svar
Fra : Roennelund

Dato : 06-05-03 19:56

Tak for svaret bokke31. (Min udbyder har nu lavet en ændring, der virker. De har dog ikke forklaret, hvad de har gjort...)