/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
netværk´s helved
Fra : steenmarkussen
Vist : 474 gange
40 point
Dato : 09-11-01 22:27

Vi er en ejendom der har lavet vores eget "lille" lokale netværk på 30 stk pc alle vores pc´er er sat ens op men der er et problem ved nogle af brugerne. Når vi fleste af os tænder vores pc kommer der en boks med brugernavn og adgangskode til at logge på men på 3 maskine som alle køre win98 se. (som vi fleste andre også gør) kommer denne boks ikke når de tænder deres pc og derfor virker deres net ikke hverken lokal-eller vores fælles internet. de skal derfor ned i start og vælge "log af (deres navn)" og så kommer boksen med adgangskode og brugernavn og så virker deres net hvad kan der være galt? ( håber jeg beskrev problemet så i kan forstå det)
hilsen steen markussen

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 50 point
Dato : 09-11-01 23:41

Hej
Prøv at gå ind i: Denne Computer>Kontrolpanel>Netværk og tjek om det meste er ens ved computerne.
Det kan være under deres netkort indstillinger, de er sat til netlog on. Selvom, det ikke burde have noget at sige. Men i skal sætte den til windows Netlogon , det er ikke family, eller Winlog on, i skal bruge, men den første.
Håber det kan hjælpe ellers har jeg andre forslag.
Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-11-01 23:33

Hvorfor spørg du i en Visual Basic gruppe om det her? - er det ikke lidt
notopic?
Nu burde jeg jo ikke svare, men i stedet henvise dig til en anden gruppe...
men okay... jeg er venlig

Nå, men i hvert fald... prøv at gå ind i netværks-indstillinger og vælg
Klientprogram til Microsoft-netværk under Primær netværkslogon (hvis den
ikke allerede er valgt). Desuden skal du måske gå ind i egenskaberne for
Klient til Microsoft-netværk og afkrydse Log på Windows NT-domæne.

Hvis dette ikke virker er der en anden ting du kan gøre...

Nu ved jeg ikke om du allerede har gjort det, men du kan jo åbne
netværks-indstillingerne på en computer hvor netværket virker og på en hvor
det ikke gør og så miniutiøst sammenligne at hver eneste ene indstilling er
ens. Hvis de ikke er det, kan du jo prøve at rette dem (selvfølgelig på den
computer, hvor det ikke virker).

Hvis det herefter ikke virker, kan jeg vist ikke hjælpe...

- Bjarke Walling Petersen

Godkendelse af svar
Fra : steenmarkussen

Dato : 09-11-01 23:47

god bud har prøvet det og vi alle står på hurtig log on

Kommentar
Fra : steenmarkussen

Dato : 10-11-01 13:43

"Bjarke Walling Petersen" skrev d. 09-11-01 23:33 dette indlæg :
> Hvorfor spørg du i en Visual Basic gruppe om det her? - er det ikke lidt
> notopic?
> Nu burde jeg jo ikke svare, men i stedet henvise dig til en anden gruppe...
> men okay... jeg er venlig
>
> Nå, men i hvert fald... prøv at gå ind i netværks-indstillinger og vælg
> Klientprogram til Microsoft-netværk under Primær netværkslogon (hvis den
> ikke allerede er valgt). Desuden skal du måske gå ind i egenskaberne for
> Klient til Microsoft-netværk og afkrydse Log på Windows NT-domæne.
>
> Hvis dette ikke virker er der en anden ting du kan gøre...
>
> Nu ved jeg ikke om du allerede har gjort det, men du kan jo åbne
> netværks-indstillingerne på en computer hvor netværket virker og på en hvor
> det ikke gør og så miniutiøst sammenligne at hver eneste ene indstilling er
> ens. Hvis de ikke er det, kan du jo prøve at rette dem (selvfølgelig på den
> computer, hvor det ikke virker).
>
> Hvis det herefter ikke virker, kan jeg vist ikke hjælpe...
>
> - Bjarke Walling Petersen

tak for din måde at tale NED til folk på
>