/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Slå RAM test ved opstart fra?
Fra : Brassovitski
Vist : 567 gange
100 point
Dato : 11-08-10 21:16

Hej
Jeg har en ældre MYCOM pc, som jeg er ved at reinstallere. Det irriterer mig at den ved en koldstart kontrollerer RAM'mene, godt nok kan kontrollen afbrydes med ESC, men hvis det er muligt vil jeg helst have RAM kontrollen slået helt fra. Hvad skal jeg kigge efter i BIOS, for at slå RAM testen fra?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-08-10 21:19

Høj jeg glemte lige at skrive, at maskinen har en Award Modular BIOS v6. 00PG W6340MS V.43 060601, og bundkortet er et MSI. Jeg har kørt MSI's online driver opdateringsprogram, men der var ingen forslag til opdatering af BIOS.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 11-08-10 22:24

Under Advanced BIOS , enable Quick Boot

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-08-10 21:20

Citat
Under Advanced BIOS , enable Quick Boot

Findes ikke, men der findes noget der hedder "Quick Power On Selftest" og den står til Enabled. Så det burde vel være rigtig. I forklaringen til punktet står der også at ved 'Enabled' springes en del af opstarts testen over. Jeg synes bare stadig at RAM tælles op hver gang maskinen har været slukket.