/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
problemer med 2 takst, der midster træk
Fra : jeppenp
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 11-08-10 19:22

jeg har en Jawa, der har kørt fint, efter en forlænget pause har jeg fået det ud og køre igen, første gang på mortevej, mister motoren trækkraft efter længere fart ved 120 km. næste gang sker dette fænomen ved 110 km/t, og nu er det så sket ved 80 km/t.

den køre fint i tomgang, men når problemet opstår, mister den træk kraft og jeg falder typisk 20 % i hastighed, hvis jeg så køre langtsom et stykke tid, kan jeg sætte hastigheden op igen før problemet indtræffer. ellers køre den perfekt 10 km igen efter 2 min pause.

håber i kan hjælpe

 
 
Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 11-08-10 19:34

Har du renset dit bezinfilter.
Når den kører dårligt, og du stoper og åbner benzindækslet................kommer der så et sug.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen


Dato : 11-08-10 19:38

Det lyder næsten som om den er ved at brænde sammen, har du tjekekt om der er olie på den?

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen


Dato : 11-08-10 19:40

Hvis den mangler olie bliver jelerne varme og har svært ved at løbe rundt, hvis der så er ldit olie der løber til når den holder pause kan den lidt igen.

Jeg havde en MZ150 hvor motor døde på den måde...

vh ben

Kommentar
Fra : transor


Dato : 11-08-10 19:42

Det lyder som overhedning.
Hvis det ikke er oliemangel kan det være blokering af køleluft,

Kommentar
Fra : jeppenp


Dato : 12-08-10 00:51

filtret er renset
der er boret et ekstra lugthul i dækslet.

Olie mangel !! arg det lyder ikke godt, jeg kan blande i benzinen selv.
men hvordan tjekker jeg om olieblanderen giver nok olie ??

og tak fordi i altid er så dejlige hurtige

Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 12-08-10 00:55

Jeg går ud fra, at du har korrekt olieblanding i benzinen (har selv kørt MZ250) og vil først kigge på Eyvinds forslag, specielt den med tankdækslet, som jeg måtte bore et lille hul i (har du prøvet at give den lidt choker, når den driller?).
Jeg mener, at Javaen også har våd flerpladekobling, og manglende gearkasseolie vil først afsløre sig ved koblingsproblemer, ikke ved manglende trækkraft (sådan som 4taktere ved manglende motorolie, som totaktere har i benzinen, for Javaen har da ikke separat olietank som japanerne?)
De gamle østcykler er ret nøjsomme med oliekvallitet, men hvis du bruger en billig totaktsolie, så prøv at skifte til en af dem, der anbefales til japanerne. Endelig skader det ikke, at skille og rense karburatorerne (udfra dine hastigheder går jeg ud fra, at det er den tobenede 350er du har)
Held og lykke med dyret.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen


Dato : 12-08-10 06:16

Den olige jeg skriver om er gerkasse olie, og har ikke noget at gøre med olieblaningen...

vh Ben


Kommentar
Fra : transor


Dato : 12-08-10 09:03

En maskine som har stået stille i årevis kan godt have fået lidt løse, indtørrede pakninger.

Der kan ske det at den begynder at suge falsk luft ved en utæthed når den bliver varm. For mager blanding kan så føre til yderligere opvarmning og mere utæthed.

Kommentar
Fra : jeppenp


Dato : 04-09-10 17:36

så er problemet løst, efter meget arbejde med især kaburatoren, problemet lå dog i parkningen i benzin hanen, har lavet en fusker løsning, og jawaen køre igen 120 som en drøm. men hvor skaffes der en ny parkning!! ?

Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 04-09-10 21:24

Det lyder som om transor var tættest på

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407944
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste