/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
bådkalche
Fra : miio
Vist : 676 gange
20 point
Dato : 06-05-03 17:31

min kaleche er blevet jordslået den er kun 1år hvorfor? hvordan får jeg den renset

hilsen miio

Kommentar
Fra : AUTORAP

Dato : 06-05-03 23:48

hej,jeg har gode erfaring med at vaske kalechen i en mild klorin opløsning,det er samme middel til man bruger til at fjerne mug og skimmel på fugtige vægge,så prøv klorin,men prøv først på et lille område først,på grund af farve ægtehed.held og lykke.
autorap.

Kommentar
Fra : hhmcsv

Dato : 28-07-03 23:19

Du kan også prøve at vaske den i Rodalon, der fås hos Matas. Det fjerner og modvirker jordslåethed og indeholder ikke klor. Det er også godt til at holde båden frisk indenbords.
Med venlig hilsen
Hans-Henrik

Kommentar
Fra : salde

Dato : 17-02-05 13:55

der er for lidt udluftning i din båd det er derfor den bliver jordslået mukkent hvis det er rigtig bådekaleshe dug kandu bare højtryks rense den med måde men det er nok klogt at inprenere den og så lufte ud ellers kommer det igen
Willy