/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Køb af levende krebs i Helsingborg ?
Fra : bluesky
Vist : 2535 gange
200 point
Dato : 11-08-10 13:39

Hejsa,

Vi har planlagt en lille cykeltur til Helsingborg. Kender I et sted i byen hvor vi kan købe levende svenske krebs? Alternativt en god/billig restaurant hvor vi kan få dem. Sæsonen er jo lige startet
Dernæst såfremt vi køber levende derovre, må vi så tage dem med hjem til kogegryden i DK?

Pft.
Bluesky

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-08-10 13:46

Delicatessen, på Holmsgatan (ved Davidshalltorget) plejer at have friske krebs her i sæsonen. De kan også fortælle dig hvordan de skal laves.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 11-08-10 14:05

Hej Stouenberg,

Tak for dit forslag, men der er lidt langt fra Helsingborg til Malmø hvor dit forslag ligger (og så på cykel! )

Bluesky

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-08-10 14:13

Det ser ud til at du godt må tage dyrene med til DK

http://www.eu-oplysningen.dk/nyheder/euidag/andet/doc039/

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-08-10 14:14

- undskyld, lidt for hurtig...

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 11-08-10 14:24

Lige når man kommer fra borde, skal du køre til højre... forbi en lille park og en svømmehal... derude er forretningerne med fødevarer

Hvis du kører ligeud i stedet, møder du alle "kludebutikkerne"... som min mand ynder at kalde dem

Og ellers må vi da håbe du får svar på dit spørgsmål, på den svenske hjemmeside

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-08-10 14:25

Citat
Tak for dit forslag, men der er lidt langt fra Helsingborg til Malmø hvor dit forslag ligger (og så på cykel! )

motion er ellers sundt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-08-10 14:43
Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 11-08-10 14:51

Hejsa,

Nordsted - du holder dig godt nok orienteret

Bluesky

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-08-10 17:07
Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 12-08-10 15:31

Hej igen,

Så kom der lige en ændring i planerne. Da nogle af vore venner vil med, tager vi bilen over til Helsingborg og kører langs kysten til Malmø og retur via broen . Så nu vil vi prøve både Stouenbergs og Nordsted1`s forslag imorgen. Derefter får I lige en tilbagemelding

Bluesky

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-10 15:36

Nu i har bestemt jer for at brænde benzin af, så ligger dette center 6 km fra Helsingborg

http://www.vala.com/butiker/kategori

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-10 15:37

OG der er en fiskebil.... tryk på kortet for at se hvor den er

http://www.vala.com/butiker/kategori/livs-konfektyr/fiskbilen

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 12-08-10 16:09

Hej Nordsted1,

Udemærket center, hvor vi har været et par gange, men tror vi vil satse på "madgaden" i Helsingborg eller Delicatessen i Malmø

Men tak for linksne
Bluesky

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-08-10 19:22

Hva' så, fik i købt nogle krebs og sidder nu og synger denne

http://www.drikkeviser.dk/vis_single_page.asp?webpageID=32

Godkendelse af svar
Fra : bluesky

Dato : 14-08-10 14:48

Tak for svarene Nordsted1 og også til dig Stouenberg

Vi var rundt omkring i både Helsingborg og Malmø uden meget held til at finde levende krebs. Der var et enkelt sted i Helsingborg der havde det men de lå på +400 sv. kr. pr. kilo. Så vi tog chancen med Malmø og kørte til Stouenberg anbefaling - Delikatessen. Super lækker forretning som dog ej heller havde det og deres kogte lå også på +400 sv. kr.
Så vi ledte videre og var ved at give op, da vi valgte at købe dem kogte da tiden var ret fremskredet. Vi fandt ICA Malmborgs Caroli hvor de havde svenske krebs kogt samme dag til 330 sv. kr. pr kilo så vi "tømte" lageret og de var bestemt en nydelse og da jeg så forsøgte mig med at ryge frosne rejer på Weber grillen (stor succes ) var gæsterne mere end tilfredse og mætte

Bluesky