/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
USB 2.0 ?
Fra : Moggi
Vist : 669 gange
300 point
Dato : 11-08-10 10:59

Hej..
Jeg sidder med en ca. 6 år gammel pc med XP.
Da jeg fik den havde den aldrig været på nettet, så den var ikke opdateret med servicepakke 2 og 3 osv.
Det er den nu.
Ejeren fortæller mig så at han ikke kunne køre med usb2-enheder på den på trods af at han var overbevist om at bundkortet understøtter dette.
Jeg var inde og kigge i enhedshåndtering og kunne se at der var udråbstegn ud for usb. Jeg lod windows søge efter driver (også fra windows update) og den fandt en driver som blev installeret. Driveren er lavet af Microsoft og der står at den er fra 2002.

Mine spørgsmål er nu:
Hvordan kan man se om et bundkort understøtter usb2 når man ikke har manualen?
Hvordan kan jeg se at pc'en kan køre med usb2-enheder uden at jeg skal tilslutte en?
Fandtes der usb2 i 2002 hvor driveren tilsyneladende er fra?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 11-08-10 11:08

Om budkortet understøtter USB2 kan du se på producentens hjemmeside, ved at downloade Everst Home og åbne det, kan du se producentens hjemmeside og hvilket bundkort det er.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-08-10 11:10

USB2 blev lanceret i april 2000 - så den kan helt sikkert køre USB2.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 310 point
Dato : 11-08-10 11:13

Her er et direkte link til SIW http://www.gtopala.com/download/siw.exe som du downloader og herefter tryk kør. Når SIW er startet går du i Hardware og herefter trykker du på PCI så skulle du gerne kunne se om du har USB2 det vil stå her.

Du kan også trykke gem til den download - så vil du altid have et godt værktøj. Fordelen er at programmet ikke installeres, men kan startes direkte fra den exe-fil der bliver downloadet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-08-10 12:01

Pas lige på usb2 og usb2.0 er to forskellige ting.

Godkendelse af svar
Fra : Moggi

Dato : 12-08-10 18:14

Tak for svaret bentjuul.