/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
apportering
Fra : sigfrid
Vist : 1058 gange
500 point
Dato : 11-08-10 05:54

Hej allesammen.
Nogen der har erfaring i apportering.
Hunden skal hente genstanden og komme hen og sidde foran føreren.Så sker fejlen min hund
slipper genstanden med det samme,men den skal beholde den i munden cirka 10 sekunder,til man siger slip.Nogen der har en trænings metode til at få hunden til at beholde den i munden et stykke tid.
på forhånd tak.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-08-10 08:20

Du skal sende den på en apportklinik......

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-08-10 08:22

Hvis du vil vælge den nemme løsning, så prøv at putte noget lim på de ting hunden skal hente - så skal den nok beholde det i munden!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-08-10 09:06

Hej sigfrid.

Der er utroligt mange faktorer der skal tages hensyn til, når man skal give råd som det du efterlyser, som f.eks.:
Hunderace, hundens alder, har du deltaget i dressurkurser, er hunden lydig, temperament for hund,
hundens glæde ved at apporttere (vildtbegær), har du forsøgt at tvinge den til at tage apportgenstanden, hvad består apportgenstanden af (træ, tæpperest,due) - som du ser er der nogle spørgsmål at besvare - en facitliste findes ikke, men man er nødt til at se hund og fører arbejde sammen: Er der god kontakt, er kommandoer mere vildledende end vejledende, dvs. forstår hunden dine kommandoer og ønsker m.m.m.
Skal du bruge din hund til jagt eller agility eller ??? Er du førstegangs-hundeejer ?

Mit forslag til dig må være at tage kontakt til en hundeklub, hvor du får den grundlæggende dressur forklaret og vist ! Det sidste med at få vist hvad der menes med en given kommando, bør pågældende instruktør kunne vise kursisterne ellers må du, efter min mening, finde en anden klub som har instruktører der instrurerer i stedet for blot at fortælle ! Eksemplets magt er meget vigtig under enhver form for undervisning ! De fleste klubber kører i dag en forsvarlig form for dressur, hvor man naturligvis kræver noget af både hund og fører, men ikke med "pisk" men mere med "gulerod".

Håber du hermed kan komme lidt videre. Held og lykke med dit forehavende.

Øjenvidnet4
MULTI-X
Svendborg

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-08-10 10:32

Ja, agility og jagt begær - godaw mand økseskaft!
Lad dig ikke forvirre sigfrid. Kontak din lokale DJ jagtforening, der kan de hjælpe dig med det.
Dansk Land og strandjagt forening kan ikke, måske har medlemmerne kun sælhunde...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-08-10 13:16

Først og fremmest skal hunden være på plads - og blive der, når du kaster apporten. Og den må først sætte igang, når du giver kommandoen "apport".

Når hunden kommer ind med apporten og smider den foran dig, så bakker du et skridt og siger - NÆ,Næ og vifter med venstre hånd i vandret plan. Så siger du "hold fast" og peger mod apporten.

Når hunden har taget apporten gentager du "apport" og bliver stående i oprejst stilling. Det hjælper sommetider at gå yderligere et skridt bagud - for at motivere hunden. Så gentager du proceduren indtil hunden har fattet det. Du skal nødvendigvis belønne hunden med en godbid - når den sidder foran dig med apporten i flaben.

De fleste foretrækker at hunden går bagom dig og afleverer apporten "på plads" - altså i sitposition. Nu kan man ikke lære alle hunde lige meget, der er jo også stor forskel på hvor intelligente mennesker er - forrige indlæg fra Bb1 - han kan ikke engang lære at holde kæft, og derfor må du prioritere.

Selv foretrækker jeg, at hunden kommer lige på mig og afleverer siddende foran mig.

Ovenstående kan bruges - hvis du ikke opsøger din lokale jagtforening. Men husk nu at belønne hunden hver gang den gør noget rigtigt.

Men husk nu følgende: Vil du have en cirkushund (støvlepudser) eller vil du have en jagthund? Vil man have en jagthund må man undertiden gå på akkord med det optimale.

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren
Sitter dæk foran husaltret

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-08-10 13:19

Hej Sigfrid.

Jeg glemte en ting.

Det er fornuftigt at holde den modtagende hånd så højt, at hunden kikker opad - når apporten skal afleveres. Knæler du og holder hånden lavt - så smider hunden apporten i utide.

Igen med venlig hilsen
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-08-10 13:22

Hej Sigfrid.

Lad dig ikke narre af bb1, som bruger de barske metoder med tærsk og strøm - det gør man desværre stadig i mange DJ-jagthundeklubber og lige lidt hjælper det. BB1 er et tydeligt eksempel på manglende succes med at føre hund, men det er metoderne han bruger der er problemet, skønt han er uddannet hundeinstruktør - du går formentlig heller ikke hen til en person som ligner en flok øretæver, når der står en flink og venlig person ved siden af, vel ??

Jeg er ked af endnu engang at måtte konstatere, at Bendt Ballegård Knudsen kun er ude på ballade og derfor ødelægger denne tråd. Men det er desværre langt fra første gang. Når han nu er så klog, kunne han passende give opskriften på spørgsmålet fra sigfrid !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Fjellebroen

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-08-10 13:22

Hej Sigfred, undskyld jeg blander mig.
Hvis du skal ha' noget ud af de gode råd øjenvidnet giver dig + en efterfølgende "snak", gælder det om at få lukket støjsenderen. Derfor kan du ligeså godt blackliste bb1 nu.!
Så kan dig og Øjenvidnet kommunikere i fred og ro.

Øjenvidnet hjalp f.eks. min "kammerat" med gode råd - og de virker.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-08-10 15:12

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-08-10 13:22

--------------------------------------------------------------------------------
Hej Sigfrid.

Lad dig ikke narre af bb1, som bruger de barske metoder med tærsk og strøm - det gør man desværre stadig i mange DJ-jagthundeklubber og lige lidt hjælper det. BB1 er et tydeligt eksempel på manglende succes med at føre hund, men det er metoderne han bruger der er problemet, skønt han er uddannet hundeinstruktør - du går formentlig heller ikke hen til en person som ligner en flok øretæver, når der står en flink og venlig person ved siden af, vel ??

Jeg er ked af endnu engang at måtte konstatere, at Bendt Ballegård Knudsen kun er ude på ballade og derfor ødelægger denne tråd. Men det er desværre langt fra første gang. Når han nu er så klog, kunne han passende give opskriften på spørgsmålet fra sigfrid !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Fjellebroen

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oven nævnet indlæg er i dag videre sendt til Danmarks Jægerforbund, samt min advokat.

Ingen i hele verden skal hverken på den ene eller anden måde beskylde mig for at anvende de træningsmetoder, som beskrives..

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-08-10 15:37

Lille Bendt Ballegård Knudsen

Jeg ser frem til en henvendelse fra både den ene og den anden. Eller også skal jeg aflægge dig et besøg, hvor vi kan få tingene diskuteret godt og grundigt igennem - dit blanden sig i og ødelæggelse af enhver fornuftig debat, er efterhånden blevet en pestilens, ikke alene på Kandu, men også i andre fora. Det er en kendsgerning !
Når jeg dukker op, behøver du hverken at servere kaffe eller øl/vand - jeg nyder kun den slags sammen med rare og hyggelige mennesker !

Øjenvidnet2²
MULTI-X
Jægerspris 4

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-08-10 16:08

Citat
Oven nævnet indlæg er i dag videre sendt til Danmarks Jægerforbund, samt min advokat.

- øhh Ballespreder, hva' er bedst, 220 eller 380 volt?

Stouenberg
Multi-X
- overfor Jægerspris

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 11-08-10 16:18

Stouenberg, du ta'r strøm på os, gør du.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-08-10 16:35

- nej da HH, den er go' nok. Jeg kan se derover herfra...

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-08-10 16:45

Tja BB1, de beskyldninger smed du vist først i hovedet på Spangkilde med mere, så for at spare for store odvocato omkostninger og ligeså DJ ekspert bistand fra ORJ selvfølgelig helt på VIP plan, du har jo skrevet andet steds, at ORJ og Bent Bennedesen samt Overtryksmontør Bent Ballegård semiKnudsen, står last og brast i forsvar af Bent Bendennesen ulovligheder.

Spangkildemanden kan af gode grunde jo ikke in person rense sit navn for dine sjolferier som du forsætter med

En anden ting ,der bliver IKKE brugt strøm eller slige metoder, ved hundetræningen i DJ regei, det skal der ikke herske tvilv om, det er lodret forkert at postulere noget sådant i kampens hede

Mvh
BW

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 11-08-10 16:51

Hej tongeneseren.
Jeg kan godt få den til at samle genstanden (pind) op igen når den har lagt den foran mig,men slipper hurtigt igen,men den skal jo beholde den et stykke tid i munden inden slip ?
venligst sigfrid.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-08-10 17:05

Tag hundens favorit apportting, få ham til at gå hinter med apportern i munden sørg for ro og " hygge ", stop op og lad hunden tage plads, mens du roligt siger hold fast, er der tegn til den dropper, begynd at gå med det samme, inden den dropper emnet, gentag øvelsen og du vil se at hunden ikke har lyst til at smide, da den ikke er sikker på hvornår i skal videre, lade være med at bruge beløning i kraft af godbidder. Et enkelt klap på låret når du stopper, og hunden skal sidde på plads, dette klap skal du forsætte med når hunden skal hente apporten fri for fod og er på vej hjem for at aflevere, og kan se dig. Efter korrekt aflevring skamros af hunden, du kan roligt vende ham til at beholde apporten i munden i halve minutter.

Jeg hælder også til Tonganeserens betragtninger, at det er meget bedre at have en jagtglad hund med appel og så smide de ca 5 poings ved prøverne. Vi er jægere og ikke hundesportsfolk.

Held og lykke med det
MVH
BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-08-10 17:10

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-08-10 15:37

--------------------------------------------------------------------------------
Lille Bendt Ballegård Knudsen

Jeg ser frem til en henvendelse fra både den ene og den anden. Eller også skal jeg aflægge dig et besøg, hvor vi kan få tingene diskuteret godt og grundigt igennem - dit blanden sig i og ødelæggelse af enhver fornuftig debat, er efterhånden blevet en pestilens, ikke alene på Kandu, men også i andre fora. Det er en kendsgerning !
Når jeg dukker op, behøver du hverken at servere kaffe eller øl/vand - jeg nyder kun den slags sammen med rare og hyggelige mennesker !

Øjenvidnet2²
MULTI-X
Jægerspris 4
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Du skal være mere end velkommen!!!

Men medbring lige beviser på, at DJ hunde instruktøre bruger strøm ved træning af jagthunde!!!

Husk det er din egen påstand - ligesom det er dig, der beskylder mig for at bruge den slags!!!!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-08-10 17:15

Sigfred tro ikke for meget på Tombaneseren. Husk han skrev:

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-08-10 13:19

--------------------------------------------------------------------------------
Hej Sigfrid.

Jeg glemte en ting.

Det er fornuftigt at holde den modtagende hånd så højt, at hunden kikker opad - når apporten skal afleveres. Knæler du og holder hånden lavt - så smider hunden apporten i utide.

Igen med venlig hilsen
Tonganeseren

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hvad hvis det er en 11 kilos ræv hunden apportere skal hånden så også holdes højt?????????

Stik du blot hånden i lommen. Det er ikke det der betydr noget.....

Brug en dommy i stædet for en ping ellers resikere du, at hunden tømmer søen for pinde istædet for at apportere ænderne og det er vel en jagthund du har...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-08-10 17:17

Giv hunden mundkurv på imens den har genstanden i munden. På den måde vil den lære at holde rigtigt længe på den.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-08-10 17:24

Mundkurven eller ræven????

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 500 point
Dato : 11-08-10 17:39

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 11-08-10 16:51

--------------------------------------------------------------------------------
Hej tongeneseren.
Jeg kan godt få den til at samle genstanden (pind) op igen når den har lagt den foran mig,men slipper hurtigt igen,men den skal jo beholde den et stykke tid i munden inden slip ?
venligst sigfrid.

Den skal "holde fast" indtil du beder den slippe med kommandoen "los". Betterwisser giver et godt eksemple på hvordan det skal gøres. Fine "inputs".

Desværre må jeg medgive Ballehyleren at du nok bør anskaffe dig en "DUMMY" - gerne en til landjorden og en til brug i havet (søen/moser etc) Den til det våde brug er som regel orange, så hund og ejer lettere kan få øje på den.

Og til Baghyleren (undskyld - Ballehyleren) Hvor deler du navn med en DUMMY????
Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-08-10 19:23

Brug altid Dummys aldrig pinde, sten og den slags. Dummys har den fordel at de fås i forskellige vægte og er behagelige at bide i samt nemme at samle op.
Har med fordel brugt due/ andevinger/ ræve pels som er bundet på, for langsomt at vende hunde som ikke bryder sig om det fremmed nye noget, men elsker sin dummy på den måde forbinder de de nye lugte og fjer i munden med noget kendt og behageligt.

Med lidt list og fantasi kan man få det bedste ud af sin bedste jagtkammerart uden at hæve stemmen.
Det er en fordel at havde hovedet højt på den afleverende hund, det giver en refleks med at holde kæften lukket, BB1 du kan lave et selvstudie om hypotesen holder op med hovedet du halvraske gut.

Man giver sig selvfølgelig ikke af med korrekt ræveappotering ,før det elementære sidder der, man klasker sgu da ikke en hormon forstyrret 18 årig med nyt kørekort ud i en Ferraei med 370 HK vel.

Husk en god gang hundetræning kan kun foregå effektivt i ca 15 minnutter, det gælder bare om at bruge det kvarter hver dag, og måske gentage den med et pat gange om dagen.

Husk også spontan apportering. Du lægger dummyen uden at hunden opdager det, vender om efter 20 m og går bagfod tilbage, hunden vil spontant reagere når du går forbi den lagte dummy og samle den op, husk rosen. Det har givet meget vildt til BW uden at have løsnet et skud og det er egentigt meget mere værd.
MVH
BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-08-10 20:08

Bettewisser du er ikke helt så uviende,som Tombe. Du har fundet ud af at det man lære en hund, det er det den kan. Så lære den, at man holder hånden højt, når der apporteres pinde dommyer og andet - hvad så når den skal til at lære og hente en 11 kg. ræv.
Se nu blev den skåret ud i pap - sivede den ind eller skal du have den en gang til????

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-08-10 20:37

BB1 kan du bare for en gangs skyld ikke lade være med, at gøre dig selv latterlig og useriøs, og deskrutiv, desværre nej!
Tonganeseren mig eller for den sag alle andre her, er sgu da ikke uvidende, vi vil gerne i en ordentligt toner udveksle erfaringer, vi har viden og er mandfolk nok til denne lille øvelse, uden at vi hugger hianden ned til under sokkeholdrene grundet mindreværs komplekser eller hvad ved jeg, og køre rundt i den samme rille i åre vis. Viden kommer da af, at udveksle erfaringer med hinanden, og ikke af en brovtende, jeg allene vide attitude.

Har du aldrig støttet en hund som dropper med en hånd under flaben, mens du siger hold fast, har du aldrig sørger for øjenkontakt med den så den så opad, for at fornemme hvad du mener og derved holdt fast, så må du have en anden facon på problemet.
Muligvis er de hunde du gør i kun istand til at slæbe ræven ud med underkæben under jordhøjde, ja sådan en hund kan aldrig kigge opad, det vil jeg medgive dig, men hvorfor skal man byde en hundetype noget som de ikke er bygget til, jeg spørger bare, så er det igen føren som har misforstået det hele og bruger sin hund som potenforlænger, længere er den ikke

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-08-10 20:51

Normal vægt for ræve til orientering

Stor hanræv 8 kg
Stor tæve ræv 6,5 kg

Så de der 11 kg er mere undtagelsen end reglen, men overdrivelse fremme forståelsen hos nogle.

MVH
BW

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-08-10 21:31

- så begyndte personsvinerriet for alvor igen...

Det er fuldstændigt lige gyldig om en ræv vejer 8 eller 11 kg. når der er tale om apportering og specielt når man skal lære hunden at avlevere. Det var budskabet, men det kan bettewisser altså ikke fatte - det er jo en skam for ham....

Men for nu hverken han eller andre skal gå helt i selvsving så starter man med en apportbuk, en rævehvalp også sene en så stor ræv man kan finde.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-08-10 21:50

Mon ikke tråden blev ødelagt allerede her :

bb1

Dato : 11-08-10 10:32

--------------------------------------------------------------------------------
Ja, agility og jagt begær - godaw mand økseskaft!
Lad dig ikke forvirre sigfrid. Kontak din lokale DJ jagtforening, der kan de hjælpe dig med det.
Dansk Land og strandjagt forening kan ikke, måske har medlemmerne kun sælhunde...

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 11-08-10 22:17

Sigfrids problem er jo ikke ræveapport og selvfølgelig har vægten en meget stor betydning, for den korrekte " stil " ved aflevring så vægten spiller afgjort ind.
Håber du har fået lidt ud af det Sigfrid, du kan jo afprøve ideerne i morgen, og så lade høre fra dig.

mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-08-10 23:47

Lige mine ord - Betterwisser. Her drejer det sig om en jæger som først skal have gang i det elementære omkring hundens adfærd ved apport.
Mon Bb1 arrangerer prøver, hvor hundende skal apportere årsgamle grise over 400 meter? Eller måske endda et opretstående klaver over 50 meter.

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-08-10 02:04

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-08-10 21:50

--------------------------------------------------------------------------------
Mon ikke tråden blev ødelagt allerede her :

bb1

Dato : 11-08-10 10:32

--------------------------------------------------------------------------------
Ja, agility og jagt begær - godaw mand økseskaft!
Lad dig ikke forvirre sigfrid. Kontak din lokale DJ jagtforening, der kan de hjælpe dig med det.
Dansk Land og strandjagt forening kan ikke, måske har medlemmerne kun sælhunde...

N E J, MEN HER:

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-08-10 13:16

--------------------------------------------------------------------------------
Først og fremmest skal hunden være på plads - og blive der, når du kaster apporten. Og den må først sætte igang, når du giver kommandoen "apport".

Når hunden kommer ind med apporten og smider den foran dig, så bakker du et skridt og siger - NÆ,Næ og vifter med venstre hånd i vandret plan. Så siger du "hold fast" og peger mod apporten.

Når hunden har taget apporten gentager du "apport" og bliver stående i oprejst stilling. Det hjælper sommetider at gå yderligere et skridt bagud - for at motivere hunden. Så gentager du proceduren indtil hunden har fattet det. Du skal nødvendigvis belønne hunden med en godbid - når den sidder foran dig med apporten i flaben.

De fleste foretrækker at hunden går bagom dig og afleverer apporten "på plads" - altså i sitposition. Nu kan man ikke lære alle hunde lige meget, der er jo også stor forskel på hvor intelligente mennesker er - forrige indlæg fra Bb1 - han kan ikke engang lære at holde kæft, og derfor må du prioritere.

Selv foretrækker jeg, at hunden kommer lige på mig og afleverer siddende foran mig.

Ovenstående kan bruges - hvis du ikke opsøger din lokale jagtforening. Men husk nu at belønne hunden hver gang den gør noget rigtigt.

Men husk nu følgende: Vil du have en cirkushund (støvlepudser) eller vil du have en jagthund? Vil man have en jagthund må man undertiden gå på akkord med det optimale.

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren
Sitter dæk foran husaltret

OG HER:

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-08-10 13:22

--------------------------------------------------------------------------------
Hej Sigfrid.

Lad dig ikke narre af bb1, som bruger de barske metoder med tærsk og strøm - det gør man desværre stadig i mange DJ-jagthundeklubber og lige lidt hjælper det. BB1 er et tydeligt eksempel på manglende succes med at føre hund, men det er metoderne han bruger der er problemet, skønt han er uddannet hundeinstruktør - du går formentlig heller ikke hen til en person som ligner en flok øretæver, når der står en flink og venlig person ved siden af, vel ??

Jeg er ked af endnu engang at måtte konstatere, at Bendt Ballegård Knudsen kun er ude på ballade og derfor ødelægger denne tråd. Men det er desværre langt fra første gang. Når han nu er så klog, kunne han passende give opskriften på spørgsmålet fra sigfrid !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Fjellebroen

Det skinner klart igennem at Dansk Land og strandjagt forening ingen hundeinstruktøre har......
Kun et par kloge Åger som ikke kan tåle, at der findes nogle der ved mere end dem også beskylder de blot andre for at bruge metoder, som ikke allene er ulovlige med direkte skadelige og intet over hovedet intet har med hunde dressur at gøre...
Jeg skal hilse og sige at Øjenvidnes påstand om brug af strøm i DJ regi er taget anota......

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 12-08-10 05:55

Tak for svaret Tonganeseren.
Tak for svar til allesammen.
Jeg er ikke jæger,men vil bare lære min hund lidt forkellige ting til hobby og aktivering
Det med limen vil jeg nok ikke prøve,men måske apportklinik.
Men jeg prøver nok Tonganeserens metoder.
Tak til allesammen venligst Sigfrid.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-08-10 06:06

Sigfrid.
Kloge Ågerne, Hylerne, D.L.S hunde eksperterne har alle nu forsøgt, at bilde dig ind, at du ved at stille et spørgsmål her på Kandu kan lære, hvordan man får en hund til at apportere.
Det kan simpelthen ikke lade sig gøre! Det har mange årsager:
Ikke to hunde er helt ens. Hvorfor man skal kende hunden før man kan give korrekte råd.
Der findes forskellige måder, at lære hunden det på. Derfor skal man kende både hunden og manden inden man kan give korrekte råd.
Du kan trygt stole på hvad jeg skriver om at henvende dig til din lokale jagtforening eller en anden forening, som råder over en uddannet instruktør for det er der og kun der du kan lære – hvordan du lære din hund noget, som helst. Rådene fra Tombaneseren D.L.S. miraklet. Øjenvidnet eller vrøvle hovedet Bette-wisser
Kan såmænd være velmenende nok, men du kan ikke bruge dem til noget som helst. Glem alt deres personfnidder, for selv omkring det kan de heller ikke være saglig. At påstå at D.J. hundefolk bruge ulovlige metoder og at jeg ikke har forstand på hunde er så himmelråbende usande påstande, så personer der fremsætter dem må betegnes, som helt og aldeles utroværdige og useriøse. Hvem af dem har ført hunde frem til de resultater jeg har ingen – hvilke beviser har de for deres påstand om brug af ulovlige metoder ingen…
Så Sigfrid valget er slet ikke så svært…..

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 12-08-10 06:34

Så Sigfrid valget er slet ikke så svært…. og valger er Knudsen?
SHV
multi-x
sidder med en stor whiskysjus på balkonen

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 12-08-10 06:34

valger=valget

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 12-08-10 06:40

Jeg glemte lige Knudsen hvad betyder avlevere. løgener uviende
SHV
multi-x
har lige drukket sin whiskysjus

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-08-10 09:00

Hej Sigfrid

Tak for tilliden og held og lykke med projektet.

Mvh.
Tonganeseren